بلوک آب اصلی EK Intros Vector² برای کارت‌های گرافیک RTX 4080 گیگابایت

موتور خنک کننده Vector² EK صفحه جت را با یک درج پلکسی ماشینکاری شده سه بعدی ترکیب می کند تا توزیع جریان و عملکرد حرارتی را بهبود بخشد. این موتور خنک کننده مبتنی بر طراحی موتور خنک کننده Open Split-Flow است که ثابت کرده است راه حلی برتر برای بلوک های آب GPU است. دارای محدودیت جریان هیدرولیک کم است، به این معنی که می‌توان آن را با پمپ‌های آب ضعیف‌تر یا پمپ‌هایی که در سرعت‌های پایین کار می‌کنند استفاده کرد و همچنان به عملکرد مطلوب دست یافت. EK برای دستیابی به یک دامنه شار متقارن با استفاده از یک پل داخلی به اجزای ثانویه دقت زیادی کرد. این کار برای اطمینان از خنک کردن اجزای ثانویه بدون به خطر انداختن توزیع شار در هسته GPU انجام شد.

استاندارد EK-Matrix7
Matrix7 ابعاد محصول، از جمله موقعیت درگاه و فاصله را استاندارد می کند، و مونتاژ حلقه خنک کننده مایع را ساده تر و شهودی تر می کند. بلوک‌های آب GPU EK-Quantum Vector² از استاندارد EK-Matrix7 پیروی می‌کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهد به‌طور یکپارچه با نسل دوم صفحات توزیع EK-Reflection ادغام شوند. این تراز کامل پورت را در هر دو موقعیت افقی و عمودی به ارمغان می آورد، که به این معنی است که زمان کمتری برای برنامه ریزی لوپ و لوله های خمشی صرف می شود، و نتیجه نهایی همیشه یک ساخت حماسی است.

موجودی و قیمت
بلوک‌های آبی EK-Quantum Vector² Master RTX 4080 D-RGB برای پیش‌سفارش از طریق فروشگاه آنلاین EK و شرکای فروشنده در دسترس هستند. انتظار می‌رود تا پایان دسامبر 2022 ارسال شود. جدول زیر قیمت خرده‌فروشی پیشنهادی سازنده (MSRP) شامل مالیات بر ارزش افزوده را نشان می‌دهد.

صفحه پشتی EK-Quantum Vector²
هر بلوک آب Vector² دارای یک صفحه پشتی آنودایز سیاه و سفید ماشینکاری شده CNC است. پیچ‌های نصب با روکش نیکل به همراه این صفحات پشتی برای جایگزینی پیچ‌های مشکی استوک عرضه می‌شوند. صفحه پشتی دارای یک پروفایل L شکل جدید است که پایه بلوک آب را لمس می کند و کل GPU را در بر می گیرد و در عین حال سطح خنک کننده را افزایش می دهد. اتصال صفحه پشتی به بلوک آب باعث کارآمدتر شدن انتقال حرارت می شود که عملکرد را بیشتر بهبود می بخشد.

روشنایی LED D-RGB برای بهبود یکنواختی و روشنایی در لبه بلندتر بلوک آب مستقر شده است. PCB و دیودها در داخل یک اکستروژن آلومینیومی تمیز پنهان شده اند.

تمام بلوک‌های آب GPU EK-Quantum Vector² از یک صفحه سرد مسی با ضخامت 11 میلی‌متر با پایانه استال متصل مستقیم و یک رویه O-ring منفرد ناهموار استفاده می‌کنند. این طراحی ساده در هنگام سفارشی سازی و تعمیر و نگهداری، اعتماد به نفس می دهد.

MSRP: 264.90 یورو.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران این بلوک‌های آب GPU دارای یک بریدگی خاص هستند که امکان استفاده از چند ابزار موجود را برای جدا کردن امنیت PCIe روی مادربرد و جدا کردن آسان GPU فراهم می‌کند. همین ابزار همچنین می تواند به راحتی کابل برق را جدا کرده و اسپیسرها را محکم کند.

کارت‌های گرافیکی کاملاً جدید Gigabyte GeForce RTX 4080 باید به طور قابل توجهی قدرتمندتر از همتایان سری 30 خود باشند. این امر به ویژه به دلیل فرآیند تولید 4 نانومتری که چگالی حرارتی را در مقایسه با تراشه های 8 نانومتری قبلی افزایش می دهد، صادق است.

بلوک آب GPU EK-Quantum Vector² Master RTX 4080 D-RGB

جدیدترین EK-Quantum Vector² Master RTX 4080 یک محلول خنک کننده مایع یک تکه است که از یک بلوک آب سری Vector² و یک صفحه پشتی آلومینیومی آنودایز شده مشکی تشکیل شده است. مانند بلوک‌های آبی سری 30 Vector² قبلی، زیبایی آن تحت تأثیر خطوط مستقیم مینیمالیستی قرار دارد و صفحه پشتی در کنار GPU پیچیده می‌شود تا PCB را کاملاً بپوشاند.

EK، سازنده ممتاز تجهیزات خنک‌کننده مایع، به‌تازگی راه‌حل نهایی خنک‌کننده آب را برای سری کامل Gigabyte GeForce RTX 4080 – پردازنده‌های گرافیکی سری Aorus Master، Gaming، Aero و Eagle منتشر کرده است. EK-Quantum Vector² Master RTX 4080 D-RGB به عنوان یک بلوک آب با یک صفحه پشتی آلومینیومی آنودایز شده مشکی به عنوان یک سطح خنک کننده اضافی ارائه می شود.

روکش‌های مغناطیسی قابل جدا شدن، پیچ‌های ترمینال را پنهان می‌کنند و به نشان اجازه می‌دهند زمانی که GPU داخل کیس معکوس می‌شود بچرخد.