اینتل اولین بنچمارک های مقیاس پذیر زئون Sapphire Rapids را منتشر کرد، شتاب دهنده های تعبیه شده شکاف تعداد هسته را با AMD EPYC پر می کنند

شتاب دهنده های داخلی اینتل عبارتند از AMX (Advanced Matrix Extensions) که موتورهای توصیه، پردازش زبان طبیعی (NLP)، تشخیص تصویر و غیره را سرعت می بخشد. DLB (تعادل بار پویا)، که سرعت دروازه امنیتی و تعادل بار را افزایش می دهد. DSA (Data Flow Accelerator)، که به پشته شبکه، سیستم عامل مهمان و مهاجرت سرعت می بخشد. IAA (In-Memory Analytics Accelerator)، که به داده های بزرگ (Apache Hadoop)، IMDB و برنامه های انبارداری سرعت می بخشد. اجرای غنی از ویژگی های مجموعه دستورالعمل AVX-512 برای تعداد زیادی از برنامه های علمی و ایجاد محتوا. و در نهایت QAT (فناوری QuickAssist) با افزایش سرعت برای فشرده سازی داده ها، OpenSSL، nginx، IPsec و غیره. برخلاف “Ice Lake-SP”، QAT اکنون به جای PCH روی بسته CPU پیاده سازی می شود.

معیارهای اینتل برای Xeon Scalable “Sapphire Rapids” بر روی هر یک از شتاب دهنده های فوق تمرکز دارند و چگونه به پردازنده کمک می کنند تا “هوشمندتر” از AMD EPYC کار کند و بر کمبود هسته پردازنده غلبه کند. و همچنین صرفه جویی در انرژی در طول مسیر. اولین مجموعه از معیارها بر روی Intel AMX و شتابی که با معیارهای طبقه‌بندی تصویر ResNet50v1.5 Tensorflow AI ارائه می‌کند تمرکز دارد. مجموعه دوم معیارها فشرده‌سازی داده‌ها را با سرعت بخشیدن به QAT اجرا شده در مقیاس، با QATzip Level 1 نشان می‌دهد. مجموعه سوم با استفاده از ClickHouse و RocksDB بر تجزیه و تحلیل کلان داده‌های شتاب‌دار IAA متمرکز است. مجموعه زیر شتاب عملکرد ذخیره سازی SPDK NVMe TCP ارائه شده توسط DSA را نشان می دهد. QAT در حال تسریع رمزگذاری nginx و IPsec نشان داده شده است.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

اینتل، در روز دوم رویداد InnovatiON خود، توجه را به نسل بعدی پردازنده های سرور Xeon Scalable “Sapphire Rapids” خود جلب کرد و شتاب دهنده های تعبیه شده را به نمایش گذاشت. آنها اجزای سخت افزاری با عملکرد ثابت هستند که انواع خاصی از بارهای کاری محبوب سرور را تسریع می کنند (یعنی آنها را سریعتر از یک هسته CPU اجرا می کنند). با این موارد، اینتل امیدوار است شکاف تعداد هسته‌های CPU را که با AMD EPYC دارد، کاهش دهد و تراشه‌های EPYC “Zen 4” آینده با حداکثر 96 هسته در هر سوکت در نوع معمولی خود و حداکثر 128 هسته در هر سوکت عرضه خواهند شد. در نوع بهینه سازی ابری آن.