با ادامه تعدیل موجودی، نرخ رشد سالانه پیش‌بینی‌شده ارسال‌های سرور برای سال 2023 به 2.8 درصد کاهش یافته است.

در مورد بازار SSD سازمانی، سفارشات برای مدتی نسبتاً ثابت مانده است. با این حال، چشم انداز اقتصادی محافظه کارانه فزاینده و تجدیدنظرهای نزولی در برنامه های سرمایه گذاری شرکت ها در نیمه دوم سال 22 منجر به کاهش تقاضا برای SSD های سازمانی شد. علاوه بر این، با کاهش شدید تقاضا برای لوازم الکترونیکی مصرفی، فروشندگان NAND Flash با افزایش موجودی SSD سازمانی مواجه هستند. در داخل، آنها برای یافتن راه حل هایی برای مصرف ظرفیت تولید مازاد و دستیابی به اهداف پایان سال خود تحت فشار بوده اند. از نظر بیرونی، آنها باید برای بادهای مخالف مانند تقاضای ضعیف مورد انتظار در فصل پایین سه ماهه اول و تاخیر در افزایش تولید پلتفرم‌های CPU سرور جدید از اینتل و AMD آماده شوند. با توجه به این عوامل، فروشندگان مجبور هستند امتیازات قیمت بیشتری را برای SSD های سازمانی ارائه دهند، حتی اگر قراردادهای این سه ماهه چهارم قبلا بسته شده است. با توجه به موج جدید فعالیت های تجاری، کاهش QoQ در قیمت قرارداد SSD سازمانی از تخمین قبلی فراتر رفت و اکنون نیز در 23-28٪ است.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

بر اساس آخرین داده‌ها و تحقیقات، TrendForce نرخ رشد سالانه پیش‌بینی‌شده ارسال سرورهای کامل را برای سال 2023 به 2.8 درصد کاهش داده است. سه عامل پشت این بازنگری است. اول، زمان تحویل شروع به بازگشت به مدت معمول خود برای اکثر سفارشات مربوط به اجزای سرور که از 3Q23 شروع می شود، شد. با مشاهده این موضوع، سرورهای OEM و ارائه دهندگان خدمات ابری (CSP) نیز شروع به اصلاح مشکل عدم تطابق مؤلفه ها با کاهش تقاضا برای اقلام اضافی کرده اند و در عین حال سطح موجودی ثابتی را برای اقلام موجود در انبار حفظ می کنند. این توسعه به نوبه خود باعث کاهش جریان سفارشات از سرورها به ODM ها شده است. دوم، موج تقاضای ایجاد شده زودتر توسط اثرات همه‌گیری COVID-19 در حال از بین رفتن است. در نتیجه، فعالیت های توسعه برای خدماتی مانند پخش ویدئو، تجارت الکترونیک و غیره به طور قابل توجهی کند شده است. در میان CSP ها، متا، گوگل و بایت دنس (TikTok) مقدار خرید سرور خود را برای سال آینده کاهش داده اند. در نهایت، چشم‌انداز اقتصاد جهانی نسبتاً منفی باقی ماند و در نتیجه شرکت‌ها در بیشتر بخش‌های صنعتی برنامه مخارج محتاطانه‌تری را تدوین کردند و هزینه‌های مرتبط با فناوری اطلاعات را برای سال آینده کاهش دادند.

کاهش قیمت سه ماهه برای ماژول های DRAM سرور و SSD های سازمانی برای 4 Q22 به 23 تا 28٪ افزایش یافت زیرا رقابت فروشنده تشدید شد.

در بازار DRAM سرور، فروشندگان DRAM افزایش فروش را دشوارتر می یابند زیرا خریداران سطح موجودی را در نیمه دوم سال جاری بالا نگه داشته اند. در سه ماهه سوم سال 22، فروشندگان توانستند برخی از خریداران را متقاعد کنند که قیمت را برای این سه ماهه و بعد از آن قفل کنند. با این حال، TrendForce معتقد است که اصلاحات نزولی بیشتر در محموله های سرور در سال آینده، رقابت قیمت را در میان فروشندگان افزایش داده است. در ماه اکتبر، CSP ها حتی قیمت های پایین تری از DRAM سرور دریافت کردند و فروشندگان پیشنهاد دادند که قیمت را تا پایان 1H23 قفل کنند. اکنون در ماه نوامبر، دور دیگری از مذاکرات برای «توافقات ویژه سه ماهه چهارم» نیز آغاز شده است. با توجه به این تحولات، کاهش QoQ در قیمت قرارداد DRAM سرور برای 4Q22 به 23 تا 28٪ افزایش یافت.