اینتل نسل سیزدهم پردازنده های Core vPro را معرفی کرد

اینتل امروز نسل سیزدهمین خانواده پردازنده های مشتری «Raptor Lake» خود را به بخش تجاری گسترش داد. دستگاه های این بخش به صورت عمده توسط شرکت ها و شرکت های بزرگ خریداری می شوند. پردازنده‌هایی که آنها را تغذیه می‌کنند دارای برخی ویژگی‌های امنیتی داخلی و مدیریت از راه دور هستند که سیاست‌های شرکت را بدون توجه به اینکه کارمندان دستگاه‌ها را کجا می‌برند، اجرا می‌کنند. اینتل نزدیک به دو دهه است که با مجموعه ویژگی های vPro خود پیشتاز در زمینه مدیریت از راه دور در سطح سخت افزار و ویژگی های امنیتی دستگاه بوده است (در ابتدا با نام Centrino vPro در دهه 2000 منتشر شد. نسل سیزدهم نسل جدید Core vPro مدل های پردازنده محبوب را در دستگاه های مختلف پوشش می دهد. کلاس‌های فاکتور، لپ‌تاپ‌های فراقابل حمل (15 وات یا کمتر)، لپ‌تاپ‌های تجاری نازک و سبک (بخش 28 وات تا 35 وات)، لپ‌تاپ‌های تجاری اصلی (45 تا 55 وات) و دسکتاپ‌های تجاری (65 وات).

اینتل امروز پلتفرم جدید Intel vPro را معرفی کرد که از سری کامل پردازنده های نسل سیزدهم اینتل Core پشتیبانی می کند. اینتل vPro که برای تجارت ساخته شده است، با ارائه جامع ترین امنیت، سخت افزار مورد نیاز مشاغلی که نیاز به به روز رسانی رایانه شخصی و افزایش بهره وری برای همه کارمندان دارند، نیازهای تجاری در حال تغییر را برآورده می کند. امسال، مجموعه گسترده خرده‌فروشی شامل بیش از 170 لپ‌تاپ، رایانه رومیزی و ایستگاه کاری پایه از شرکای خود از جمله ایسر، ایسوس، دل، اچ‌پی، لنوو، فوجیتسو، پاناسونیک و سامسونگ خواهد بود.

بهبود عملکرد طراحی های Intel vPro با نسل سیزدهم Intel Core عبارتند از:

  • عملکرد اپلیکیشن ویندوز تا 65 درصد سریعتر از یک دسکتاپ 3 ساله است.
  • در هنگام چندوظیفگی تا 45 درصد سریعتر از دسکتاپ فعلی AMD محتوا ایجاد کنید.
  • عملکرد برنامه های ویندوز تا 2.3 برابر سریعتر از لپ تاپ های 3 ساله است.
  • تا 40٪ عملکرد برنامه های ویندوز سریع تر در مقایسه با لپ تاپ های AMD فعلی و تا 25٪ عملکرد برنامه های حرفه ای سریعتر در مقایسه با Apple M2.
  • در حین همکاری تا 58 درصد سریعتر از لپ تاپ های AMD فعلی تولید کنید.

برای توسعه دهندگان برنامه های پیشرفته، پردازنده های نسل سیزدهم Intel Core در پلتفرم های Intel vPro عملکرد پردازشی پیشرفته، قابلیت مدیریت دستگاه از راه دور، ابزارهای امنیتی قدرتمند و موارد دیگر را ارائه می دهند تا قدرت داده های خود را آزاد کنند. آنها برای برنامه های کاربردی در خرده فروشی، بانکداری، مهمان نوازی، آموزش، مراقبت های بهداشتی، تولید و غیره ایده آل هستند.

طبق گزارش اخیر IDC، رایانه های شخصی ویندوزی مبتنی بر اینتل در مقایسه با سایر رایانه های شخصی ویندوزی 26 درصد کمتر در معرض خطر رویدادهای امنیتی مهم مرتبط با رایانه شخصی هستند. در فضای کسب و کار امروز، همگام شدن با جدیدترین تجهیزات دیگر یک لوکس نیست، بلکه یک ضرورت است. کسب‌وکارها در هر اندازه در حال تلاش برای دفاع بهتر در برابر جدیدترین تهدیدات امنیتی، بهبود بهره‌وری کارکنان و ایجاد تجربیات عالی مانند کنفرانس ویدیویی هستند.

سری سیزدهم نسل vPro شباهت های زیادی با سری 12th Gene Core vPro دارد. در سطح سخت‌افزار، اینها پردازنده‌هایی هستند که مبتنی بر سیلیکون «Raptor Lake» مانند پردازنده‌های مصرف‌کننده نسل سیزدهم Core هستند، اما با موتور مدیریت vPro که با یک سیستم عامل سازگار تعامل دارد تا مدیریت از راه دور پایانه‌ها را به مدیران ارائه دهد. نسخه‌های دسکتاپ این تراشه‌ها دارای تمایز SKU یکسانی با پردازنده‌های هسته‌ای 65 وات نسل 13 هستند، اما با مجموعه‌های ویژگی vPro یا vPro Essentials. چیزی مشابه در مورد پردازنده‌های بخش U 15 وات، بخش P 28 وات و پردازنده‌های Core vPro با 35 تا 45 وات H صدق می‌کند. در کنار این پردازنده‌ها، اینتل چیپ‌ست‌های فرم فاکتور سری Q700 را عرضه می‌کند. برای SKU های پردازنده های موبایل بخش U و P، منطق هسته بخشی از بسته پردازنده است. در حالی که پردازنده‌های بخش H و S (رومیزی) با چیپ‌ست‌های مجزا عرضه می‌شوند. با نسل سیزدهم، اینتل همچنین در حال استانداردسازی یک چیپست جدید WiFi 6E (Gig+) WLAN با قابلیت vPro است.

نسل سیزدهم Core vPro دارای حداکثر 8 هسته عملکرد “Raptor Cove” (یا P-core) و حداکثر 16 هسته کارآمد “Gracemont” (یا E-core)، بسته به فاکتور فرم، و همچنین پشتیبانی از سوکت برای جدیدترین ها است. پلتفرم I/O، شامل استانداردهای حافظه DDR5 یا LPDDR5 و PCI-Express Gen 5. پردازنده‌های دارای vPro شامل پسوندهای مجازی‌سازی VT-x و VT-d و فناوری Trusted Execution هستند که ریشه اعتماد پویا را برای نرم‌افزار امکان‌پذیر می‌کند. درست مانند تراشه‌های نسل دوازدهم vPro، این تراشه‌ها شامل VT-rp است که شتاب سخت‌افزاری را برای فرآیندهای رمزگذاری VT فراهم می‌کند. بخشی از مجموعه ویژگی‌های چیپ‌ست سری Q شامل Intel Boot Guard و BIOS Guard است که روش بوت ویندوز بسیار امن‌تر و اجباری‌تری نسبت به Secure Boot اولیه ارائه می‌کنند. فناوری‌های Intel Threat Detection و CET راه‌حل‌های مختلف امنیتی نقطه پایانی را تسریع می‌کنند. مهمترین ویژگی فناوری مدیریت فعال اینتل (AMT) است که توسط مدیران سازمان‌های بزرگ برای مدیریت از راه دور دسکتاپ‌های تجاری در دفاتر و لپ‌تاپ‌هایی که به کارمندان داده می‌شود تا از هر کجا کار کنند، استفاده می‌شود.

پلتفرم جدید vPro مبتنی بر پردازنده‌های نسل سیزدهم Intel Core است که معماری ترکیبی با هسته‌های عملکردی جدید، هسته‌های کارآمدتر در پیشنهادات انتخابی، طبقه‌بندی هوشمندانه‌تر وظایف با Intel Thread Director و بهره‌وری انرژی بهتر با فناوری Intel Dynamic Tuning را ارائه می‌دهد. همراه با فناوری‌های پیشرفته مانند Intel Wi-Fi 6E (Gig+)، Thunderbolt 4، و اعتبار سنجی پلت فرم Intel Evo با تجربیات برتر مانند همکاری هوشمند، دستگاه‌های Intel vPro برای محاسبات سازمانی مدرن بهینه شده‌اند.

“نزدیک به دو دهه، ما به ماموریت خود برای ارائه محصولات و فناوری‌هایی متعهد بوده‌ایم که سازمان‌ها را فعال نگه می‌دارد و کارمندان را کارآمد نگه می‌دارد. با پردازنده‌های نسل سیزدهم Intel Core جدید، پلتفرم Intel vPro همچنان پایه محاسباتی سازمانی پیشرو در صنعت باقی می‌ماند و به ارائه خدمات می‌پردازد. استفانی هالفورد، نایب رئیس و مدیر کل بخش اینتل، گفت: بهترین در امنیت، مدیریت کسب و کار و عملکرد برای مشاغل در هر اندازه.

اسلایدشو کامل در ادامه می آید.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

با معرفی Intel vPro Enterprise و Intel vPro Essentials در سال گذشته، فناوری‌های اینتل برای کاربران و سازمان‌ها در هر اندازه قابل دسترسی است. امروزه، یک کسب و کار کوچک یا متوسط، شرکت بزرگ، سازمان بخش دولتی یا مؤسسه دانشگاهی می‌تواند مجموعه مناسبی از ویژگی‌های Intel vPro را برای ارائه بهترین پایه محاسباتی برای نیازهای منحصر به فرد خود به دست آورد.

پلتفرم جدید vPro اینتل با ده ها ویژگی امنیتی که در اعماق سیلیکون تعبیه شده اند، پیشگیری از تهدیدات حیاتی را ارائه می دهد – به کاهش تقریباً 70 درصدی سطح حمله در مقایسه با رایانه های شخصی 4 ساله کمک می کند. رمزگذاری حافظه جدید با قابلیت فناوری اطلاعات نیز امنیت مبتنی بر مجازی سازی را به سطحی انقلابی در ویندوز می رساند. مشتریان با ارائه‌دهندگان تشخیص و پاسخ نقطه پایانی (EDR) که با فناوری تشخیص تهدید اینتل فعال شده‌اند، انتخاب‌های بیشتری خواهند داشت و تشخیص مؤثرتری از آخرین تهدیدات را به ارمغان می‌آورد. و به عنوان تنها پلتفرم درجه یک سازمانی که همه اینها و امنیت مبتنی بر سخت‌افزار داخلی را برای شناسایی حملات باج‌افزار و زنجیره تامین نرم‌افزار ارائه می‌دهد، Intel vPro جامع‌ترین پیشنهاد امنیتی را در صنعت ارائه می‌کند.

بیانیه مطبوعاتی به شرح زیر است: