اینتل از اولین پردازنده های SoC Socketed برای نوآوری Edge رونمایی کرد

پردازنده‌های هسته دوازدهم اینتل برای IoT Edge از هوش مصنوعی با کارایی بالا برای استنتاج و بینایی ماشین پشتیبانی می‌کنند. حداکثر 96 واحد اجرای گرافیکی، درجه بالایی از موازی سازی بارهای کاری هوش مصنوعی را امکان پذیر می کند، در حالی که شتاب هوش مصنوعی داخلی پردازنده Intel Deep Learning Boost (Intel DL Boost) استنتاج های اضافی عملکرد را ارائه می دهد. این پردازنده‌ها به‌طور کامل از بهینه‌سازی‌های بسته ابزار OpenVINO و استنتاج معماری متقابل توزیع اینتل پشتیبانی می‌کنند.

با تسریع روند دیجیتالی شدن فرآیندهای کسب و کار، که ناشی از تقاضای نیروی کار، محدودیت های زنجیره تامین و تغییر رفتار مصرف کننده است، میزان داده های ایجاد شده در لبه و نیاز به پردازش و تجزیه و تحلیل محلی آنها همچنان در حال انفجار است. اینتل چالش های شرکت ها را درک می کند. جنی پانهورست، معاون اینتل و مدیر کل بخش محاسبات شبکه و Edge، گفت: در طیف وسیعی از صنایع عمودی روبرو هستیم و متعهد به کمک به آنها در ادامه ارائه نوآوری‌های مورد استفاده است.

تبدیل دیجیتال در لبه نیازمند افزایش قدرت پردازش و عملکرد استنتاج هوش مصنوعی برای بارهای کاری هوش مصنوعی در آینده است. نسل دوازدهم Intel Core SoCها برای IoT Edge این الزامات عملکرد را برآورده می‌کنند و پیکربندی پیاده‌سازی و انعطاف‌پذیری کلی راه‌حل را گسترش می‌دهند تا OEMها و سازندگان طراحی را قادر می‌سازد تا به سرعت راه‌حل‌هایی را که با طیف گسترده‌ای از بازارهای عمودی و لبه‌ای منحصربه‌فرد منطبق می‌شوند، ادغام کرده و ارسال کنند. موارد استفاده خاص علاوه بر این، پردازنده‌های SoC قابلیت‌های مدیریتی از بالا به پایین، از جمله گزینه‌های Intel vPro برای بهترین کنترل از راه دور در کلاس و قابلیت مدیریت ضروری برای مدیریت و نگهداری سیستم‌های مستقر در لبه اینترنت اشیا را ارائه می‌کنند.

اینتل در دسترس بودن پردازنده‌های نسل دوازدهم Intel Core SoC خود را برای IoT Edge اعلام کرده است. این اولین سیستم روی تراشه (SoC) که نشان دهنده خط جدیدی از محصولات پیشرو در صنعت است که به طور خاص برای برنامه های اینترنت اشیا (IoT) طراحی و بهینه شده است، گرافیک یکپارچه و پردازش چند رسانه ای با کارایی بالا را برای محاسبات بصری ارائه می دهد. کار، یک ردپای فشرده برای فعال کردن طرح‌های کوچک‌تر نوآورانه، و قدرت طراحی حرارتی عملیاتی گسترده (TDP) که طراحی‌های بدون فن را امکان‌پذیر می‌کند و به مشتریان کمک می‌کند تا اهداف دوام محصول را برآورده کنند.

پردازنده های نسل دوازدهم اینتل Core برای IoT Edge مزایایی را در سراسر صنایع ارائه می دهند

  • مشتریان خرده‌فروشی، بانک‌داری، مهمان‌نوازی و آموزش می‌توانند کنترل از راه دور و قابلیت‌های مدیریت سیستم‌ها را به لبه‌ها گسترش دهند و ارزش را از محل فروش بدون اصطکاک افزایش دهند و به سرعت به عرضه و تقاضای متغیر پاسخ دهند.
  • مشتریان تولید صنعتی بهتر می توانند از رایانه های شخصی صنعتی، سرورهای لبه، کنترلرهای پیشرفته، سیستم های بینایی ماشین و پلت فرم های کنترل مجازی استفاده کنند.
  • مشتریان مراقبت های بهداشتی می توانند تصویربرداری سونوگرافی پیشرفته، چرخ دستی های پزشکی، آندوسکوپی و دستگاه های بالینی لبه را ارائه دهند.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران با ترکیب پردازنده با گرافیک یکپارچه با بالاترین کارایی، محاسبات بصری پیشرفته و هوش مصنوعی در یک پیکربندی پردازش فشرده، پردازنده‌های هسته دوازدهم اینتل برای IoT Edge این امکان را برای مشتریان آسان‌تر می‌کند تا فرصت‌های جدید را از نقطه فروش شخصی‌شده تا راه حل های تصویربرداری دقیق و تشخیص الگو برای بهبود تشخیص مراقبت های بهداشتی، گفت: Panhorst.

درباره پردازنده‌های هسته دوازدهم اینتل برای IoT Edge
ارائه تا 4 برابر گرافیک سریع‌تر و تا 6.6 برابر عملکرد استنتاج طبقه‌بندی تصاویر GPU سریع‌تر در مقایسه با پردازنده‌های دسکتاپ Core نسل دهم اینتل در طراحی 12W@65 W، پردازنده‌های هسته دوازدهم اینتل برای IOT Edge شامل Intel Thread Director است که هوشمندانه مدیریت می‌کند. سیستم عامل برای اختصاص حجم کاری مناسب به هسته مناسب. با حداکثر 14 هسته و 20 رشته، پردازنده‌های SoC تا 1.32 برابر عملکرد تک رشته‌ای سریع‌تر و تا 1.27 برابر عملکرد چند رشته‌ای سریع‌تر در مقایسه با پردازنده‌های دسکتاپ نسل دهم اینتل Core دارند.