ایسوس مادربردهای ROG Maximus Z690 Hero را به دلیل خطر آتش سوزی و سوختگی فراخوان می کند.

این فراخوان عمومی ریشه در اعلامیه دسامبر 2021 ایسوس دارد مبنی بر اینکه یک دسته از مادربرد به طور داوطلبانه توسط این شرکت فراخوانی می شود، پس از اینکه مشخص شد خازنی که بخشی از VRM مادربرد بود در قطب الکتریکی مخالف نصب شده است. این پتانسیل ایجاد آتش سوزی را دارد.

قرار دادن اکثر قطعات بر روی PCB توسط یک جاساز رباتیک خودکار انجام می شود. قطعات در قرقره ها یا سینی ها به دستگاه آورده می شوند، در حالی که PCB های خالی در پشته ها قرار می گیرند. دستگاه طوری برنامه ریزی شده است که هر جزء را به طور دقیق قرار دهد (لحیم شود)، اما برای اطمینان از اینکه اطلاعات ارسال شده به دستگاه دارای محل قرارگیری و قطبیت صحیح هر جزء است، نیاز به دخالت انسان است. ایسوس در واقع به درجه تولید رباتیک برای به حداقل رساندن خطای انسانی افتخار می کند.

تحت هدایت کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی ایالات متحده (CPSC)، نهاد نظارتی مسئول نظارت بر ایمنی مصرف کنندگان در ایالات متحده و کانادا، ایسوس یک فراخوان کلی مادربرد جمهوری گیمر (ROG) Maximus Z690 Hero Socket LGA1700 را صادر کرد. این شامل حذف محصول از بازار، و همچنین تماس با صاحبان فعلی، اطلاع رسانی به آنها از نقص طراحی محصول است که بر ایمنی آنها تأثیر می گذارد و ارائه جایگزین.

طبق بیانیه ای که ایسوس در CPSC ایالات متحده ثبت کرده است، کمتر از 10000 واحد تحت تأثیر این فراخوان قرار نمی گیرند. این شامل موجودی فروخته نشده و واحدهای متعلق به مصرف کننده می شود. ایسوس یک URL اختصاصی تنظیم کرده است تا به مشتریان کمک کند درخواست جایگزینی رایگان کنند، یعنی www.asus.com/us/site/rescals.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران