اینتل جزئیات معماری اشعه ردیابی خود را ارائه می دهد و اعداد عملکرد RT را منتشر می کند



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

پردازنده‌های گرافیکی Arc “Alchemist” با مجموعه ویژگی‌های DirectX 12 Ultimate مطابقت دارند و موتور ردیابی پرتو آن از APIهای DXR 1.0، DXR 1.1 و Vulkan RT پشتیبانی می‌کند. Xe Core زیرواحد تقسیم ناپذیر GPU است و شامل ماشین آلات پردازش رقم اصلی آن است. هر هسته Xe شامل یک واحد مرتب سازی سیم (TSU) و یک واحد ردیابی پرتو (RTU) است. TSU مسئول زمان‌بندی کار بین Xe Core و RTU است و در قلب “سس مخفی” اینتل قرار دارد. هر RTU دارای دو خط لوله پیمایش پرتو (سخت افزار با عملکرد ثابت) است که مسئول محاسبه تقاطع پرتوها با تقاطع ها/BVH هستند.

همانطور که گفتیم TSU سس عملکرد ردیابی پرتوهای مخفی اینتل است. این کلید دستیابی به آنچه اینتل “ردیابی اشعه ناهمزمان” می نامد است. TSU دستورالعمل‌ها و داده‌های ردیابی پرتو را سازمان‌دهی می‌کند تا اشعه‌هایی با سایه‌زن‌های ضربه مشابه به طور بهینه منابع سایه‌زن واحد هسته‌های Xe را برای بهترین تخصیص منابع سخت‌افزاری تخصیص دهند. اسلاید بالا جزئیات خط لوله ردیابی اشعه را نشان می دهد، جایی که TSU نقش مهمی در بهینه سازی موارد برای مرحله اجرای ضربه-سایدر بازی می کند.

اینتل ارقام عملکرد Arc A770 را با وضوح 1080p در مقایسه با RTX 3060 با همان وضوح، در مجموعه ای از 17 بازی منتشر کرده است. اینها شامل Ghostwire Tokyo است که قبلاً در معماری «کیمیاگر» بسیار نابهینه بود، اما از آن زمان برای آخرین درایورهای بتا بهینه شده است. A770 با RTX 3060 معامله می‌کند، اگرچه مواردی وجود دارد که تراشه NVIDIA کمی جلوتر است. این قطعا عملکرد بهتری در مقایسه با Radeon RX 6650 XT در مقابل RTX 3060 در ردیابی پرتو است.

A770 با رزولوشن 1440p + Ray Tracing (و نه RTX 3060) در نظر گرفته شده است، اما بهبود عملکرد مانند XeSS و DLSS هر دو را ممکن می‌سازد. در حالی که اینتل A770 + XeSS را با RTX 3060 + DLSS در 1440p مقایسه نکرد، اما اسلایدی در مورد اینکه چگونه XeSS بازی با ردیابی پرتو را بیش از قابلیت پخش در 1440p، از طریق تنظیمات از پیش تنظیم شده “متعادل” و “عملکرد” ​​خود، منتشر کرد.در زیر ارائه ویدئویی اینتل است:

اینتل روز پنج‌شنبه مقاله‌ای منتشر کرد که عمیقاً به معماری ردیابی پرتوهای پردازنده‌های گرافیکی Arc “Alchemist” خود می‌پردازد، که به‌ویژه با اجزای بخش عملکردی مانند Arc A770 که با NVIDIA رقابت می‌کند مرتبط هستند. GeForce RTX 3060. در مقاله، اینتل ارقام عملکرد ردیابی پرتو را منتشر کرد که آن را همتراز یا سریعتر از RTX 3060 قرار می دهد، که برای آن برابری عملکرد رستری سنتی دارد. در تئوری، این فناوری ردیابی پرتوی اینتل را نسبت به RDNA2 AMD برتری می‌دهد، زیرا در حالی که تراشه‌های AMD برابری عملکرد شطرنجی دارند، عملکرد ردیابی پرتوی آن‌ها تمایلی به یکسانی نسبت به قطعات NVIDIA در سطح بخش قیمتی ندارد.