اینتل و مایکروسافت پشتیبانی خود را در روسیه از سر می گیرند


بر اساس گزارش های متعدد و منابع نزدیک به تامز سخت افزار، اینتل و مایکروسافت بی سر و صدا فعالیت خود را از سر گرفته اند و سطح اولیه پشتیبانی را در روسیه از سر گرفته اند. اینتل و مایکروسافت برای پیروی از تحریم های اعمال شده توسط اروپا، بریتانیا و ایالات متحده از فروش هرگونه فناوری جدید در کشور روسیه منع شده اند. این امر اینتل و مایکروسافت را مجبور کرد تا دانلودهای رسمی نرم افزار را مسدود کنند. با این حال، اینتل گفت که این شرکت ملزم به ارائه خدمات گارانتی به عنوان بخشی از خرید یک محصول اینتل است. “اینتل به تبعیت از تمامی مقررات صادراتی و تحریم های قابل اجرا در کشورهایی که در آن فعالیت می کند ادامه می دهد. این شامل پیروی از تحریم ها و کنترل های صادراتی علیه روسیه و بلاروس صادر شده توسط ایالات متحده است. دسترسی به منابعی که نیازهای به روز رسانی درایور را پشتیبانی می کند، مانند مرکز دانلود اینتل و دستیار پشتیبانی دانلود اینتل (IDSA)، بخشی از تعهدات گارانتی اینتل هستند.” اینتل گفت: “هیچ تغییری اخیر در عملیات ما ایجاد نشده است.”

این تغییرات دقیقاً «اخیر» نیستند، زیرا گزارش‌های نزدیک به Tom’s Hardware اشاره می‌کنند که بارگیری‌ها در پایان سال 2022 از سر گرفته شده است. Izvestia و CNews گزارش دادند که کاربران می‌توانند بدون VPN یا پوشش IP به پورتال دانلود اینتل دسترسی داشته باشند. این نیاز به یافتن بخش دانلود از طریق Google/Yandex داشت، زیرا وب‌سایت رسمی اینتل روسیه هنوز به طور رسمی توسط IP های روسی قابل دسترسی نیست.

علاوه بر این، گزارش ها همچنین نشان می دهد که مایکروسافت به روز رسانی ویندوز 11 را برای شهروندان روسیه نیز از سر گرفته است. این شرکت بیانیه ای را برای Tom’s Hardware منتشر کرد که در آن آمده است: “همانطور که قبلاً به اشتراک گذاشتیم، ما فروش محصولات و خدمات جدید در روسیه را متوقف کرده ایم و از تحریم های اتحادیه اروپا، بریتانیا و ایالات متحده پیروی می کنیم. ایالات متحده.” با این حال، به روز رسانی نرم افزار فروش جدید نیست، بلکه به روز رسانی خرید موجود است. Tom’s Hardware برای جزئیات بیشتر با مایکروسافت تماس گرفته است. با این حال، این شرکت گفت در حال حاضر اطلاعات بیشتری برای به اشتراک گذاشتن وجود ندارد.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران