اینتل ویدیوی عمیقی را روی فناوری XeSS منتشر کرد

این ویدیو عمدتاً جزئیاتی را ارائه می دهد که ما از مقالات قدیمی خود در مورد نحوه عملکرد XeSS جمع آوری کرده ایم. شطرنجی و نورپردازی بازی با وضوح پایین تری ارائه می شود، داده های تصویر به همراه بردارهای حرکتی به الگوریتم ارتقاء مقیاس XeSS منتقل می شوند و سپس به پردازش پس از بازی منتقل می شوند. موتور رندر و وضوح اصلی HUD اعمال می شود. ارتقا دهنده XeSS نه تنها بردار حرکت و همه ورودی های فریم مهم را می گیرد، بلکه داده های زمانی فریم های پردازش شده (مقیاس شده) را نیز می گیرد، بنابراین یک هوش مصنوعی از قبل آموزش دیده می تواند جزئیات را بهتر بازسازی کند.

جدیدترین ارائه امروز این است که مجموعه ای از ارقام عملکرد به دست آمده در کارت گرافیک پرچمدار دسکتاپ Arc A770 منتشر شده است که نشان می دهد چگونه XeSS بر عملکرد مجموعه ای از بازی ها از جمله Ghostwire Tokyo، Hitman 3، Arcadegeddon، SoTR، Diofield Chronicle، Super People تأثیر می گذارد. ، Redout 2 و Chivalry 2. آنها همچنین ما را از پیش تنظیم های مختلف کیفیت در XeSS راهنمایی کردند که شامل کیفیت فوق العاده، کیفیت، متعادل، و عملکرد می شود.

همچنین مشخص شد که Intel Graphics در حال کار با UL Benchmarks برای اضافه کردن یک تست ویژگی جدید XeSS به 3DMark است، دقیقاً شبیه به معیار DLSS این تست. درست مانند AMD FSR، اینتل ادعا می کند که XeSS به راحتی بر روی انواع موتورهای بازی پیاده سازی می شود، و در حالی که از شتاب دهنده های ریاضی XMX ماتریس پردازنده های گرافیکی Xe-HPG بهره می برد، دارای بردار حرکتی DP4a است که به آن اجازه می دهد نه تنها قدیمی تر را پشتیبانی کند. معماری های اینتل (مانند Xe-LP)، اما همچنین با برندهای GPU رقیب.

اینتل یک بار دیگر لیست گسترده ای از بازی هایی را که از XeSS پشتیبانی می کنند را شرح داده است و نام بزرگ AAA در اینجا “Call of Duty: Modern Warfare II” آینده است که در هنگام عرضه (28 اکتبر) از XeSS پشتیبانی می کند.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

Intel Graphics امروز یک مرور کلی از تکنولوژی عمیق در مورد نحوه عملکرد XeSS (Xe Super Sampling)، رقیب این شرکت برای NVIDIA DLSS و AMD FSR منتشر کرد. XeSS یک فناوری بهبود عملکرد بازی است که در آن بازی شما توسط GPU با وضوح کمتری نسبت به نمایشگر شما ارائه می شود. در حالی که یک الگوریتم ارتقاء مقیاس با کیفیت بالا آن را با وضوح اصلی شما تطبیق می دهد و در عین حال از دست دادن کیفیت مرتبط با روش های افزایش مقیاس سنتی را به حداقل می رساند.

ویدیو را می توانید در اینجا مشاهده کنید: