اینتل انتظار دارد سهم بیشتری از بازار را از دست بدهد و در مورد خروج از سایر مشاغل تجدید نظر کند

در کنفرانس Evercore ISI TMT، اینتل اعلام کرد که این شرکت همچنان به از دست دادن سهم بازار خود ادامه خواهد داد و احتمال بازگشت آن در سال‌های آینده وجود خواهد داشت. بر اساس آخرین گزارش، پت گلسینگر، مدیر عامل اینتل، اعلام کرده است که انتظار دارد این شرکت به از دست دادن سهم بازار خود نسبت به AMD ادامه دهد، زیرا رقابت برای او “شتاب” زیادی دارد. پردازنده‌های Ryzen و EPYC AMD به ارائه قدرت و کارایی کارایی ادامه می‌دهند و مشتریان را به سمت شرکت سوق می‌دهند. از سوی دیگر، اینتل انتظار یک محصول رقابتی را دارد، مخصوصاً در فضای مرکز داده با پردازنده‌های Sapphire Rapids Xeon که انتظار می‌رود در سال 2023 وارد بازار شود و ما به اندازه کافی خوب اجرا نکردیم. بنابراین ما انتظار این کاهش را داریم. کسب و کار رشد خواهد کرد، اما ما انتظار داریم که همچنان ضررهای سهام وجود داشته باشد. ما رشد کلی TAM را تا اواخر سال 25 و 26 که شروع به به دست آوردن مجدد سهم و افزایش سهم مادی کنیم، دنبال نمی کنیم. »

تنها سال‌های نزولی که قرار است رکورد رقابتی قدرتمندی را نشان دهند، سال‌های 2022 و 2023 هستند. وقتی نوبت به ایجاد بازگشت مجدد می‌رسد، اینتل سال‌های 2025 و 2026 را هدف قرار داده است. مدیر عامل شرکت گلسینگر گفت: “بازگشت به رهبری بلامنازع با ترانزیستورها و فناوری فرآیند ما.” علاوه بر این، او نظر خود را در مورد پردازنده های نوظهور Arm که برای همان رقابت با یکدیگر رقابت می کنند، گفت. خط تولید جنگل، ما همچنین رهبری عملکرد قدرت را در تمامی گزینه‌های بازو ارائه می‌کنیم. . بنابراین اکنون به یک ارائه‌دهنده خدمات ابری می‌روید و می‌گویید: “خب، چرا باید به جای ادامه دادن به خانواده x86، از طریق این نرم‌افزار دست و پا گیر و زشت به معماری ARM بروم؟”

در نهایت، پت گلسینگر اشاره کرد که شرکت به خروج از مشاغل بیشتری در جایی که رونق ندارد ادامه خواهد داد. درست مانند حافظه Optane، می‌توانیم شاهد خروج اینتل از بازارهای دیگر باشیم که لزوماً با دیدگاه مدیران هماهنگ نیستند. با توجه به اینکه مدیر عامل یک گروه رهبری جدید را منصوب کرده و اصلاحات اساسی در ساختار شرکت انجام داده است، جالب است ببینیم چه چیزی ظاهر می شود. همین چند روز پیش شاهد انتصاب شلومیت وایس به عنوان معاون ارشد و مدیر کل گروه مهندسی طراحی بودیم.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران