اینتل، AMD، Arm و دیگران در UCIe (Universal Chiplet Interconnect Express) همکاری می کنند.

اینتل، AMD، Arm و دیگران در UCIe (Universal Chiplet Interconnect Express) همکاری می کنند.

اینتل به همراه شرکت مهندسی نیمه هادی پیشرفته (ASE)، AMD، Arm، Google Cloud، Meta، Microsoft Corp.، Qualcomm Inc.، سامسونگ و شرکت تولید نیمه هادی تایوان، از تشکیل یک کنسرسیوم صنعتی برای ارتقای یک محصول خبر دادند. استاندارد اتصال به مرگ به نام Universal Chiplet Interconnect Express (UCIe). اینتل با تکیه بر کار خود بر روی گذرگاه رابط پیشرفته باز (AIB)، استاندارد UCIe را توسعه داد و آن را به عنوان یک مشخصات باز در اختیار گروه عضو بنیانگذار قرار داد که ارتباط متقابل بین تراشه‌ها را در یک بسته تعریف می‌کند و یک اکوسیستم تراشه باز و اتصال متقابل همه جا را ممکن می‌سازد. در سطح بسته

برای کسب اطلاعات بیشتر، به این صفحه مراجعه کنید.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

ساندرا ریورا، معاون اجرایی و مدیر کل مرکز داده و گروه هوش مصنوعی گفت: «ادغام چند تراشه در یک بسته برای ارائه محصولات نوآورانه در تمام بخش‌های بازار، آینده صنعت نیمه‌رسانا و ستونی از استراتژی IDM 2.0 اینتل است. در اینتل . “یک اکوسیستم تراشه باز با شرکای کلیدی صنعت که با هم به عنوان بخشی از کنسرسیوم UCIe در جهت یک هدف مشترک برای تغییر روشی که صنعت محصولات جدید را ارائه می دهد و به وعده قانون مور ادامه می دهد، کار می کنند، برای این آینده ضروری است.”

شرکت‌های موسس، که طیف وسیعی از تخصص‌های صنعتی را در میان ارائه‌دهندگان خدمات ابری، ریخته‌گری‌ها، OEM‌های سیستم، فروشندگان IP سیلیکون و طراحان تراشه ارائه می‌کنند، به‌عنوان یک بدنه استانداردهای باز ادغام را نهایی می‌کنند. از آنجایی که سازمان جدید صنعتی UCIe در سال جاری تشکیل شد، شرکت‌های عضو کار بر روی نسل بعدی فناوری UCIe، از جمله تعریف فاکتور شکل چیپ‌لت، مدیریت، امنیت پیشرفته و پروتکل‌های دیگر را آغاز خواهند کرد.

اکوسیستم تراشه ایجاد شده توسط UCIe گامی حیاتی در ایجاد استانداردهای یکپارچه برای تراشه‌های قابل همکاری است که در نهایت نسل بعدی نوآوری‌های فناوری را ممکن می‌سازد.