اینتل نوآوری توسعه دهندگان را با رویکرد باز و نرم افزار محور سرعت می بخشد

Red Hat تلاش می کند تا شتاب دهنده آموزشی Habana Gaudi را در سرویس خود در دسترس قرار دهد تا “آموزش و استقرار مدل یادگیری عمیق مقرون به صرفه و با کارایی بالا، همه به عنوان یک سرویس ابری مدیریت شده” را ارائه دهد. رایت همچنین از راه‌اندازی یک برنامه مشترک توسعه‌دهنده هوش مصنوعی اینتل و رد هت خبر داد که هدف آن «کمک به توسعه‌دهندگان به راحتی یادگیری، آزمایش و استقرار مدل‌ها با استفاده از Red Hat OpenShift Data Science و مجموعه هوشمند داخلی است». Artificial و Edge اینتل.

خدمات جدید به لطف امنیت بهتر امکان پذیر شد: نسخه های الکترونیکی و مراقبت از راه دور
در تقاطع نرم‌افزارهای باز، راه‌حل‌های سخت‌افزاری و نیازهای تجاری فرصت‌های کاملاً جدیدی نهفته است، مانند پروژه ePrescription در آلمان، که در حال حاضر در حال اجراست.

برای کسانی که آماده برداشتن گامی به سوی آینده هستند، اینتل Intel Quantum SDK را معرفی کرده است که برای کمک به توسعه دهندگان در یادگیری نحوه برنامه نویسی الگوریتم های کوانتومی و استفاده کامل از این فناوری نوظهور طراحی شده است. نسخه بتا اکنون از طریق Intel Developer Cloud در دسترس است.

اینتل همچنین شش موسسه آموزشی و تحقیقاتی اضافی را اعلام کرد که مراکز تعالی oneAPI را برای گسترش پشتیبانی oneAPI در برنامه‌های کاربردی مهم و توسعه برنامه‌های آموزشی oneAPI تشکیل داده‌اند. مراکز جدید برتری شامل دانشکده نرم افزار و میکروالکترونیک دانشگاه پکن، شورای تأسیسات علم و فناوری انگلستان، مؤسسه فناوری Technion اسرائیل، دانشگاه یوتا با همکاری آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور (LLNL)، دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو و انستیتوی Zuse برلین است. .

Lavender گفت: “هدف ما این است که توسعه دهندگان را برای دستیابی به بهترین فناوری نرم افزار از طریق اکوسیستم متن باز یا محصولات ارائه شده توسط اینتل آسان کنیم.” و در حالی که ممکن است متوجه این موضوع نباشند، طبق یک نظرسنجی توسعه جهانی توسط Evans Data Corp، حدود 90 درصد از توسعه دهندگان از نرم افزار توسعه یافته یا پشتیبانی شده توسط اینتل استفاده می کنند. در سال 2021. در میان بسیاری از مثال‌ها، اینتل برای بیش از یک دهه یکی از مشارکت‌کنندگان اصلی هسته لینوکس بوده است و اخیراً به ادغام کتابخانه عملکرد oneDNN با TensorFlow کمک کرده است و به طور خودکار عملکرد را تا 3 برابر برای میلیون‌ها کاربر چارچوب AI محبوب ارائه می‌کند.

نمونه‌های بیشتری به لطف Project Amber، یک نرم‌افزار به‌عنوان سرویس ارائه‌شده برای صدور گواهی‌نامه در محاسبات محرمانه، که در ماه می در اینتل ویژن ارائه شد، در دست تولید هستند. Leidos، یک پیمانکار پیشرو فناوری دولت فدرال در ایالات متحده، در حال ساخت یک اثبات مفهومی با پروژه Amber برای محافظت از اطلاعات سلامت جانبازان برای استفاده در آینده در کلینیک های سیار است.

برندگان امسال از 15 موسسه در سراسر جهان انتخاب شده‌اند که نه تنها به دلیل پیشرفت‌هایشان در تحقیقات، از هوش مصنوعی تا مواد کوانتومی، بلکه در روش‌های آموزشی نوآورانه و گنجاندن اقلیت‌های محروم و زنان در فناوری اطلاعات و مهندسی انتخاب شده‌اند.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

شتاب دادن به نوآوری در هوش مصنوعی، محاسبات کوانتومی و نورومورفیک و موارد بعدی
یکی دیگر از مزایای فناوری باز این است که می توان آن را به تعداد بی شماری از راه حل های فروشنده و مشتری با تخصص های مختلف ترکیب کرد. کریس رایت، مدیر ارشد فناوری Red Hat، از طریق ویدئو به Lavender روی صحنه پیوست تا اعلام کند که OpenShift Data Science با مجموعه هوش مصنوعی اینتل ادغام شده است تا توسعه‌دهندگان بتوانند مدل‌های خود را با استفاده از کیت تحلیل هوش مصنوعی اینتل و ابزار OpenVINO آموزش داده و به کار گیرند.

Codeplay، یک زیرمجموعه اینتل با تخصص و تجربه در هدایت استانداردهای باز و ارائه پیاده‌سازی چند پلتفرمی ابزارهای SYCL و oneAPI، اکنون مسئولیت جامعه توسعه oneAPI را بر عهده خواهد گرفت.

اسطوخودوس همچنین جزئیات پیشرفت به سمت رمزنگاری پس کوانتومی، بخشی از رویکرد سه فازی اینتل برای مقابله با تهدیدات ناشی از رایانه‌های کوانتومی که در اینتل ویژن در ماه می ارائه شد، را شرح داد. Lavender گفت: تحولات اخیر به سمت استانداردسازی و افزایش فوریت فرصت ها و ریسک “پیشرفت های بزرگی برای صنعت ما هستند زیرا آماده می شود تا سال 2030 آماده Y2Q یا مقاوم در برابر کوانتومی باشد.” بسیاری بر این باورند که Y2Q تاثیری بزرگتر از “باگ هزاره” در سال 2000 خواهد داشت.”

لیز پورتر، رئیس گروه سلامت Leidos، به Lavender روی صحنه پیوست و توضیح داد که “پروژه Amber Leidos را از نیاز به ساخت و نگهداری سیستم های گواهینامه پیچیده و پرهزینه رها می کند و به ما امکان می دهد بر تمایز محصولات خود تمرکز کنیم. پایه هایی مانند اتوماسیون هوشمند و هوش مصنوعی / AI/ تجزیه و تحلیل ML.”

اینتل به ارائه ابزارها و ابزارهای توسعه‌دهنده با دسترسی آسان بر اساس این مشخصات oneAPI ادامه خواهد داد. جعبه‌های ابزار OneAPI 2023 اینتل در ماه دسامبر با پشتیبانی از آخرین و آینده معماری‌های CPU، GPU و FPGA جدید اینتل عرضه می‌شوند و شامل ابزارهایی مانند ابزار سازگاری متن‌باز SYCLomatic می‌شوند. SYCLomatic به تبدیل کد منبع CUDA به کد منبع SYCL کمک می کند و به توسعه دهندگان امکان انتخاب در معماری های محاسباتی را می دهد.

به عنوان بخشی از هدف اینتل برای آوردن فناوری نورومورفیک به واقعیت تجاری، آزمایشگاه های اینتل ابزارهای جدیدی را برای توسعه دهندگان معرفی کرد، از جمله Kapoho Point، یک پلتفرم چند برد قابل انباشته بر اساس تراشه تحقیقاتی Loihi 2، به روز رسانی های چارچوب توسعه نرم افزار باز لاوا و اضافه شدن اعضای جدید و هشت پروژه دانشگاهی تحت حمایت اینتل به انجمن تحقیقات عصبی اینتل (INRC).

راه دیگری که اینتل مدت‌هاست نوآوری‌های آینده را پرورش داده است، آموزش و مشارکت با دانشگاه است. امروز، این شرکت برنامه جایزه هیئت علمی ستاره در حال ظهور اینتل را اعلام کرد، که به اعضای هیئت علمی اولیه که ایده های نوآورانه و مخرب آنها کمک قابل توجهی به تحقیق یا آموزش در صنعت نیمه هادی ها و محاسبات می کند، قدردانی می کند.

IBM راه حل نسخه الکترونیکی را توسعه داد و برنامه‌های افزودنی نگهبان نرم‌افزار اینتل (SGX) را در Gramine ادغام کرد تا تجربه‌ای استثنایی برای مشتری ارائه دهد و در عین حال به حفظ یکپارچگی پلت فرم و نیاز به امنیت و محرمانگی شدید کمک کند. اینتل یکی از مشارکت‌کنندگان کلیدی پروژه متن‌باز Gramine است که آژانس ملی سلامت دیجیتال آلمان را قادر می‌سازد تا به یکپارچگی و حریم خصوصی ارائه شده توسط مناطق امن SGX با حداقل تغییرات دست یابد.

برای توسعه دهندگانی که به دنبال ساخت راه حل های جدید هوش مصنوعی به روشی سریع، کارآمد و خاص صنعت هستند، اینتل سه هوش مصنوعی جدید را برای کیت های مرجع مراقبت های بهداشتی منتشر کرده است: اتوماسیون اسناد، پیش بینی بیماری و تشخیص با تصویربرداری پزشکی. توسعه دهندگان می توانند آنها را در GitHub در کنار چهار کیت منتشر شده در ماه جولای بیابند.

در روز 2 نوآوری اینتل، اینتل نشان داد که چگونه تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایش در تقویت یک اکوسیستم باز، نوآوری جامعه را از سیلیکون گرفته تا سیستم‌ها تا برنامه‌ها و در همه سطوح پشته نرم‌افزار را تسریع می‌کند. اینتل از طریق مجموعه‌ای از پلتفرم‌ها، ابزارها و راه‌حل‌های رو به رشد، بر کمک به توسعه‌دهندگان متمرکز شده است تا بهره‌ورتر شوند و توانایی بیشتری برای تحقق بخشیدن به پتانسیل‌های خود برای منافع اجتماعی مثبت داشته باشند. این شرکت ابزارهای جدیدی را برای پشتیبانی از توسعه دهندگان در زمینه هوش مصنوعی، امنیت و محاسبات کوانتومی معرفی کرد و اولین مشتریان سرویس گواهینامه پروژه Amber جدید خود را اعلام کرد.

گرگ لاوندر، مدیر ارشد فناوری اینتل گفت: «ما با تقویت یک اکوسیستم باز که ما را قادر به نوآوری جمعی و مداوم می کند، استراتژی نرم افزار محور خود را ارائه می دهیم. ما اعضای متعهد جامعه توسعه‌دهندگان هستیم و وسعت و عمق دارایی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ما، افزایش فرصت‌ها را برای همه از طریق نوآوری و همکاری آسان می‌کند.»

توسعه دهندگان را از طریق باز بودن توانمند کنید

در سخنرانی اصلی خود برای دومین رویداد دو روزه متمرکز بر توسعه‌دهنده، Lavender بر تعهد اینتل به گشودگی، انتخاب و اعتماد، که با oneAPI شروع می‌شود، تأکید کرد: یک مدل بین‌صنعتی، برنامه‌نویسی باز و مبتنی بر استانداردها که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا انتخاب کنند. بهترین معماری برای مشکل خاصی که آنها سعی در حل آن دارند. با تکیه بر پیشرفت پذیرش و اجرای oneAPI، این ابتکار در حال تبدیل شدن به یک انجمن اجتماعی برای شکل دادن به جهت آینده oneAPI و پاسخگویی به نیازهای در حال تغییر توسعه دهندگان، ISV ها، آزمایشگاه های ملی، محققان و تامین کنندگان سیلیکون است.