اینتل اولین برنامه سرمایه گذاری مشترک نیمه هادی ها را معرفی کرد

سام پولاک، مدیر عامل شرکت زیرساخت بروکفیلد، گفت: “با ترکیب دسترسی بروکفیلد به سرمایه در مقیاس بزرگ با رهبری صنعت اینتل، ما در حال پیشرفت قابلیت‌های تولید نیمه‌رسانای هسته‌ای هستیم. با استفاده از تجربه شراکت خود در سایر صنایع، ما مشتاق هستیم که با اینتل در این سرمایه گذاری مهم که بخشی از ستون فقرات دیجیتال بلندمدت اقتصاد جهانی خواهد بود، به نیروها بپیوندیم.”

رویکرد سرمایه هوشمند اینتل
SCIP بخش مهمی از رویکرد کلی سرمایه هوشمند اینتل است، که به گونه ای طراحی شده است که شرکت را قادر می سازد تا به سرعت با فرصت های بازار سازگار شود و در عین حال ساختار حاشیه و مخارج سرمایه خود را مدیریت کند. از طریق SCIP، اینتل برای افزایش انعطاف‌پذیری و کمک موثر به تسریع و مقیاس‌بندی ساخت‌های تولیدی خود، به سرمایه استراتژیک همسو می‌شود. این نوع سرمایه‌گذاری مشترک همچنین نشان می‌دهد که چگونه سرمایه خصوصی آزاد می‌شود و به نیرویی چندبرابر برای انگیزه‌های دولت برای گسترش تولید نیمه‌رسانا تبدیل می‌شود.

  • علاوه بر SCIP، سایر اجزای کلیدی سرمایه هوشمند عبارتند از:
  • سرمایه گذاری در ظرفیت هوشمند: اینتل به شدت در حال ایجاد فضای پوسته نسبتاً ارزان است و به شرکت انعطاف پذیری در نحوه و زمان ارائه ظرفیت اضافی آنلاین بر اساس محرک های مرحله مانند آماده سازی محصول، شرایط بازار و تعهدات مشتری می دهد. در سال 2021، حدود 35 درصد از هزینه های سرمایه ای اینتل صرف زیرساخت ها شد.
  • مشوق‌های دولتی: اینتل به همکاری با دولت‌های ایالات متحده و اروپا ادامه می‌دهد تا مشوق‌هایی را برای توانایی تولید داخلی نیمه‌رساناهای پیشرفته افزایش دهد. در ماه‌های اخیر پیشرفت فوق‌العاده‌ای حاصل شده است، زیرا پرزیدنت بایدن قانون تراشه‌ها و علم سال 2022 را امضا کرد که 52 میلیارد دلار بودجه تشویقی برای صنعت نیمه‌رساناهای ایالات متحده فراهم می‌کند. کنگره ایالات متحده با قانون FABS، که اعتبار مالیاتی سرمایه گذاری نیمه هادی ایالات متحده را ایجاد می کند، گام های بلندی برداشته است. و قانون تراشه اروپا 15 میلیارد یورو به 30 میلیارد یورو سرمایه گذاری عمومی موجود برای ایجاد زیرساخت های جدید، از جمله پیشرفت های دیگر، اضافه کرد.
  • تعهدات مشتری: IFS از نزدیک با مشتریان بالقوه همکاری می کند و تعدادی از آنها تمایل خود را برای پرداخت پیش پرداخت برای ایمن سازی ظرفیت نشان داده اند. این مزیت حجم تعهدی را به اینتل می دهد و ریسک سرمایه گذاری را کاهش می دهد و در عین حال کریدورهای ظرفیت را برای مشتریان ریخته گری خود فراهم می کند.
  • ریخته گری خارجی: این شرکت قصد دارد به استفاده از ریخته گری خارجی در جایی که قابلیت های منحصر به فرد آنها از محصولات شاخص اینتل پشتیبانی می کند، ادامه دهد.

“اقدامات سرمایه هوشمند اینتل به اینتل انعطاف‌پذیری بیشتری ارائه می‌کند، نیازهای سرمایه ناخالص کلی را کاهش می‌دهد و به عنوان یک جریان نقدی آزاد تعدیل‌شده و حاشیه ناخالص عمل می‌کند. ما انتظار داریم SCIP، همراه با سایر ارکان رویکرد سرمایه هوشمند، به ما این امکان را می‌دهد که به طور قابل توجهی تحول ما را تسریع کرده و به ارائه زنجیره تامین متعادل‌تر مورد نیاز جهان کمک می‌کند.»



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران SCIP بخش کلیدی رویکرد سرمایه هوشمند اینتل است که هدف آن ارائه راه‌های نوآورانه برای تامین مالی رشد و در عین حال ایجاد انعطاف‌پذیری مالی بیشتر برای تسریع استراتژی IDM 2.0 شرکت است. توافق اینتل با بروکفیلد به دنبال یادداشت تفاهم دو شرکت اعلام شده در فوریه 2022 است. بر اساس مفاد این قرارداد، شرکت ها به طور مشترک تا 30 میلیارد دلار در توسعه تولید اعلام شده قبلی توسط اینتل در محوطه Ocotillo خود در چندلر، آریزونا سرمایه گذاری خواهند کرد. با تامین مالی اینتل 51 درصد و بروکفیلد 49 درصد از کل هزینه پروژه را تامین مالی کرده است. اینتل مالکیت اکثریت و کنترل عملیاتی دو کارخانه جدید تراشه‌های پیشرفته در چندلر را حفظ خواهد کرد، که تقاضای بلندمدت برای محصولات اینتل را برآورده می‌کند و ظرفیت را برای مشتریان خدمات ریخته‌گری اینتل (اگرها) فراهم می‌کند. انتظار می رود معامله با بروکفیلد تا پایان سال 2022 بسته شود، مشروط به شرایط معمول بسته شدن.

دیوید زینسنر، مدیر مالی اینتل گفت: «این توافق تاریخی گامی مهم به جلو برای رویکرد سرمایه هوشمند اینتل است و بر اساس شتاب تصویب اخیر قانون چیپس در ایالات متحده است.» اینتل. «تولید نیمه هادی ها یکی از سرمایه برترین صنایع در جهان است و استراتژی جسورانه IDM 2.0 اینتل نیازمند یک رویکرد تأمین مالی منحصر به فرد است. قرارداد ما با بروکفیلد اولین توافق برای صنعت ما است و امیدواریم که به ما امکان دهد انعطاف پذیری را افزایش دهیم و در عین حال ظرفیت ترازنامه خود را برای ایجاد زنجیره تامین پراکنده تر و انعطاف پذیرتر ایجاد کنیم.”

مزایای عملیات
انتظار می‌رود که مشارکت اینتل با بروکفیلد، ترازنامه قوی این شرکت را بهبود بخشد و به اینتل اجازه می‌دهد تا از سرمایه جدیدی کمتر از هزینه سهام خود استفاده کند، در حالی که از ظرفیت نقدی و اهرمی خود برای سرمایه‌گذاری‌های آتی محافظت می‌کند و به تامین مالی سود سهام سالم و رو به رشد ادامه می‌دهد. در طی چند سال آینده، انتظار می‌رود که این ساختار 15 میلیارد دلار درآمد انباشته را به جریان نقد آزاد تعدیل‌شده اینتل برساند و انتظار می‌رود در مرحله ساخت و ارتقاء، سود هر سهم اینتل را افزایش دهد. SCIP به اینتل این امکان را می دهد که مدل سرمایه گذاری مشترک را با شرکای دیگر برای پیشرفت های دیگر در سطح جهانی تکرار کند.

شرکت اینتل امروز اولین برنامه سرمایه گذاری مشترک نیمه هادی ها (SCIP) را اعلام کرد که یک مدل تامین مالی جدید را به صنعت نیمه هادی های سرمایه بر معرفی می کند. به عنوان بخشی از برنامه خود، اینتل یک توافقنامه قطعی با زیرساخت های تابعه Brookfield Asset Management، یکی از بزرگترین مدیران دارایی جایگزین جهان امضا کرده است که به اینتل یک سرمایه جدید و گسترده برای ساخت و سازها ارائه می دهد.