اینتل افتتاح بزرگ کارخانه 3 میلیارد دلاری خود را در اورگان جشن گرفت

اینتل افتتاح بزرگ کارخانه 3 میلیارد دلاری خود را در اورگان جشن گرفت

این نوآوری‌های فرآیندی پیشگامانه همه از اینجا در اورگان سرچشمه گرفته‌اند. با گسترش جدید کارخانه D1X ما، اورگان موقعیت خوبی برای ارائه نسل بعدی فناوری‌های پیشرفته دارد.» توسعه. “نیمه هادی ها برای رهبری فناوری آمریکا، اقتصاد ما و انعطاف پذیری زنجیره تامین اساسی هستند. اینتل تنها شرکتی در جهان است که اکثر فرآیندهای تحقیق و توسعه و بسته بندی و تولید نیمه هادی های پیشرفته با حجم بالا را در ایالات متحده انجام می دهد.

“اینتل از زمان آغاز به کار خود را وقف پیشبرد بی وقفه قانون مور کرده است. این فضای کارخانه جدید توانایی ما را برای ارائه نقشه راه فرآیند تسریع مورد نیاز برای حمایت از استراتژی جسورانه IDM 2.0 تقویت می کند. اورگان مدتهاست قلب تحقیق و توسعه نیمه هادی جهانی ما بوده است. پت گلسینگر، مدیر عامل اینتل گفت و من نمی توانم راهی بهتر از نامگذاری این محوطه به نام او که مانند او نقش مهمی در پیشرفت صنعت ما داشت، برای ارج نهادن به میراث گوردون مور بیاندیشم.

پارک گوردون مور محل استقرار سازمان توسعه فناوری جهانی اینتل است که مسئولیت پیشبرد قانون مور با ایجاد معماری‌های ترانزیستوری جدید، فرآیندهای ویفر و فناوری‌های بسته‌بندی را بر عهده دارد که زیربنای نقشه راه محصول شرکت است و پایه و اساس برنامه‌های کاربردی از رایانه‌های شخصی تا زیرساخت‌های ابری را فراهم می‌کند. . به شبکه های 5G تیمی متشکل از تقریباً 10000 کارمند، که عمدتاً در هیلزبورو مستقر هستند، به طور گسترده به عنوان یکی از سازمان‌های پیشرو مهندسی فرآیند سیلیکون در جهان شناخته می‌شوند.

اینتل امروز افتتاحیه جدیدترین توسعه D1X، کارخانه پیشرفته خود در هیلزبورو، اورگان را جشن گرفت. در مراسم افتتاحیه با حضور مقامات ارشد دولتی و رهبران جامعه، پت گلسینگر، مدیر عامل اینتل، تأثیر مثبت شرکت در اورگان را برجسته کرد و تعهد خود را به رهبری آمریکا در تحقیق و توسعه نیمه هادی ها (R&D) تکرار کرد. به افتخار میراث نوآوری سایت، اینتل همچنین نام جدیدی را برای محوطه تقریباً 500 هکتاری معرفی کرد: پارک گوردون مور در Ronler Acres. نام جدید سهم منحصر به فرد سایت را در پیش‌بینی قانون مور در سال 1965، گوردون مور، بنیانگذار اینتل، که برای بیش از 50 سال هدایت نوآوری در صنعت نیمه‌رساناها بوده است، می‌شناسد.

سال گذشته، اینتل یکی از دقیق ترین نقشه راه های فناوری در تاریخ خود را معرفی کرد. این شرکت با شتابی از نوآوری حرکت کرده است تا پیشرفت‌های سالانه را امکان‌پذیر کند و از فناوری‌های پیشرفتی استفاده کند که محصولات جدید را تا سال 2025 و پس از آن نیرو می‌دهد، از جمله:

  • RibbonFET، اولین معماری جدید ترانزیستور در بیش از یک دهه است.
  • PowerVia، روشی جدید برای تحویل برق از عقب، اولین صنعت.
  • اولین استفاده صنعت از نسل بعدی لیتوگرافی High NA EUV.

با “Mod3” – سرمایه گذاری بیش از 3 میلیارد دلار برای توسعه D1X – مهندسان اینتل اکنون 270000 فوت مربع فضای تمیز اضافی برای توسعه فناوری های فرآیند سیلیکونی نسل بعدی دارند. در هر زمان، چندین فناوری فرآیند منطقی در مراحل مختلف چرخه توسعه در کارخانه D1X هستند. تیم توسعه فناوری، فناوری اصلی تولید مورد نیاز برای آوردن نوآوری ها به دنیای فیزیکی را ایجاد می کند. سپس فن‌آوری‌های فرآیندی جدید از این مرکز توسعه مرکزی اورگان به شبکه جهانی سایت‌های تولیدی با حجم بالا اینتل منتقل می‌شوند. پس از انتقال، شبکه کارخانه ها و کارخانه توسعه با هم کار می کنند تا به پیشرفت های عملیاتی ادامه دهند. این امکان افزایش سریع عملیات، یادگیری سریع و کنترل کیفیت بهتر را فراهم می کند.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

در طول تاریخ 25 ساله پردیس، مهندسان و دانشمندان به طور مداوم با چالش های ناشی از فیزیک مواجه شده اند – و سپس بر آنها غلبه کرده اند، زمانی که ویژگی های یک تراشه به اندازه اتم ها کاهش می یابد. اینتل با اختراعاتی مانند فناوری گیت فلزی با کیفیت بالا، ترانزیستورهای سه بعدی سه بعدی و سیلیکون فشرده، به طور مداوم نوآوری های فرآیندی اساسی را برای همگام شدن با قانون مور ارائه کرده است.