ایسوس مفهوم GeForce RTX 4070 را بدون اتصال برق معرفی می کند

همانطور که گفته شد، کارت گرافیک هنوز در مرحله طراحی است و در واقع توسط یک کانکتور خاص از نوع PCIe که در پایین کارت گرافیک قرار دارد، تغذیه می شود. البته، این بدان معناست که به یک مادربرد ویژه نیاز دارد که ایسوس نیز آن را به نمایش گذاشته است. این مادربرد بر اساس یک مادربرد Z790 TUF Gaming ساخته شده است، با طراحی که تمام کانکتورها در پشت مادربرد وجود دارد. علاوه بر منبع تغذیه استاندارد و سایر کانکتورها مانند پورت های SATA، همچنین شامل سه کانکتور 8 پین PCIe و یک کانکتور 12VHPWR است که برای تغذیه کارت گرافیک در نظر گرفته شده است. البته چنین مادربردی به یک کیس مخصوص PC با بریدگی برای این کانکتورها نیز نیاز دارد.

ایسوس در حال حاضر طراحی را به 600 وات و GeForce RTX 4070 را محدود می کند زیرا هنوز در حال توسعه است، و ایسوس اطلاعات زیادی را تحت نظارت NDA نگه می دارد، اما ممکن است شنیده باشیم که برنامه هایی برای عرضه نهایی GeForce RTX 4090 نیز وجود دارد. ما باید به زودی اطلاعات بیشتری داشته باشیم و مقاله را مطابق با آن به روز کنیم، اما طبق اطلاعات شناخته شده تاکنون، این موارد می توانند در سراسر جهان و در نسخه های محدود در دسترس باشند، زیرا ایسوس بازار و تقاضا برای چنین محصولاتی را آزمایش می کند.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

این شرکت در طول نمایشگاه کامپیوتکس 2023 و تور مطبوعاتی ASUS HQ از یک کارت گرافیک مفهومی جدید ASUS ROG بر اساس طراحی NVIDIA GeForce RTX 4070 رونمایی کرد که در واقع فاقد اتصالات برق استاندارد است، اما انرژی را از مادربرد از طریق یک اسلات اختصاصی می‌گیرد.