بنیاد Raspberry Pi Raspberry Pi Pico W 6 دلاری را عرضه کرد



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

خوانندگان با چشم عقابی برگه‌های مشخصات متوجه خواهند شد که CYW43439 از بلوتوث کلاسیک و بلوتوث کم‌انرژی پشتیبانی می‌کند: ما بلوتوث را در Pico W در زمان راه‌اندازی فعال نکردیم، اما ممکن است در آینده.

این میان‌افزار UF2 که برای Pico W در دسترس قرار می‌دهیم، نسخه جداگانه‌ای از میان‌افزار موجود MicroPython برای برد اصلی Pico ما است. ما اندکی پس از راه‌اندازی، تغییرات را در مخزن اصلی MicroPython آپلود خواهیم کرد، اما از آنجایی که MicroPython دارای باینری‌های جداگانه بر اساس هر برد و نه معماری است، همیشه دو نسخه جداگانه از سیستم‌افزار UF2 در آینده وجود خواهد داشت. یکی برای Pico، دیگری برای Pico W. راهنماهای شروع کار برای C و MicroPython، و همچنین پیوندهایی به اسناد سطح API، برای آنلاین کردن شما، در بخش میکروکنترلرهای سایت مستندسازی ما موجود است. در طی دو ماه آینده، نسخه‌های نمایشی و مستندات بیشتری را ارائه خواهیم کرد تا به شما کمک کنیم از Pico W خود حداکثر استفاده را ببرید.

هشدار محصول جدید! در ژانویه سال گذشته، ما Raspberry Pi Pico 4 دلاری را عرضه کردیم، اولین محصول ما که بر اساس سیلیکون طراحی شده است. در قلب آن میکروکنترلر RP2040 است که بر اساس فرآیند 40 نانومتری کم مصرف TSMC ساخته شده است و دارای دو قشر بازویی 133 مگاهرتز است. – هسته های M0+، 264 کیلوبایت SRAM روی تراشه و زیرسیستم ورودی/خروجی قابل برنامه ریزی منحصر به فرد ما. از زمان عرضه، ما نزدیک به دو میلیون کارت Pico را فروخته‌ایم و RP2040 راه خود را به مجموعه‌ای از محصولات شخص ثالث پیدا کرده است. ما همیشه بر این باور بوده‌ایم که RP2040 برای کاربردهای تجاری و صنعتی ایده‌آل است، اما کمبود جهانی نیمه‌هادی‌ها به‌طور چشمگیری پذیرش را تسریع کرده است. با وجود میلیون‌ها واحد در دسترس امروز و خط لوله برای ده‌ها میلیون دستگاه دیگر، مهندسان طراح که توسط فروشندگان فعلی‌شان ناامید شده‌اند، بهانه‌ای عالی برای آزمایش دارند.

نرم افزار و مستندات
برای توسعه دهندگان C، نسخه فعلی Pico SDK شامل پشتیبانی از شبکه های بی سیم است. پشته شبکه حول lwIP ساخته شده است و از libcyw43 دیمین جورج (مشهور MicroPython) برای ارتباط با تراشه بی سیم استفاده می کند. به طور پیش‌فرض، libcyw43 برای استفاده غیرتجاری مجوز دارد، اما به کاربران Pico W و هر کس دیگری که محصول خود را در حدود RP2040 و CYW43439 می‌سازد، مجوز استفاده تجاری رایگان اعطا می‌شود. کاربران MicroPython می توانند یک تصویر UF2 به روز شده را با پشتیبانی شبکه برای Pico W دانلود کنند.

هسته های سریع، حافظه بزرگ و رابط انعطاف پذیر، RP2040 را به یک بلوک طبیعی برای برنامه های اینترنت اشیا (IoT) تبدیل کرده است. اما Pico خود یک ویژگی گمشده آشکار برای IoT دارد: روشی برای اتصال به شبکه. اکنون این در حال تغییر است. امروز سه عضو جدید از خانواده پیکو را معرفی می کنیم. Raspberry Pi Pico W 6 دلار قیمت دارد و شبکه بی سیم 802.11n را به پلتفرم Pico می آورد و در عین حال سازگاری کامل پین را با برادر بزرگتر خود حفظ می کند. Pico H (5 دلار) و Pico WH (7 دلار) هدرهای از پیش جمع شده و رابط اشکال زدایی 3 پین جدید ما را به ترتیب به Pico و Pico W اضافه می کنند. Pico H و Pico W امروز در دسترس هستند. پیکو WH در ماه آگوست دنبال خواهد شد.

ما با دوستان خود در Infineon کار کردیم تا تراشه بی‌سیم CYW43439 آنها را به Pico W اضافه کنیم. مانند همه بردهای مدرن Raspberry Pi، مدارهای رادیویی در یک جعبه محافظ فلزی محصور شده‌اند و هزینه‌های انطباق را برای مشتریانی که می‌خواهند آن را در محصولات خود ادغام کنند، کاهش می‌دهد.