توسعه دهنده STALKER 2 قربانی گروه هکرها می شود، بیانیه ای در مورد مسائل جهانی بازی GSC

GSC Game World در مواجهه با تهدیدات داده های باج خواهی STALKER 2 بیانیه ای سرکشی منتشر کرد. او به‌روزرسانی حساب‌های یکی از کارمندانش را ارائه می‌کند که توسط هکرها به خطر افتاده است و در نتیجه، استودیو اکنون در معرض تهدید باج‌گیری قرار دارد. بیانیه ای در 12 مارس در حساب رسمی توییتر GSC Game World منتشر شد. توسعه‌دهنده از طرفداران می‌خواهد که از اشتراک‌گذاری مطالب و اسپویل‌های فاش شده خودداری کنند و هشدار می‌دهد که محصول نهایی نباید بر اساس هر گونه مطالبی که درز کرده است، در شرایط سخت پیش داوری شود.

برای گروه های هکری که توسعه دهندگان و ناشران بازی را تهدید می کنند غیر معمول نیست. Rockstar Games در سال 2022 هنگامی که ویدیوهایی از بازی ویدیویی در حال توسعه و آینده آن Grand Theft Auto 6 در انجمن ها آپلود شد، فاش شد. تصاویری از این بازی در شبکه های اجتماعی و اینترنت به اشتراک گذاشته شد و کمی بعد، یک هکر می خواست با Rockstar Games “مذاکره کند”. کد منبع GTA 5 و 6 به عنوان اهرم استفاده شد.

یک گروه هکر طرفدار روسیه در تلاش برای باج‌گیری از GSC Game World است و ادعا می‌کند که «ده‌ها گیگابایت» سخت‌افزار بازی و همچنین اطلاعات شخصی مربوط به تیم توسعه اوکراین را به دست آورده است. طبق پست‌های رسانه‌های اجتماعی، این گروه تهدید می‌کند که بخش‌های قابل توجهی از بازی در حال اجرا STALKER 2 را فاش می‌کند. هکرها از GSC Game World می‌خواهند پیام سیاسی خود را در مورد روسیه و بلاروس تغییر دهد و “به دلیل نگرش ناشایست نسبت به گیمرهای عادی در این کشورها عذرخواهی کند”. هکرها همچنین خواستار بازگرداندن بومی سازی به زبان روسی در بازی شدند. مهلتی برای 15 مارس 2023 تعیین شده بود، در غیر این صورت “داستان کامل، کات سین ها، هنر مفهومی و نقشه های جهان” در اینترنت منتشر می شود. GSC Game World اخیرا شاهد درگیری قابل توجهی بوده است و می گوید تهدیدهای یک گروه هکر حتی بزرگترین نگرانی فعلی آنها نیست: “ما یک شرکت اوکراینی هستیم و مانند اکثر اوکراینی ها، ما چیزهای وحشتناک تری را پشت سر گذاشته ایم: خانه های ویران شده، زندگی های ویران شده و مرگ عزیزانمان باج گیری یا ارعاب ما کاملا بیهوده است.
تعهد تزلزل ناپذیر ما برای حمایت از کشورمان بدون تغییر باقی می ماند – ما به انجام تمام تلاش خود برای حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد. و این به هیچ وجه در آینده تغییر نخواهد کرد. با وجود تلاش برای شکستن ما، ما قوی و شجاع باقی می‌مانیم. چون وقتی به چیزی اعتقاد داری و با تمام وجود دوستش داری، باید به هر قیمتی از آن دفاع کنی. ماموریت ما این است که تمام توان و اشتیاق خود را برای تکمیل پروژه و تحویل آن به شما، علیرغم تمام موانع موجود، متعهد کنیم. حمایت شما الهام بخش ماست.» در پایان بیانیه آمده است. “شکوه برای اوکراین”.

استالکر 2 تاریخ انتشار تخمینی «دسامبر 2023» دارد. پیش‌سفارش از طریق Steam، Epic Games Store، Microsoft Store، GOG و همچنین کنسول‌های Xbox Series X و Xbox Series S در دسترس است.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران