بازار گرافیک رایانه شخصی در مسیر اصلاح پس از همه گیری است


Jon Peddie Research (JPR) به گزارش‌های چشمگیر اخیر Canalys، Gartner و IDC پاسخ داده است که نشان می‌دهد در سه ماهه سوم 2022 افت محموله‌های رایانه‌های شخصی کاهش یافته است. علاوه بر این، JPR راهنمایی‌هایی را در مورد تأثیر بر روی تراشه‌های گرافیکی و محموله‌های رایانه ارائه می‌دهد. ‘AIB. جان پدی، رئیس و بنیانگذار JPR، گفت: «رهنمودهای ما به مشتریان از سال 2020 ثابت بوده است: رونق همه گیر افزایش تقاضا ناشی از رشد واقعی بازار نبوده است. بازار رایانه های شخصی اکنون پس از یک دوره رشد خارق العاده ناشی از هزینه های موج عظیم کاربرانی که از خانه کار می کنند، در حال اصلاح است.”

پدی ادامه داد: “مردم در سال های 2020 و 2021 مجبور شدند از خانه کار کنند و بسیاری به تجهیزات نیاز داشتند. در نتیجه فروش رایانه های شخصی افزایش یافت. این افراد آنچه را که نیاز دارند دارند و برخی از آنها به دفتر باز می گردند. آنها ندارند.” ما نیازی به رایانه های شخصی جدید نداریم و برای سه تا پنج سال دیگر نیز نیازی نخواهیم داشت. بنابراین ما به رشد اسمی بازار رایانه های شخصی بازگشته ایم که پس از دو سه ماهه تعدیل، پس از رشد بازار رایانه های شخصی دوباره بوده و خواهد بود. تولید ناخالص ملی

اختلالات زنجیره تامین اکنون کاهش یافته است، اما موجودی بالا یک مشکل است. علاوه بر این، انتظار می‌رود TSMC طی شش ماه آینده شاهد کاهش ظرفیت تولید خود باشد زیرا کاهش سفارش‌ها توسط مشتریان fabless بر کارخانه ریخته‌گری تاثیر می‌گذارد.

سرانجام، بازار AIB نیز با افزایش اواخر سال 2021 در ماینرهای کریپتو تکان خورد. این دوره تعدیل مجدد باید تأثیر کوتاه مدتی بر نشاط غیرمنطقی دوران خرید همه گیر داشته باشد. با این حال، این چیزی بیش از پایان یک ناهنجاری فروش را نشان نمی دهد، به این معنی که بازار انعطاف پذیر است و موقعیت خوبی برای حفظ قدرت در آینده دارد.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران