ایسوس از Zenbook Pro 16X OLED با طراحی ASUS Supernova SoM رونمایی کرد

Zenbook Pro 16X OLED مرزهای نوآوری را برای افزایش بهره وری همه سازندگان جابجا می کند. این دستگاه دارای یک بدنه یکپارچه با ماشینکاری CNC با مکانیزم AAS Ultra است که به طور خودکار صفحه کلید را بالا می برد و کج می کند تا از زاویه تایپ راحت (تا 7 درجه) اطمینان حاصل کند و خنک کننده سیستم را بهبود بخشد و جریان هوا را 30 درصد برای حداکثر کارایی افزایش دهد. همچنین با شماره‌گیری ASUS، اولین شماره‌گیر فیزیکی جهان برای کنترل سریع و شهودی برنامه‌های خلاقانه، یک NumberPad لمسی بزرگ‌شده ASUS، و نورپردازی هوشمند با جلوه‌های تعاملی ارائه می‌شود. نسخه قبلی برنده چندین جایزه جهانی از جمله جایزه طراحی iF 2022 و جایزه طراحی محصول Red Dot در سال 2022 شد.

ایسوس امروز از عرضه هیجان انگیز لپ تاپ 16 اینچی Zenbook Pro 16X OLED (UX7602BZ) در سال 2023 خبر داد که دارای پردازنده منحصر به فرد اینتل و طراحی کاملاً جدید ASUS Supernova سیستم روی ماژول (SoM) است. این لپ‌تاپ جدید که با مشارکت شرکت‌های فناوری پیشرو توسعه یافته است، قوی‌ترین نسخه‌ای است که تا کنون منتشر شده است.

و با طراحی ASUS Supernova SoM، آخرین ASUS Zenbook Pro 16X OLED با حداکثر 32 گیگابایت حافظه LPDDR5X در دسترس است که به 7500 مگاهرتز باورنکردنی می‌رسد. این نه تنها عملکرد خواندن/نوشتن حافظه را تا 20 درصد بهبود می‌بخشد، بلکه به سازندگان مزایای رندر سه بعدی 1.7 برابر سریع‌تر و همچنین ویرایش 2.4 برابر سریع‌تر ویدیو را در مقایسه با حافظه 6000 مگاهرتز LPDDR5X می‌دهد.

طراحی فوق العاده فشرده و فوق العاده فشرده ASUS Supernova SoM عملکرد فوق العاده قدرتمند پردازنده نسل سیزدهم اینتل Core i9-13905H، پردازنده گرافیکی لپ تاپ NVIDIA GeForce RTX 4080 با درایورهای NVIDIA Studio و پشتیبانی از DRAM LPDDR5X با سرعت 7 DRAM با فرکانس 00 را فراهم می کند. مگاهرتز، که بسیار بالاتر از LPDDR5 قبلی است. Zenbook Pro 16X OLED 2023 جدید به طرز چشمگیری عملکرد ویرایش ویدیو و قابلیت رندر سه بعدی را بهبود می بخشد و زمان پردازش برای گردش های کاری خلاقانه را به طور چشمگیری کاهش می دهد.

جاش نیومن، معاون بازاریابی و مدیریت محصول مشتری، گفت: نوآوری با ایسوس برای مهندسی مشترک فناوری پیشرفته به نام System-on-Module بسیار عالی بود. “با پیشتازی اینتل در پردازنده‌ها و تخصص ایسوس در صنعت رایانه‌های شخصی، همکاری ما این ایده‌ها را به واقعیت تبدیل می‌کند که مشتریان ما را در سراسر جهان خوشحال می‌کند. پردازنده نسل سیزدهم Intel Core در ZenBook Pro 16X OLED داخلی اولین چیزی است که چشم انداز را درک می‌کند. از ابتکار سیستم روی ماژول ایسوس.”

راج هازرا، معاون ارشد و مدیر کل واحد تجاری محاسبات و شبکه Micron، گفت: «با افزایش اتصال همه‌جانبه و برنامه‌های فشرده داده، مصرف‌کنندگان امروزی نیازمند تجربه‌های پاسخگو و عمر باتری طولانی‌تر هستند. LPDDR5X Micron به عنوان یکی از اجزای اصلی طراحی ASUS Supernova SoM، نیاز به دسترسی سریع‌تر به داده‌ها همراه با سطوح انرژی پایین را با فعال کردن اولین لپ‌تاپ‌های جهان با این حافظه در حداکثر سرعت برطرف می‌کند.

همچنین یک PCIe 4.0 x 4 SSD تا 2 ترابایت با سرعت انتقال 6500 مگابایت بر ثانیه، در یک شاسی شیک 2.4 کیلوگرمی نازک 16.9 میلی‌متری با پورت‌های E، از جمله آخرین کارت‌خوان SD Express 7.0، HDMI 2.1، وجود دارد. دو اسلات تاندربولت 4 و یک باتری با ظرفیت 96 وات ساعت با دوام بالا.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

Zenbook Pro 16X OLED 2023 با نمایشگر 16:10 16 اینچی 3.2K 120Hz HDR OLED Dolby Vision با زمان پاسخگویی 0.2 میلی‌ثانیه، جلوه‌های بصری بهبود یافته‌ای دارد. دارای 100% گستره DCI-P3 با کیفیت سینمای پانتونر است. و دارای گواهی DisplayHDR True Black 500 با حداکثر روشنایی 550 نیت است و همچنین دارای گواهی TÜV Rheinland برای مراقبت از چشم است.

برای سازندگان در حال حرکت طراحی شده است
ASUS Supernova SoM Design عملکرد بی سابقه ای را برای سازندگان به ارمغان می آورد. Zenbook Pro 16X OLED با پشتیبانی از جدیدترین پردازنده‌ها، حافظه جدید LPDDR5X و طراحی ASUS Supernova SoM، ویرایش ویدیویی 1.4 برابر سریع‌تر و زمان‌های رندر سه بعدی تا 8.9 برابر سریع‌تر را در مقایسه با نسل قبلی ارائه می‌کند و به سازندگان اجازه می‌دهد تا پروژه‌های خلاقانه را با رکورد کامل انجام دهند. زمان. زمان.

طراحی ASUS Supernova SoM اجزای اساسی یک سیستم پردازش جاسازی شده، از جمله هسته‌های پردازنده، رابط‌های ارتباطی و بلوک‌های حافظه را بر روی یک برد مدار چاپی (PCB) منفرد و آماده تولید فراهم می‌کند. این تکنیک بسته بندی مدولار دارای تعدادی مزیت است، از جمله کاهش 38 درصدی در ناحیه هسته مادربرد، که باعث افزایش راندمان کلی خنک کننده سیستم می شود. این به نوبه خود فضای بیشتری را برای اجزای قدرت GPU ایجاد می‌کند و به این دستگاه اجازه می‌دهد به پردازنده گرافیکی لپ‌تاپ NVIDIA GeForce RTX 4080 مجهز شود، ثبات بیشتر، عملکرد GPU بالاتر و کمک به آنها برای دستیابی به مقادیر TDP بالاتر. این طراحی همچنین فاصله بین پردازنده و تراشه های حافظه را کوتاه می کند و امکان استفاده از DRAM کم مصرف LPDDR5X را فراهم می کند که در فرکانس 7500 مگاهرتز کار می کند. علاوه بر این، این لپ‌تاپ از یک ترکیب حرارتی فلزی مایع استفاده می‌کند که دمای CPU را تا 7 درجه سانتی‌گراد در حالت عملکرد بالا کاهش می‌دهد و به لپ‌تاپ اجازه می‌دهد تا کل TDP ترکیبی تا 155 وات را به دست آورد.