اینتل برای سه ماهه سوم سال 2023 پردازنده های اصلی Raptor Lake Refresh و HEDT های Sapphire Rapids 64L را در سه ماهه اول برنامه ریزی می کند.

جالب ترین بخش این اسلاید نقشه راه فاش شده باید اشاره به بخش «ایستگاه کاری اصلی» با محصولاتی در محدوده 250 وات TDP باشد. به اصطلاح “Sapphire Rapids 64L” می تواند یک نسخه کوچک شده از پردازنده سازمانی “Sapphire Rapids” در یک سوکت جدید باشد که توسط چیپست اینتل W790 پشتیبانی می شود. قسمت “64L” از کد نام می تواند اشاره ای به تعداد خطوط PCIe Gen 5 آن 64 باشد، که کمتر از 112 موجود برای سیلیکون کامل “Sapphire Rapids” در مجموعه محصولات W-3400 است. مشخص نیست که آیا این پردازنده‌ها دارای برند Core X مانند مدل‌های قبلی خانواده «Cascade Lake-X» هستند یا Xeon W. علاوه بر خطوط کمتر PCIe، اینتل همچنین می‌تواند این تراشه‌ها را با کانال‌های حافظه DDR5 کمتری تقسیم کند، اگرچه اتصال PCIe و DDR5 بسیار زیاد خواهد بود. گسترده تر از پردازنده های رومیزی معمولی “Raptor Lake-S” است.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

طبق نقشه راه فاش شده، اینتل قصد دارد مجموعه محصولات پردازنده های دسکتاپ خود را با SKUهای جدید “Raptor Lake Refresh” در سه ماهه سوم 2023 به روز کند. در حال حاضر، مشخص نیست که آیا اینها فقط SKUهای جدید در پشته محصولات دسکتاپ نسل سیزدهم هستند، یا اینکه خانواده هسته چهاردهم نسل چهاردهم را تشکیل می دهند، شبیه به “Coffee Lake Refresh” که هسته نهم را تشکیل می دهد و جایگزین نسل هشتم “قهوه” می شود. دریاچه”. در این مرحله، ما نمی دانیم که “Raptor Lake Refresh” چیست، اما به مدیران محصول اینتل این امکان را می دهد که بدون نیاز به سیلیکون جدید، تعداد هسته های CPU را در پشته محصول افزایش دهند (سیلیکون Raptor Lake دارای 8 هسته P است. و 16 هسته E)، سرعت ساعت کمی بالاتر و سایر پیشرفت ها. ما همچنین نمی دانیم که آیا این یک سوکت جدید یا یک پلت فرم جدید CPU را در این مرحله معرفی می کند.