توسعه دهنده MSI Afterburner یک سال است که دستمزد دریافت نکرده است، توسعه محصول در بلاتکلیفی است

توقف افتربرنر اورکلاک کارت گرافیک را به خطر می اندازد. دومین برنامه محبوب، EVGA Precision X، با خروج این شرکت از تجارت کارت گرافیک، عملاً متوقف شده است. و اکنون Afterburner توسعه یافته توسط Unwinder نیز به آینده ای نامشخص نگاه می کند. دلایل عدم پرداخت Unwinder توسط MSI قابل بحث است. چندین کانال پرداخت غیرنظامی به روسیه هنوز باز است. همچنین کشورهای بی طرفی مانند هند وجود دارند که به طور مستقیم روبل روسیه را بدون دخالت دلار آمریکا یا سوئیفت تسویه می کنند. برای مثال، MSI هند، کارت‌های گرافیکی را به روپیه هند می‌فروشد و از بانک‌های هندی استفاده می‌کند که می‌توانند پرداخت‌ها را به روبل روسیه به Unwinder از طرف MSI تسویه کنند. روش های کاملا قانونی برای پرداخت Unwinder وجود دارد. Unwinder و Afterburner دو جواهر ارزشمند برای جامعه علاقه‌مندان به رایانه‌های شخصی DIY هستند، و ما امیدواریم که MSI بتواند این مشکل را برطرف کند، معوقات Unwinder خود را برای سال 2022 بپردازد و توسعه مستمر Afterburner را تامین کند.

MSI Afterburner مسلماً محبوب ترین ابزار اورکلاک کارت گرافیک است که همه از گیمرها گرفته تا اورکلاکرهای حرفه ای به آن سوگند یاد می کنند. این کارت توسط همه برندهای کارت گرافیک استفاده می شود و به شما کمک می کند GPU های NVIDIA و AMD را تنظیم کنید. در حالی که از Afterburner با نسل بعدی پردازنده‌های گرافیکی سری GeForce RTX 40 “Ada” و Radeon RX 7000 RDNA3 که در سال 2022 منتشر شده‌اند لذت می‌برید، به یاد داشته باشید که توسعه‌دهنده Afterburner مبلغی برای آن پرداخت نکرده است.

MSI Afterburner توسط الکسی نیکولایچوک، ملی پوش روسی، که در انجمن های فناوری با نام Unwinder شناخته می شود، توسعه یافته است. پس از حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال 2022، MSI به دلیل “دلایل سیاسی” پرداخت به Unwinder را متوقف کرد. Unwinder به طور مستقل (بخوانید: بدون پرداخت) Afterburner را به خاطر منافع شخصی خود در طول سال 2022 پشتیبانی کرده بود به این امید که MSI راهی برای پرداخت آن پیدا کند. جالب اینجاست که فروش سخت‌افزار رایانه‌های شخصی MSI در سراسر سال 2022 در بازار روسیه ادامه داشت. اگرچه در طول سال 2022 بدون پرداخت هزینه به توسعه Afterburner ادامه داد، اما MSI پرداخت‌های خود را حل نکرد. در یک پست انجمن، Unwinder اعلام کرد که در نهایت آن را ترک می کند و توسعه برنامه را متوقف می کند. این توسعه تضمین می‌کند که برنامه هنگام راه‌اندازی، باگ‌ها و مشکلات امنیتی را برطرف می‌کند، با GPUهای جدید به طور قابل اعتماد کار می‌کند.

جنگ و سیاست دلیل آن است. من آن را در اخبار توسعه MSI Afterburner ذکر نکردم، اما این پروژه مدت زیادی است که توسط شرکت نیمه تمام رها شده است. در واقع، به یک سال از روزی نزدیک می‌شویم که MSI به دلیل «وضعیت سیاسی» انجام تعهدات خود را تحت قرارداد مجوز Afterburner متوقف کرد. من سعی کردم به تعهداتم ادامه دهم و در 11 ماه گذشته به تنهایی روی پروژه کار کردم، اما با ناامیدی تمام شد. احساس می کنم دارم یک اسب مرده را می زنم و انرژی را برای چیزی که شرکت دیگر به آن نیازی ندارد تلف می کنم. به هر حال، سعی می کنم تا زمانی که وقت آزاد دارم، خودم آن را مدیریت کنم، اما احتمالاً باید آن را رها کنم و ادامه دهم، که به من امکان می دهد قبض هایم را پرداخت کنم.

MSI Afterburner ابزار مهمی است که نه تنها برای ویژگی‌های اورکلاک و نظارت بر رابط کاربری برنامه، بلکه برای عملکرد همپوشانی درون بازی (قابلیت همپوشانی GPU و سایر آمارها توسط زمان واقعی در جریان بازی) استفاده می‌شود. خاموش شدن Afterburner به طور بالقوه می تواند میلیون ها پخش کننده بازی را که به این ویژگی متکی هستند، تحت تأثیر قرار دهد. Unwinder تصریح کرد که به پشتیبانی از RivaTuner Statistics Server (RTSS)، مؤلفه اصلی که پوشش Afterburner را تأمین می کند، ادامه خواهد داد.به روز رسانی 15:53 ​​UTC: MSI در a بیانیه به حسن مجتبی از Wcctech می گوید:

تیم بازاریابی و حسابداری محصول ما در حال حاضر در حال رسیدگی به این موضوع هستند. به دلیل جنگ، پرداخت ما با موفقیت به حساب بانکی نویسنده واریز نشد. ما با او در تماس هستیم و بیایید نحوه حل این مشکل را بررسی کنیم.

ما به طور دوره ای با Unwinder بررسی می کنیم که آیا پرداخت شده است.





مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران