بر اساس گزارش TrendForce، موجودی متورم و تولیدکنندگان قیمت را فدای فروش می کنند، کاهش قیمت DRAM مصرف کننده به 13 تا 18 درصد افزایش می یابد.

در انتظار سه ماهه چهارم، افزایش سرعت ذخیره سازی قبل از اتمام کامل موجودی ترمینال دشوار خواهد بود. TrendForce انتظار دارد تا زمانی که عرضه مازاد در بازار کاهش یابد، قیمت DRAM مصرف کننده به کاهش ادامه خواهد داد. بنابراین، قیمت DRAM مصرف کننده به کاهش 3 تا 8 درصدی دیگر در سه ماهه چهارم ادامه خواهد داد و امکان کاهش پایدار را نمی توان رد کرد.

قبلاً از پایین به بالا، DDR3 راه درازی در پیش دارد. DDR4 همچنین در بحبوحه تغییر استراتژیک کارخانه روند نزولی را حفظ می کند

از نظر DDR3، قیمت ها در سال گذشته به دلیل استراتژی های قیمت گذاری تهاجمی که توسط سازندگان کره ای اتخاذ شد، به سطح بالایی رسید. با استفاده از 4 گیگابایت DDR3 به عنوان مثال، این محصول با قیمتی حدود 60 درصد نسبت به پایین ترین قیمت خود به فروش رسید. با نگاهی به برنامه های ترمینال، مشتری انتخاب می کند که DDR4 را در یک پروژه جدید نصب کند. علاوه بر ملاحظات هزینه، اندازه ذرات DDR3 تولیدکنندگان تایوانی نیز یک عامل کلیدی است. ذرات منبسط شده در فضای موجود اجزای دیگر فشرده خواهند شد. بر اساس ملاحظات فوق، پیشرفت مشتریان به سمت DDR4 خوش بینانه تر از حد انتظار است. بنابراین، از آنجایی که مقیاس بازار DDR3 آشکارا کوچک شده است، فضای زیادی برای کاهش بیشتر در آینده وجود خواهد داشت. اگرچه قیمت فعلی DDR4 نسبتاً پایین است، فرآیند آن نسبت به DDR3 پیشرفته‌تر است و سه سازنده بزرگ همچنان در حال برنامه‌ریزی برای ادامه مهاجرت به فرآیندهای جدید هستند. هزینه ها در واقع کاهش می یابد، بنابراین روند قیمت احتمالاً به سمت کاهش ادامه خواهد یافت.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

بر اساس بررسی‌های بازار DRAM TrendForce، تولیدکنندگان کره‌ای تحت فشار تولید روزافزون، تمایل خود را برای سازش در قیمت به منظور تحریک خرید از توزیع‌کنندگان و مشتریان افزایش داده‌اند که منجر به گسترش مداوم کاهش قیمت‌ها می‌شود. علاوه بر اینکه تولیدکنندگان کره ای مشتاقانه قیمت ها را کاهش می دهند، تراشه های ارزان قیمت از بازار نقدی نیز در بازار به گردش در می آیند. سایر فروشندگان چاره ای جز پیروی از این روش و کاهش شدید قیمت های فروش ندارند و به سرعت کاهش قیمت DRAM مصرف کننده در سه ماهه سوم را از برآورد اولیه 8 تا 13 درصد به کاهش سه ماهه 13 تا 18 درصدی بدتر می کند.