اینتل نتایج مالی سه ماهه چهارم و سال 2022 را گزارش می کند

شرکت اینتل امروز نتایج مالی سه ماهه چهارم و سال 2022 خود را منتشر کرد. این شرکت همچنین اعلام کرد که هیئت مدیره آن سود سه ماهه 0.365 دلار به ازای هر سهم از سهام عادی این شرکت را اعلام کرده است که در تاریخ 1 مارس 2023 به سهامداران قابل پرداخت خواهد بود. رکورد در 7 فوریه 2023.

خلاصه واحد تجاری
اینتل قبلاً چندین تغییر سازمانی را برای سرعت بخشیدن به اجرا و نوآوری خود با امکان جذب رشد در بازارهای سنتی بزرگ و بازارهای نوظهور با رشد بالا اعلام کرده بود. این شامل سازماندهی مجدد واحدهای تجاری اینتل برای به دست آوردن این رشد و افزایش شفافیت، تمرکز و مسئولیت پذیری است. در نتیجه، این شرکت گزارش بخش خود را در سه ماهه اول سال 2022 اصلاح کرد تا با سازماندهی مجدد تجاری که قبلاً اعلام شده بود هماهنگ شود. تمام داده‌های بخش برای دوره‌های قبل به صورت گذشته‌نگر تعدیل شده‌اند تا منعکس‌کننده نحوه مدیریت و نظارت داخلی شرکت بر عملکرد بخش عملیاتی از ابتدای سال مالی 2022 باشد.

نکات برجسته شرکت

  • اینتل با هدف رسیدن به پنج نود در چهار سال به پیشرفت خود ادامه می‌دهد و در مسیری است که تا سال 2025 عملکرد ترانزیستور و عملکرد قدرت را به دست آورد. اینتل 7 اکنون در مقیاس بزرگ برای مشتری و سرور تولید می‌شود. اینتل 4 آماده تولید است، با رمپ دریاچه شهابی که در نیمه دوم سال 2023 پیش بینی می شود. اینتل 3 به پیشرفت خود ادامه می دهد و در مسیر قرار دارد. در Intel 20A و Intel 18A، اولین تراشه‌های آزمایشی داخلی از اینتل و چیپ‌های یک مشتری بالقوه ریخته‌گری با کار در حال انجام ثبت شدند.
  • در سه ماهه چهارم سال 2022، نسل سیزدهمین خانواده پردازنده های دسکتاپ اینتل Core CCG در دسترس قرار گرفت که با پردازنده های دسکتاپ “K” و چیپست Intel Z790 شروع شد. علاوه بر این، در دسامبر سال 2022، اینتل با همکاری ایسوس، رسماً رکورد جدیدی در اورکلاک جهانی ثبت کرد و پردازنده نسل سیزدهم اینتل Core i9-13900K را برای اولین بار از سد 9 گیگاهرتز عبور داد.
  • در ژانویه 2023، DCAI پردازنده‌های نسل چهارم Intel Xeon Scalable خود (که قبلاً Sapphire Rapids نام داشت) را با پشتیبانی مشتریان و شرکای خود از جمله Dell Technologies، Google Cloud، Hewlett Packard Enterprise، Lenovo، Microsoft Azure، NVIDIA و غیره راه‌اندازی کرد و در حال افزایش است. افزایش تولید برای پاسخگویی به حجم زیادی از تقاضا.
  • NEX دومین سال متوالی رشد درآمد دو رقمی را به دست آورد و با Intel IPU E2000 (Mount Evans)، Raptor Lake P&S، Alder Lake N و Sapphire Rapids به نقاط عطف محصول کلیدی دست یافت.
  • AXG در سه ماهه چهارم و سال تمام رکورد درآمد کسب کرد. در ژانویه 2023، AXG سری Intel Xeon CPU Max (با نام قبلی Sapphire Rapids HBM) و سری Intel Data Center GPU Max (با نام قبلی Ponte Vecchio) را راه اندازی کرد. اینتل همچنین اعلام کرد که با تولید محصولات پرچمدار AXG، این شرکت در حال توسعه ساختار AXG برای تسریع و گسترش تاثیر آن و هدایت استراتژی‌های عرضه به بازار با صدای یکپارچه برای مشتریان است. در نتیجه، تیم‌های گرافیک مصرف‌کننده به CCG و تیم‌های محاسباتی شتاب‌دهنده به DCAI خواهند پیوست.
  • IFS با تعاملات طراحی فعال با هفت نفر از 10 مشتری برتر ریخته گری، رکورد درآمدی برای سه ماهه چهارم و کل سال به دست آورد. همچنین یک ارائه دهنده پیشرو در راه حل های ابر، لبه و مرکز داده را به عنوان مشتری Intel 3 اضافه کرد.
  • اینتل IPO Mobileye را تکمیل کرد که در سه ماهه چهارم و سال 2022 رکورد درآمد کسب کرد. Mobileye همچنان به عملکرد خوبی در کسب و کار اصلی سیستم های خود، Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) ادامه داد و سیستم هایی را در 233 مدل خودروی جداگانه در سال 2022 راه اندازی کرد.

چشم انداز کسب و کار

دستورالعمل اینتل برای سه ماهه اول سال 2023 شامل برآوردهای GAAP و غیر GAAP است. تطابق بین اقدامات مالی GAAP و غیر GAAP در زیر آمده است.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

اینتل گفت: «علیرغم بادهای معکوس اقتصادی و بازار، ما به پیشرفت خوبی در تحول استراتژیک خود در سه ماهه چهارم ادامه دادیم، از جمله پیشبرد نقشه راه محصول و بهبود ساختار و فرآیندهای عملیاتی برای افزایش کارایی و در عین حال ارائه پایین‌ترین خط تولید هدایت‌شده خود». مدیرعامل پت گلسینگر در سال 2023، ما همچنان به چالش‌های کوتاه‌مدت رسیدگی می‌کنیم و در عین حال تلاش می‌کنیم به تعهدات بلندمدت خود، از جمله ارائه محصولات پیشرفته بر روی پلت‌فرم‌های باز و ایمن، که توسط تولید در مقیاس بزرگ و توسط تیم شگفت‌انگیز ما سوپرشارژ می‌شوند، مقابله کنیم. “

دیوید زینزنر، مدیر ارشد مالی اینتل گفت: «در سه ماهه چهارم، ما اقداماتی را برای اندازه‌گیری درست سازمان و ساده‌سازی سرمایه‌گذاری‌هایمان انجام دادیم، و اولویت‌بندی مناطقی را که می‌توانیم بیشترین ارزش بلندمدت را ارائه کنیم، انجام دادیم. این اقدامات زیربنای اهداف کاهش هزینه ما به میزان 3 میلیارد دلار در سال 2023 است و زمینه را برای رسیدن به 8 تا 10 میلیارد دلار تا پایان سال 2025 فراهم می کند.