تنظیم کننده رقابت ژاپن، تصاحب اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را تایید کرد

ناظر رقابت ژاپن، کمیسیون تجارت منصفانه ژاپن (JFTC)، دیروز با انتشار بیانیه‌ای از تایید خرید 69 میلیارد دلاری مایکروسافت اکتیویژن بلیزارد خبر داد. بررسی JFTC کامل شده است و اعضای آن “به این نتیجه رسیده اند که بعید است این معامله منجر به محدودیت قابل توجه رقابت در زمینه های خاص تجاری شود.” این یک پیروزی منطقه‌ای دیگر برای مایکروسافت است و پس از تصویب قرارداد هفته گذشته توسط سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) صورت گرفت. JFTC به مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد اطلاع داده است که دستور توقف و توقف صادر نخواهد شد و تحقیقات خود را تکمیل می کند.

زمان‌بندی این پیشرفت جدید در حال افزایش است – در طول کمیته مالی سنا در هفته گذشته، چندین عضو کنگره ایالات متحده نگرانی‌های خود را در مورد “انحصار” سونی در بازار بازی‌های ژاپنی مطرح کردند. دولت ژاپن همچنین متهم شده است که در انفعال خود شریک است و به سونی “اجازه داده است از طریق معاملات انحصاری و پرداخت به ناشران بازی، رفتارهای ضدرقابتی آشکار انجام دهد”. ناظران صنعت بازی تعجب کردند که چرا یک شرکت رقیب کنسول و بازی، نینتندو، در این بحث مطرح نشد. مایکروسافت منابع قابل توجهی را برای تایید قرارداد پیشنهادی خود توسط سازمان های بین المللی ضد انحصار اختصاص داد و حتی پیشنهاد داد تا کتابخانه بازی های Activision Blizzard را بر روی پلتفرم های سخت افزاری نینتندو گسترش دهد.

خرید پیشنهادی مایکروسافت از Activision Blizzard توسط قانونگذاران برزیل و عربستان سعودی در سال 2022 تایید شده است. CMA بریتانیا هفته گذشته تقویت موقتی را ارائه کرد و تحقیقات جدیدی را در مورد اختلالات احتمالی رقابت در بخش خدمات بازی های ابری اعلام کرد. به نظر می رسد موضع ناظر ضد انحصار بریتانیا از فوریه تغییر کرده است – زمانی که اعلام کرد خرید پیشنهادی پتانسیل “آسیب رساندن به گیمرهای بریتانیا” را دارد. مجموعه چالش‌های بعدی مایکروسافت با اتحادیه اروپا و ایالات متحده خواهد بود – کمیسیون تجارت فدرال (FTC) در دسامبر 2022 از مایکروسافت شکایت کرد تا از خرید Activision Blizzard جلوگیری کند. کمیسیون اروپا مهلت موقت خود را برای تصمیم گیری در مورد این معامله از 25 آوریل تا 22 می تمدید کرده است، پس از پیشنهاد مایکروسافت برای مشوق های اضافی – که جزئیات آن از دید عموم پنهان است.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران