ایسوس از مادربردهای Intel Z790 ROG، TUF Gaming و ProArt بیشتری رونمایی کرد.

ایسوس امروز در دسترس بودن مادربردهای جدید Z790 اینتل، از جمله ROG Maximus Z790 Apex، TUF Gaming Z790-PLUS WiFi و ProArt Z790-Creator WiFi را اعلام کرد – که همگی از ماژول ها و اسلات های حافظه DDR5 پشتیبانی می کنند. PCIe 5.0 برای کارت های ویدئویی و حافظه. مادربردهای ASUS Z790 ارزش فوق‌العاده‌ای را برای هر کسی که یک دستگاه نسل سیزدهم اینتل بسازد، ارائه می‌کند که دارای ویژگی‌های AEMP II، AI Overclocking، AI Cooling II، اسلات‌های PCIe 5.0 M.2، Thunderbolt 4، WiFi 6E، فناوری Quick Charge 4+ و اتصال کامل است. به طور کلی، مادربردهای جدید ASUS Z790 راه‌حل‌های ایده‌آلی برای هر کسی است که به دنبال ساخت دستگاه نسل بعدی یا ارتقای سیستم موجود خود است.

برای کسانی که از حلقه خنک کننده مایع برای پایین نگه داشتن دما استفاده می کنند، ROG Water Cooling Zone آنها را کنترل می کند. هر دو هدر دمای آب و هدر ROG Water-Cooling Zone اطلاعات را مستقیماً به ابزار بصری Fan Xpert 4 ROG وارد می‌کنند و به کاربران اجازه می‌دهند تا در بازی باقی بمانند. گرما و خنک ماندن در هر بازی.

برای مشاهده تصاویر و جزئیات بیشتر در مورد مشخصات ROG Maximus Z790 Apex جدید، TUF Gaming Z790-Plus WiFi و ProArt Z790-Creator WiFi، لطفاً به مقاله Edge Up مراجعه کنید. خط کامل مادربردهای ASUS Z790 را می‌توانید در راهنمای خرید Edge Up پیدا کنید یا برای اولین ویدیوهای هر سری از صفحه اصلی ASUS Z790 دیدن کنید. ایسوس همچنین پخش زنده یوتیوب را برای 20 اکتبر برنامه ریزی کرده است که به طور همزمان در صفحات توییتر و فیس بوک خود پخش می شود و اطلاعات دقیقی در مورد خط تولید کامل Z790 و معرفی این سه مدل جدید ارائه می شود. در مرحله بعد، دومین پخش زنده در 21 اکتبر، بررسی عمیقی در زمینه اورکلاک هوش مصنوعی و DDR5 XMP در مادربردهای ASUS Z790 با پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل ارائه می‌کند.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

راه حل قدرت قوی این مادربرد یک پلت فرم سطح بالا برای عملکرد استثنایی فراهم می کند. برق خام از طریق 8+8 کانکتور برق ProCool II وارد برد می شود. پین های جامد این کانکتورها تماس بهتری با سوکت های PSU، اتلاف گرما بهبود یافته و قابلیت اطمینان بهتر در مقایسه با سخت افزار معمولی ایجاد می کنند. 24+0 مرحله برق مرتبط با 105 آمپر قدرت پایداری را برای پردازنده فراهم می کند و هیت سینک های VRM بزرگ شده مدار را تحت فشار خنک نگه می دارند.

اولین مورد ROG Maximus Z790 Apex است. گزینه نهایی برای علاقه مندان به اورکلاک حافظه، این مادربرد دارای مجموعه ویژگی های پیشرفته است. سپس، برای متخصصان خلاق از هر نوع، ایسوس ProArt Z790-Creator WiFi را ارائه می دهد. این مادربرد اتصال بالا و سبک سفارشی را ارائه می دهد و برای گرافیک های نسل بعدی و ذخیره سازی فوق سریع PCIe 5.0 کاملاً آماده است. سرانجام، ایسوس در حال تقویت خط TUF Gaming خود با TUF Gaming Z790-Plus WiFi است که پشتیبانی از DDR5 را برای خانواده به ارمغان می آورد.

با ROG Maximus Z790 Apex به ارتفاعات جدیدی برسید

اورکلاکرها می دانند که مادربردهای Apex آماده شده و برای عملکرد حافظه رکوردشکنی دارند. ROG Maximus Z790 Apex این سنت را با دو اسلات DIMM خود برای اورکلاک کردن رم DDR5 تا 8000 MT/s ادامه می دهد. برای اطمینان از اینکه کاربران تمام ابزارهای مورد نیاز برای آزمایش و نظارت بر حافظه را دارند، ASUS اشتراک های یک ساله برای AIDA64 Extreme و Memtest86 را در نظر گرفته است.ROG Maximus Z790 Apex در حال حاضر ارزش خود را به عنوان یک نیروگاه اورکلاک ثابت کرده است – 14 رکورد جهانی و 13 رکورد جهانی رتبه اول را کسب کرده است. اورکلاکر المور از Apex استفاده کرد تا یک پردازنده اینتل را تا 8812.85 مگاهرتز بردارد و رکوردی را که با پردازنده AMD از سال 2012 به ثبت رسیده بود شکست. فرکانس. از 5564.8 مگاهرتز، که به 11130 MT/s ترجمه می شود. این تقریبا 2.3 برابر سریعتر از سرعت رم پایه JEDEC DDR5 است. و safedisk رکوردهای جدیدی را در Cinebench R23 و SuperPi 32M به ثبت رساند و به ترتیب به 56722 امتیاز و 3 دقیقه و 4.054 ثانیه دست یافت.

TUF Gaming Z790-Plus WiFi دارای دکمه ASUS PCIe Slot Q-Release است که حذف کارت گرافیک را آسان می کند، حتی اگر یک گزینه با کارایی بالا با راه حل خنک کننده ضخیم و صفحه سنگین پشتی باشد. AEMP II بهینه سازی ماژول های DDR5 را برای عملکرد استثنایی آسان می کند – چند کلیک در BIOS نمایه حافظه را فعال می کند، سپس کاربران سرعت RAM پایدار تا 37.5٪ سریعتر از مشخصات DDR5 پایه را تجربه می کنند.

یک اسلات PCIe 5.0 x16 به کاربران امکان دسترسی به سریع ترین کارت های گرافیک امروز و فردا را می دهد. چهار اسلات داخلی M.2 که سه مورد از آنها برای PCIe 4.0 هستند، راه اندازی یک کتابخانه بزرگ از بازی های سریع را آسان می کند. شبکه توسط یک کنترلر اترنت 2.5 گیگابیت بر ثانیه اینتل و یک رادیو WiFi 6E اینتل به کاربران این امکان را می دهد تا به یک روتر سازگار از طریق پهنای باند 6 گیگاهرتز در مناطق انتخاب شده متصل شوند. مجموعه ای از درگاه های USB، از جمله پورت سریع USB 3.2 Gen 2×2 Type-C در پنل ورودی/خروجی پشتی، به کاربران اجازه می دهد تا همه لوازم جانبی بازی مورد علاقه خود را متصل کنند.

اتصال پیشرفته مجموعه ویژگی های ROG Maximus Z790 Apex را تکمیل می کند. اینتل 2.5 گیگابایت اترنت و WiFi 6E شبکه های سیمی و بی سیم سریع را در اختیار کاربران قرار می دهند. یک پورت فوق سریع USB 3.2 Gen 2×2 Type-C در پنل ورودی/خروجی عقب به همراه یک هدر وجود دارد که به پورت Type-C دیگری اجازه می دهد تا با پشتیبانی از Quick Charge 4+ تا 60 وات در پنل جلویی متصل شود. مورد

برای کسانی که به دنبال پلتفرمی هستند که به آنها امکان دسترسی به سریع ترین اجزای امروز و فردا را بدهد، ROG Maximus Z790 Apex یک جفت اسلات PCIe 5.0 x16 را برای کارت های گرافیک نسل بعدی ارائه می دهد. دکمه PCIe Slot Q-Release آزاد کردن کارت گرافیک از اسلات را آسان می کند. به لطف کارت PCIe 5.0 M.2 همراه، می توان یک SSD فوق سریع PCIe 5.0 را نصب کرد. کاربران دو اسلات PCIe 4.0 M.2 پیدا خواهند کرد که هر دو دارای دو هیت سینک M.2 با صفحه پشتی یکپارچه هستند و می توانند دو SSD دیگر M.2 را از طریق کارت توسعه DIMM.2 نصب کنند. سیستم ASUS M.2 Q-Latch به کاربران این امکان را می دهد که بدون ترس از گم شدن پیچ کوچک M.2 درایوها را نصب کنند.

ممکن است کاربران برای ساخت بعدی خود ظرفی از نیتروژن مایع در سبد خرید خود نداشته باشند، اما عملکرد اثبات شده اورکلاک Apex به آنها کمک می کند تا اطمینان حاصل کنند که می توانند CPU رده بالا و کیت حافظه خود را با سرعت های سریع و پایدار اجرا کنند.

برای کسانی که به دنبال تکمیل مادربرد TUF Gaming خود با طیف وسیعی از قطعات و لوازم جانبی با زیبایی یکسان هستند، TUF Gaming Alliance همکاری ای بین ASUS و برندهای معتبر قطعات رایانه شخصی برای اطمینان از سازگاری در طیف وسیعی از قطعات، مانند کیس های رایانه شخصی است. منابع تغذیه، خنک کننده های CPU، کیت های حافظه و موارد دیگر. با مشارکت‌ها و اجزای جدید که مرتباً اضافه می‌شوند، اتحاد بازی TUF به رشد قوی‌تر خود ادامه خواهد داد.

کاربران همچنین مجموعه ای جامع از پورت های پرسرعت را خواهند یافت که آماده اتصال به ایستگاه های کاری خلاقانه کامل خود هستند. یک جفت پورت USB Type-C همه کاره Thunderbolt 4 در پنل پشتی گزینه های زیادی را برای اتصال لوازم جانبی و نمایشگر به کاربران می دهد. اتصال انعطاف پذیر پنل جلویی برای بسیاری از جریان های کاری ضروری است، به همین دلیل است که ProArt Z790-Creator WiFi یک کانکتور USB 3.2 Gen 2×2 پنل جلویی را با پشتیبانی از شارژ سریع 4+ تا 60 وات ارائه می دهد. جفت کردن این مادربرد با کیس دارای پورت USB Type-C در پنل جلویی، دسترسی راحت کاربران به شارژ 60 واتی را تضمین می کند.

گزینه های شبکه پریمیوم باعث بهره وری کاربران می شود. با یک روتر سازگار، رادیو وای فای 6E این مادربرد به افراد اجازه می دهد تا از طیف 6 گیگاهرتز تازه باز شده در برخی مناطق برای اتصالات بی سیم واقعاً بدون مانع استفاده کنند. اترنت 2.5 گیگابیت بر ثانیه اینتل شبکه سیمی قوی و قابل اعتمادی را فراهم می کند، در حالی که یک درگاه اترنت 10 گیگابیتی در ثانیه Marvell AQtion گزینه های بیشتری مانند اتصال به فضای ذخیره سازی شبکه فوق العاده بالا را به سرعت باز می کند.

ProArt Z790-Creator WiFi برای کسانی که جریان کار خلاقانه‌شان با کیت‌های حافظه پیشرفته مقیاس‌پذیر می‌شود، پروژه‌ها را با پهنای باند عظیم، سرعت‌های فوق‌العاده سریع و راندمان انرژی استثنایی ارائه شده توسط RAM سرعت می‌بخشد. DDR5 نسل بعدی. با سرعت داده 50 درصد سریعتر از حافظه DDR4 نسل قبلی، DDR5 سطح جدیدی از عملکرد را باز می کند و این مادربرد مجموعه ای از بهینه سازی های سخت افزاری و سفت افزاری را ارائه می دهد که به کاربران امکان می دهد کیت های توانمند را برای اورکلاک تا حد مطلق اورکلاک کنند.

با TUF Gaming Z790-Plus WiFi وارد میدان شوید
با یک مادربرد TUF Gaming، کاربران می‌دانند که ویژگی‌های بازی ضروری، قابلیت اطمینان بسیار بالا، و زیبایی شناسی کم‌رنگی که متناسب با طیف وسیعی از ساخت‌ها است را دریافت می‌کنند. اکنون آنها با معرفی TUF Gaming Z790-Plus WiFi از ماژول های حافظه DDR5 نیز پشتیبانی می کنند.

با اتصال PCIe 5.0، ProArt Z790-Creator WiFi به کاربران امکان دسترسی به سریع ترین کارت های گرافیک نسل بعدی را می دهد. این مادربرد دارای دو اسلات PCIe 5.0 x16 است. آنها می توانند در پیکربندی x8/x8 اجرا شوند تا کاربران بتوانند از یک جفت کارت گرافیک نهایت استفاده را ببرند. چهار اسلات داخلی M.2 به کاربران اجازه می دهد تا یک آرایه ذخیره سازی سریع را پیکربندی کنند.

این برد با جدیدترین پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل Core با راه‌حل قدرت بهبودیافته آماده عمل است. دارای 8 + 8 کانکتور برق ProCool II و مراحل برق 16+1 DrMOS آن – در مقایسه با 14 + 1 در خانواده TUF Gaming Z690 – توانایی VRM را برای ارائه قدرت پایدار در حالی که تحت فشار خنک می ماند افزایش می دهد.

کنترل‌های هوشمند انحصاری ایسوس، بهینه‌سازی تجربه‌شان را برای کاربران آسان می‌کند. اورکلاک هوش مصنوعی پردازنده را برای عملکرد بالا تنها با چند کلیک تنظیم می کند. از میکروکنترلرهای اختصاصی برای ردیابی تله متری دما و فرکانس استفاده می کند، سپس داده ها را از طریق یک الگوریتم پیشرفته برای اورکلاک کردن سیستم خود ارسال می کند. AI Cooling II پردازنده را نظارت می کند و از داده های تست استرس آن برای محاسبه کمترین سرعت فن مورد نیاز برای خنک کردن موثر یک سیستم استفاده می کند و در عین حال سطح نویز را پایین نگه می دارد.

ProArt Z790-Creator WiFi سازندگان را فرا می خواند
کاربرانی که یک دستگاه تولید محتوای آماده پردازنده اینتل را می سازند، نیازی به نگاهی فراتر از ProArt Z790-Creator WiFi ندارند. با استایلی پیچیده که ریشه در خطوط تمیز، زوایای زیبا و تقارن دقیق دارد – و مجموعه ای از ویژگی های پیشرفته – این مادربردی است که آنها به دنبال آن بودند.