اینتل از رابط Thunderbolt با سرعت ۱۲۰ گیگابیت بر ثانیه رونمایی کرد

اینتل همیشه پیشگام و پیشرو صنعت در راه‌حل‌های اتصال سیمی بوده است، و Thunderbolt اکنون درگاه اصلی رایانه‌های شخصی موبایل است و در سه نسل از پردازنده‌های موبایل اینتل ساخته شده است. او صنعت با نسل بعدی Thunderbolt به مشخصات USB4 v2 متکی است. جیسون زیلر، مدیر کل بخش اتصال مشتری در اینتل، گفت: اینتل و سایر اعضای گروه ارتقا دهنده USB به نسل بعدی ارتقا یافته است.

این نمونه اولیه یک نقطه عطف بزرگ در سفر به سمت ارائه نسل بعدی تاندربولت به صنعت است. پهنای باند مورد نیاز سازندگان محتوا و گیمرها برای نمایشگرهای با وضوح بالا، تصاویری با تأخیر کم و ذخیره یا انتقال فایل‌های ویدیویی و داده‌ای عظیم به‌طور چشمگیری افزایش می‌یابد. Thunderbolt نسل بعدی تا سه برابر ظرفیت Thunderbolt 4 را ارائه می دهد و ایجاد و بازی را کارآمدتر و فراگیرتر می کند. علاوه بر پشتیبانی از آخرین نسخه USB4، نسل بعدی Thunderbolt شامل بهبودهایی در زمینه های مختلف از جمله:

  • دو برابر کل پهنای باند Thunderbolt 4 با سرعت 80 گیگابیت در ثانیه، در حالی که برای استفاده های سنگین ویدئویی تا سه برابر پهنای باند 120 گیگابیت بر ثانیه را فراهم می کند.
  • پشتیبانی جدید DisplayPort 2.1 برای بهترین تجربه مشاهده.
  • دو برابر نرخ داده PCI Express برای ذخیره سازی سریعتر و گرافیک خارجی.
  • با کابل های غیرفعال موجود تا 1 متر از طریق فناوری سیگنالینگ جدید کار می کند.
  • سازگار با نسخه های قبلی Thunderbolt، USB و DisplayPort.
  • توسط برنامه های فعال سازی و صدور گواهینامه اینتل پشتیبانی می شود.

اینتل در سال 2019 با چشم‌اندازی برای دسترسی به Thunderbolt برای همه، مشخصات پروتکل Thunderbolt خود را به گروه USB Promoter ارائه داد که به عنوان پایه‌ای برای USB4 عمل کرد. اینتل به عنوان رهبر این گروه صنعتی در تلاش است تا عملکرد USB4 را به سطح بالاتری برساند.

اینتل سابقه طولانی در پیشروی صنعت در نوآوری I/O دارد. اینتل از نزدیک با شرکای رایانه شخصی، لوازم جانبی و کابل همکاری می کند تا پیشرفته ترین و جامع ترین راه حل اتصال سیمی را از طریق برنامه های فعال سازی و آزمایش اختصاصی ارائه دهد. همه محصولات Thunderbolt تحت آزمایش‌های گواهینامه دقیق قرار می‌گیرند و در صورت تایید، ممکن است از نام و نشان تاندربولت بدون حق امتیاز بر روی دستگاه‌ها یا در بازاریابی استفاده کنند. به همین دلیل است که لوگوی تاندربولت یک نشانگر ساده و قابل تشخیص از بهترین راه حل های اتصال سیمی برای رایانه های شخصی و لوازم جانبی ارائه می دهد.

جزئیات بیشتری در مورد نام تجاری رسمی، ویژگی‌ها و قابلیت‌های نسل بعدی تاندربولت در سال 2023 بیابید.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

اینتل یک نمونه اولیه از نسل بعدی Thunderbolt را در عمل نشان داد که همگام با انتشار مشخصات USB4 v2 انجمن پیاده‌سازان USB (USB-IF) در این هفته است. نسل بعدی Thunderbolt 80 گیگابیت در ثانیه (Gbps) پهنای باند دو جهته ارائه می دهد و حداکثر 120 گیگابیت بر ثانیه را برای بهترین تجربه نمایشی امکان پذیر می کند و تا سه برابر ظرفیت فناوری های امروزی را برای پاسخگویی به نیازهای تعداد روزافزون سازندگان محتوا و تولید محتوا ارائه می دهد. گیمرها ، ضمن حفظ سازگاری با نسخه های قبلی Thunderbolt و USB.