تعادل مجدد: Intel Arc A750 و A770 عملکرد به ازای هر دلار جزئیات، موجود در 12 اکتبر


این لحظه ای است که مدت ها در انتظارش بودیم! (و زمانی که تیم‌های ما برای رسیدن به آن تلاش کرده‌اند!) پردازنده‌های گرافیکی Intel Arc A750 و A770 از 12 اکتبر به‌ترتیب با قیمت 289 و 329 دلار به فروش می‌رسند و نسخه محدود Arc A770 با قیمت 349 دلار در دسترس است. پس از سال‌ها افزایش قیمت در بخش عظیم پردازنده‌های گرافیکی 200 تا 400 دلاری، اینتل در حال بازگرداندن تعادل به بازار پردازنده‌های گرافیکی است. به نظر می‌رسد قیمت‌گذاری از مرز گذشته است و ما در تلاش هستیم تا آن را با پردازنده‌های گرافیکی سری A Arc اینتل بازگردانیم. همانطور که در وبلاگ‌های عملکرد قبلی نشان داده‌ایم، Arc A750 و A770 با کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3060 منفجر می‌شوند. GPU رایج رایج مدیر عامل اینتل، پت گلسینگر، در سخنرانی اصلی خود در روز نوآوری 1 اینتل، قیمت‌های شدید پردازنده‌های گرافیکی را مورد بحث قرار داد و نشان داد که در چهار سال گذشته شاهد یک روند صعودی بی‌امان در قیمت‌های GPU بوده‌ایم. GPUهای مصرف‌کننده. اینتل با ورود به فضای GPU به عنوان سومین بازیکن، آماده است تا این روند را به نفع گیمرها معکوس کند و بازار را مختل کند.

به طور متوسط، یک GeForce RTX 3060 جدید 418 دلار برای شما هزینه خواهد داشت. (این عدد در Newegg.com محاسبه شده است، با هدف موجودی، فروخته شده توسط Newegg، کارت‌های جدید RTX 3060 از 22 سپتامبر 2022.) خرید Intel Arc A750 در 12 اکتبر به قیمت 289 دلار، 53 درصد کاهش عملکرد بیشتر به ازای هر دلار به شما می‌دهد. به طور متوسط، یا یک Arc A770 8 گیگابایتی با قیمت 329 دلار، 42 درصد عملکرد/دلار بیشتر ارائه می دهد. چرا اینطور است؟ عملکرد سری Arc A700 در اکثر عناوین مدرن با استفاده از DirectX 12 یا APIهای Vulkan از 3060 فراتر رفته است و پردازنده‌های گرافیکی ما در اکثر بازی‌های DX11 خیلی عقب نیستند، همگی با هزینه بسیار کمتر.

هنگام جمع‌آوری این مجموعه داده عظیم که در ویدیوی بالا به اشتراک گذاشته شده است، من و TAP ابتدا عملکرد بازی‌هایی را که روی DX11 و DX12 اجرا می‌شوند نشان دادیم، اما در نهایت نقاط داده عملکرد بازی DX11 را حذف کردیم، جایی که بازی دارای حالت DX12 است، مانند Tom Clancy’s The Division 2، در ویدیوی ما در بالا در ساعت 5:54 با شکاف بین APIهای قدیمی و جدید آشنا شوید. نسخه DirectX 12 استفاده بهتری از پردازنده گرافیکی دارد و در مقایسه با DX11 که با سرعت 78 فریم در ثانیه کار می کند، 92 فریم در ثانیه با 1440p بالا ضبط می کند. اگر بازی های مورد علاقه شما دارای DirectX 12 یا Vulkan هستند، آن را فعال کنید! عملکرد و ارزش A770 و A750 عالی هستند، اما به یاد داشته باشید که Alchemist بر اساس معماری مدرن GPU ساخته شده است. از ویژگی‌هایی مانند AI Super Sampling با XeSS پشتیبانی می‌کند، شامل شتاب سخت‌افزاری اختصاصی برای ردیابی پرتو است، اولین GPU بود که شتاب سخت‌افزاری رمزگذاری AV1 را ارائه می‌کرد، قابلیت اورکلاک چشمگیر دارد و ظاهر جالبی دارد.

پایین این مقاله را برای جدول اکسل از داده های عملکرد ما ببینید. نمی خواهید حرف ما را قبول کنید؟ اولین مجموعه کارت‌ها برای بازبینان مستقل از طریق پست ارسال شده است، و ما نمی‌توانیم منتظر باشیم تا نظرات آنها را در مورد عملکرد و ارزش Intel Arc بشنویم.

اگر فکر می‌کردید معامله‌ای که ما به روی میز می‌آوریم آنقدر خوب است که درست نباشد، نرم‌افزار شگفت‌انگیز همراه با این راه‌اندازی را از دست ندهید. Call of Duty: Modern Warfare II با پردازنده‌های گرافیکی واجد شرایط Intel Arc 7 عرضه می‌شود! به نظر شما شیرین است؟ بیایید با بازی های بیشتر آن را کاملاً شیرین کنیم. Gotham Knights، Ghostbusters: Spirits Unleashed، و The Settlers با Intel Arc A750 یا A770 و عضویت اختیاری Intel Gaming Access در game.intel.com عرضه می شوند. Gaming Access دارای هدایا، قرعه‌کشی‌ها و کالاهای فوق‌العاده است، بنابراین به خودتان لطف کنید و به هر حال ثبت نام کنید.

شما سفر ما را برای آوردن گرافیک‌های گسسته اینتل به جهان خوانده‌اید و دنبال کرده‌اید، و من می‌خواهم از شما برای همراهی با ما تشکر کنم. با این حال این پایان کار نیست. این آغاز واقعی گرافیک Intel Arc است، نتیجه سال‌ها تلاش سخت مهندسین باهوش ما و شروع یک سفر طولانی‌تر برای بازگرداندن تعادل به دنیای گرافیک.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران