حداقل برای چند سال، Steam Deck 2 وجود ندارد

اگرچه پیش از این چند شایعه وجود داشت، لارنس یانگ طراح Valve و مهندس پیر-لوپ گریفیس تأیید کردند که Steam Deck جدید و قدرتمندتر در چند سال آینده روشن نخواهد شد. Steam Deck بسیار محبوب بود و تا حدودی بازار بازی های قابل حمل را احیا کرد. با وجود مشکلات اولیه تولید و موجودی، مانند کیک داغ فروخته می شد.

در همین حال، Steam Deck فعلی فروش بسیار خوبی دارد و در حال حاضر سومین لیست پرفروش‌ترین فروش‌های جهانی خود است، درست پس از بازی‌های Counter Strike: Global Offensive و Apex Legends.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران یک سال پس از عرضه رسمی آن، اولین شایعات در مورد Steam Deck بهبود یافته ظاهر شد. Steam Deck ممکن است برای اجرای برخی از جدیدترین بازی‌ها مشکل داشته باشد، به این معنی که Valve مطمئناً به دقت به مواردی که می‌توان بهبود داد نگاه می‌کند. لارنس یانگ در صحبت با Rock Paper Shotgun گفت که “یک دسته نسل بعدی واقعی با افزایش قابل توجه قدرت تا چند سال دیگر وجود نخواهد داشت.”

همچنین به این معنی نیست که Valve برخی چیزها را بهبود نخواهد بخشید، زیرا مطمئناً همانطور که در اواخر سال گذشته گفته بود روی بهبود صفحه نمایش و باتری کار می کند. احتمالاً این بدان معناست که می‌توانیم شاهد یک Steam Deck بهبود یافته باشیم، اما جانشین واقعی احتمالاً تا سال 2026 یا اواخر سال 2025 نخواهد آمد.