اینتل قابلیت VROC را برای پردازنده‌های زئون به وجود می‌آورد


پردازنده‌های Xeon اینتل دارای طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های داخلی هستند که این شرکت طی سال‌ها توسعه داده است. یکی از آنها RAID مجازی روی CPU (VROC) است که عملکرد کارت RAID NVMe را بر روی CPU فعال می کند و نصب، هزینه و نگهداری آرایه های ذخیره سازی با کارایی بالا را ساده می کند. که در سال 2017 راه اندازی شد، در برخی از مدل های مصرف کننده Core و پلتفرم های Xeon Scalable که بیشترین استفاده را از آن می کنند، وجود دارد. با این حال، در 6 ژانویه، اینتل یک اطلاعیه تغییر محصول منتشر کرد که به کاربران اطلاع داد که ویژگی VROC متوقف خواهد شد، با آخرین سفارشات در 23 ژانویه و آخرین محموله با VROC در 31 مارس انجام شد. این باعث سردرگمی شده است، به خصوص در بخش سازمانی، که از پردازنده های Intel Xeon برای حجم کاری و آرایه های ذخیره سازی خود استفاده می کند.

Tom’s Hardware برای شفاف سازی با اینتل تماس گرفت و بیانیه زیر را دریافت کرد:

سخنگوی اینتلNCP [Product Change Notice] در حالی که تصمیم در حال ارزیابی بود، پیش از موعد پست شد. پس از صحبت با اکوسیستم و مشتریان، متوجه شدیم که تقاضای قابل توجهی برای این محصول وجود دارد و قصد داریم به حمایت از آن ادامه دهیم.

این بدان معنی است که تقاضای VROC عالی است و پشتیبانی آن نامحدود باقی می ماند. برای فعال کردن ویژگی VROC، کلیدهایی از 100 تا 250 دلار به مادربرد متصل می شوند و اجازه می دهند RAID بدون نصب کارت RAID شخص ثالث پیکربندی شود.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران