بانک سیلیکون ولی سقوط کرد، نگرانی‌هایی را در صنعت فناوری ایجاد کرد، Roku سرمایه‌گذاری SVB خود را فاش کرد

شرکت پخش سرگرمی Roku از طریق تشکیل پرونده SEC در روز جمعه فاش کرد که 487 میلیون دلار در بانک ویران شده سیلیکون ولی واریز کرده است. این مبلغ تقریباً 26٪ از کل ذخایر نقدی و معادل آن را تشکیل می دهد. این شرکت همچنین اشاره کرد که سرمایه‌گذاری‌هایش با بانک سیلیکون ولی عمدتاً بدون بیمه است. روکو گفت. در حال حاضر، این شرکت نمی‌داند که تا چه حد می‌تواند وجه نقد خود را به صورت سپرده نزد SVB بازیابی کند.»
یکی از سخنگویان Roku از طریق ایمیل به Business Insider گفت: “همانطور که در 8-K ما ذکر شده است، ما انتظار داریم که توانایی Roku برای عملکرد و انجام تعهدات قراردادی خود تحت تأثیر قرار نگیرد و ما همچنان به 1.4 میلیارد دلار پول نقد و معادل های نقدی که توزیع می شود دسترسی داریم. در چندین موسسه مالی بزرگ.”

باید دید چند شرکت دیگر تحت تاثیر سقوط بانک سیلیکون ولی قرار خواهند گرفت. رسانه امروز گزارش می دهد که Roblox Corporation، Rocket Lab و Vice Media مشتریان SVB هستند. تحلیلگران مالی در حال رصد پیامدهای ناشی از آن هستند و پیش بینی هایی در مورد شکنندگی گروه های بانکی خاص انجام می شود. فدرال رزرو ایالات متحده، همراه با سایر بانک های مرکزی بین المللی، نرخ بهره و هزینه های استقراض را به شدت افزایش داده اند تا از اثرات تورم بکاهند. این یک اثر موجی در بازار اوراق قرضه داشته است – پرتفوی ها با افزایش نرخ بهره ارزش خود را از دست می دهند.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

شرکت‌های فناوری، سرمایه‌گذاران خطرپذیر و استارت‌آپ‌ها پس از سقوط بانک سیلیکون ولی در روز جمعه، 11 مارس 2023، در وحشت هستند. در کوتاه‌مدت، اوضاع آشفته‌ای خواهد بود – مشتریان SVB تا زمانی که به سپرده‌های بیمه شده توسط FDIC دسترسی نخواهند داشت. دوشنبه، 13 مارس 2023. ). از مشتریانی که سرمایه گذاری کمتر از سقف 250,000 دلار دارند خواسته شده است تا قبل از مهلت سختگیرانه روز دوشنبه مطالبات خود را مطرح کنند. FDIC در نظر دارد هفته آینده به سپرده گذاران با سرمایه گذاری بالاتر از سقف فوق الذکر، سود سهام ویژه پرداخت کند.

تنظیم کننده های ایالات متحده برای بازیابی دارایی های بانک سیلیکون ولی وارد عمل شده اند. این اولین شکست یک گروه بانکی در آمریکای شمالی از زمان رکود بزرگ 2007 تا 2009 است. زمزمه‌های مشکلات مالی قریب الوقوع SVB در اوایل این هفته شنیده شد که باعث شد یک سری برداشت از بانک توسط مشتریان نگران انجام شود.
رگولاتورها گفتند که برای “حمایت از سپرده گذاران بیمه شده” اقدام سریعی انجام دادند.
در روز چهارشنبه 8، SVB Financial Group، شرکت مادر این بانک، برنامه‌های خود را برای فروش سهام در مجموع 2.25 میلیارد دلار اعلام کرد. این به دنبال زیان 2 میلیارد دلاری ناشی از فروش 21 میلیارد دلار اوراق بهادار از پرتفوی آن بود. این گروه بانکی در سرمایه گذاری های اوراق قرضه خود با کندی مواجه شده بود.