اینتل سود سهام را دو سوم کاهش می دهد و تخصیص سرمایه را به روز می کند

شرکت اینتل امروز اعلام کرد که هیئت مدیره آن سیاست تقسیم سود خود را مجددا تنظیم کرده است و سود سه ماهه را به 0.125 دلار به ازای هر سهم (یا 0.50 دلار در سال) در سهام عادی شرکت کاهش داده است. این سود در تاریخ 1 ژوئن 2023 به سهامداران سابقه دار در 7 مه 2023 قابل پرداخت خواهد بود. اینتل همچنین چشم انداز تجاری خود را برای سه ماهه اول سال 2023 ارائه شده در آخرین تماس سود خود، از جمله درآمد بین 10.5 تا 11.5 میلیارد دلار تأیید کرد. حاشیه ناخالص 34.1٪ بر اساس GAAP و 39٪ بر اساس غیر GAAP. نرخ مالیات (84٪) بر اساس GAAP و 13٪ بر اساس غیر GAAP. و سود هر سهم (0.80 دلار) بر اساس GAAP و (0.15 دلار) بر اساس غیر GAAP.

علاوه بر تخصیص سرمایه محتاطانه خود، اینتل همچنان به برداشتن گام های قاطع برای پیشبرد استراتژی خود، بهینه سازی ساختار هزینه و شفافیت برای ذینفعان خود ادامه می دهد. این اقدامات عبارتند از:

دستیابی به 3 میلیارد دلار صرفه جویی در هزینه در سال 2023، در مسیر رسیدن به 8 تا 10 میلیارد دلار پس انداز سالانه تا پایان سال 2025. این شامل نقاط عطف قبلا دشوار است.

  • برای کاهش تعداد کارمندان و تلاش های مداوم شرکت برای کاهش سایر هزینه های عملیاتی. این شرکت همچنین به طور موقت برنامه های پاداش و پاداش را برای کارکنان و مدیران کاهش می دهد و هیئت مدیره نیز تصمیم گرفته است که به طور موقت غرامت خود را کاهش دهد. این علاوه بر خروج از هفت کسب و کار غیر اصلی از آغاز سال 2021 است، زیرا این شرکت همچنان تمرکز خود را اصلاح می کند و بهترین ساختار عملیاتی در کلاس خود را ایجاد می کند.
  • شدت عملیات خالص CapEx در محدوده 30 درصد پایین در سال 2023، زیرا شرکت سرمایه گذاری در سرمایه استراتژیک را اولویت بندی می کند و برنامه توسعه ظرفیت را در پاسخ به تغییرات کوتاه مدت تقاضا تنظیم می کند.
  • یک مدل ریخته‌گری داخلی ایجاد کنید که به اینتل کمک می‌کند مزیت‌های ساختاری IDM 2.0 را با ساختار هزینه رقابتی و مدل عملیاتی بهینه‌شده باز کند و در عین حال شفافیت بیشتری را در پیشرفت و عملکرد استراتژیک خود در برابر معیارهای صنعت ارائه دهد.
  • توسعه استراتژی سرمایه هوشمند خود، که به اینتل دسترسی به مجموعه‌های سرمایه جدیدی را می‌دهد که انعطاف‌پذیری مالی بیشتری را برای سرمایه‌گذاری بلندمدت در حین اجرای تحول آن فراهم می‌کند. این شامل برنامه نوآوری سرمایه گذاری مشترک نیمه هادی (SCIP) می شود که اینتل قصد دارد در اواخر سال جاری شریک دوم را برای آن معرفی کند.

دیوید زینزنر، مدیر مالی اینتل گفت: “ما در مسیر تحقق تعهد خود برای کاهش هزینه ها به میزان 3 میلیارد دلار در سال جاری هستیم، زیرا به دنبال دستیابی به پس انداز 8 تا 10 میلیارد دلاری تا سال 2025 هستیم.” “در حالی که ما به مدیریت محتاطانه نقدینگی و مخارج سرمایه کوتاه مدت ادامه می دهیم، با خروج از این دوره سرمایه گذاری، در حال ایجاد پایه ای برای اهرم عملیاتی قابل توجه و رشد جریان نقد آزاد هستیم.”

تصمیم برای کاهش سود سه ماهه منعکس کننده رویکرد عمدی هیئت مدیره برای تخصیص سرمایه است و برای بهترین موقعیت شرکت برای ایجاد ارزش بلندمدت طراحی شده است. افزایش انعطاف‌پذیری مالی از سرمایه‌گذاری‌های حیاتی مورد نیاز برای اجرای تحول اینتل در این دوره از عدم قطعیت اقتصاد کلان پشتیبانی می‌کند. از زمان راه اندازی اینتل در سال 1992، سود سهام اینتل بیش از 80 میلیارد دلار درآمد نقدی برای سهامداران این شرکت ایجاد کرده است و هیئت مدیره متعهد به حفظ سود رقابتی است.

پت گلسینگر، مدیر عامل اینتل، گفت: «تخصیص دقیق سرمایه از سوی صاحبان ما برای فعال کردن استراتژی IDM 2.0 و حفظ شتاب خود در حین بازسازی موتور اجرایی مهم است. ما در مسیر ارائه پنج گره در چهار سال باقی مانده‌ایم و به گسترش پایگاه مشتریان IFS (خدمات ریخته‌گری اینتل) ادامه می‌دهیم. ما مشتاقانه منتظر راه اندازی Meteor Lake و Emerald Rapids در سال 2023 و Granite Rapids و Sierra Forest در سال 2024 هستیم.پخش اینترنتی
اینتل یک پخش اینترنتی عمومی در ساعت 5:45 صبح امروز به وقت محلی برای بحث در مورد این خبر میزبانی خواهد کرد. لطفاً برای ثبت نام در پخش اینترنتی به https://edge.media-server.com/mmc/p/pqmxigih مراجعه کنید. پخش مجدد پخش اینترنتی نیز در وب سایت Intel Investor Relations به آدرس intc.com در دسترس خواهد بود.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران