اپل یک مک مینی جدید با پردازنده M2 معرفی کرد

قیمت و در دسترس بودن

  • مک مینی جدید با M2 و M2 Pro از امروز، 17 ژانویه، در apple.com/store و در برنامه Apple Store در 27 کشور و منطقه، از جمله ایالات متحده، قابل سفارش است. از روز سه شنبه، 24 ژانویه، به دست مشتریان و همچنین فروشگاه های اپل و نمایندگی های مجاز اپل خواهد رسید.
  • مک مینی با M2 و M2 Pro از جمعه 3 فوریه در استرالیا، چین، هنگ کنگ، ژاپن، ماکائو و نیوزلند در دسترس خواهد بود.
  • مک مینی با M2 از 599 دلار (ایالات متحده) و 499 دلار (ایالات متحده) برای آموزش. مشخصات فنی اضافی در apple.com/mac-mini موجود است.
  • مک مینی با M2 Pro از 1299 دلار (ایالات متحده) و 1199 دلار (ایالات متحده) برای آموزش شروع می شود.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

اپل امروز از مک مینی جدید با سوپرشارژر M2 و کاملا جدید M2 Pro رونمایی کرد. با تراشه M2، مک مینی حتی قدرتمندتر، توانمندتر و مقرون به صرفه تر است و قیمت اولیه آن فقط 599 دلار است. تراشه جدید M2 Pro برای اولین بار عملکرد سطح حرفه ای را برای مک مینی به ارمغان می آورد و به کاربران اجازه می دهد تا گردش های کاری با کارایی بالا را اجرا کنند که قبلاً در چنین طراحی جمع و جور قابل تصور نبود. مک مینی با M2 و M2 Pro عملکرد سریع‌تر، حافظه یکپارچه‌تر و اتصال پیشرفته‌تر را ارائه می‌کند، از جمله پشتیبانی از حداکثر دو نمایشگر در مدل M2 و حداکثر سه نمایشگر در مدل M2 Pro. Mac mini همراه با استودیو نمایشگر و لوازم جانبی Magic، به علاوه قدرت و سادگی macOS Ventura، تجربه دسکتاپ فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند که بهره‌وری و خلاقیت کاربر را به سطح بالاتری می‌برد. مشتریان می توانند مدل های جدید مک مینی را امروز سفارش دهند و از سه شنبه، 24 ژانویه در دسترس هستند.

پیام‌ها و نامه‌ها بهتر از همیشه هستند، در حالی که Safari، سریع‌ترین مرورگر جهان در Mac، آینده‌ای بدون رمز عبور را با کلیدهای عبور به ارمغان می‌آورد. با استفاده از iCloud Shared Photo Library، کاربران اکنون می‌توانند یک کتابخانه عکس جداگانه را بین حداکثر شش عضو خانواده ایجاد و به اشتراک بگذارند، و برنامه جدید Freeform یک بوم منعطف را ارائه می‌کند که به کاربران کمک می‌کند سازنده‌تر و گویاتر باشند. اجازه دهید خودشان برنامه‌ریزی کنند یا فکر کنند. ، یا با دیگران با قدرت و محبوبیت سیلیکون اپل و ابزارهای توسعه جدید Metal 3، بازی در مک هرگز به این خوبی به نظر نمی رسید.

قابلیت اتصال پیشرفته
مک مینی همچنان به ارائه اتصالات گسترده با طیف گسترده ای از پورت ها ادامه می دهد. مدل M2 دارای دو پورت Thunderbolt 4 است و تا دو نمایشگر را پشتیبانی می کند. مدل M2 Pro شامل چهار پورت Thunderbolt 4 است و تا سه نمایشگر را پشتیبانی می کند. علاوه بر این، مدل M2 Pro می‌تواند از نمایشگر 8K پشتیبانی کند که اولین مورد برای مک است. هر دو مدل دارای دو پورت USB-A، یک پورت HDMI، یک پورت اترنت گیگابیتی با گزینه 10 گیگابایتی و یک جک هدفون ارتقا یافته برای پشتیبانی از هدفون‌های امپدانس بالا هستند. برای اتصال بی سیم، دو مدل جدید همچنین دارای آخرین استانداردها با Wi-Fi 6E با سرعت تا 2 برابر سریعتر از قبل و همچنین بلوتوث 5.3 هستند.

مک مینی با M2
مک مینی با M2 دارای یک پردازنده 8 هسته ای با چهار هسته با کارایی بالا و چهار هسته با کارایی بالا و همچنین یک پردازنده گرافیکی 10 هسته ای است که برای کاربرانی که به دنبال عملکرد سریع و بهره وری باورنکردنی با شروعی مقرون به صرفه تر هستند عالی است. قیمت 599 دلار کارهای روزمره بسیار سریع هستند، از راه اندازی و چندوظیفگی بین برنامه ها تا مرور وب. برای کاربرانی که وظایف فشرده‌تری دارند، مک مینی با M2 نیز بارهای کاری سخت‌تری را انجام می‌دهد. با حداکثر 24 گیگابایت حافظه یکپارچه و 100 گیگابایت بر ثانیه پهنای باند، فعالیت هایی مانند ویرایش تصویر در Adobe Photoshop تا 50٪ سریعتر از نسل قبلی است. M2 همچنین شتاب ProRes را به مک مینی اضافه می کند، بنابراین کارهایی مانند ویرایش ویدیو در Final Cut Pro بیش از دو برابر سریعتر هستند. مدل M2 همچنین می‌تواند تا دو استریم ویدیوی 8K ProRes 422 را با سرعت 30 فریم در ثانیه یا حداکثر 12 استریم ویدیوی 4K ProRes 422 را با سرعت 30 فریم در ثانیه پخش کند. با این همه عملکرد، Mac mini تا 5 برابر سریعتر از پرفروش ترین دسکتاپ ویندوز است و ارزش باورنکردنی را برای خریدارانی که برای اولین بار خریداری می کنند، ارتقاء رایانه شخصی و تعویض کننده های رایانه شخصی را ارائه می دهد.

در مقایسه با مک مینی با پردازنده Intel Core i7.3، مک مینی با M2 ارائه می دهد:

  • عملکرد مقیاس‌بندی تصویر تا ۲۲ برابر سریع‌تر یادگیری ماشینی (ML) در Pixelmator Pro.
  • رندر خط زمانی پیچیده 9.8 برابر سریعتر در Final Cut Pro.

در مقایسه با نسل قبلی مک مینی با M1، مک مینی با M2 ارائه می دهد:

  • تا 2.4 برابر سریعتر رمزگذاری ProRes در Final Cut Pro.
  • تا 50٪ عملکرد سریعتر فیلترها و عملکردها در Adobe Photoshop.
  • تا 35٪ گیم پلی سریعتر در Resident Evil Village.

مک مینی با M2 Pro

M2 Pro برای اولین بار عملکرد سطح حرفه ای را برای مک مینی به ارمغان می آورد. M2 Pro با داشتن پردازنده 12 هسته ای با هشت هسته با کارایی بالا و چهار هسته با کارایی بالا و همچنین پردازنده گرافیکی 19 هسته ای، دارای 200 گیگابایت بر ثانیه پهنای باند حافظه است که دو برابر M2 است و تا حداکثر ظرفیت را پشتیبانی می کند. 32 گیگابایت حافظه. نسل بعدی Neural Engine 40٪ سریعتر از M1 است که به کارهای ML مانند تجزیه و تحلیل ویدئو و پردازش تصویر سرعت می بخشد. M2 Pro که برای سرعت بخشیدن به پخش و رمزگذاری ویدیو در حالی که از قدرت بسیار کمی استفاده می کند، طراحی شده است، یک موتور رسانه ای قدرتمند ارائه می دهد که محبوب ترین کدک های ویدیویی را سرعت می بخشد و می تواند به طور همزمان حداکثر پنج جریان ویدیوی 8K ProRes 422 را با سرعت 30 فریم در ثانیه یا حداکثر پخش کند. 23 استریم ویدیوی 4K ProRes 422 با سرعت 30 فریم در ثانیه. مدل مجهز به M2 Pro تا 14 برابر سریع‌تر از سریع‌ترین مک مینی اینتل است.

در مقایسه با iMac 27 اینچی با Intel Core i7 و Radeon Pro 5500 XT، Mac mini با M2 Pro ارائه می دهد:

  • تا 50٪ عملکرد سریعتر فیلترها و عملکردها در Adobe Photoshop.
  • ترکیب پانوراما تا 5.5 برابر سریعتر در Adobe Lightroom Classic.
  • ردیابی اشیاء تا 4.4 برابر سریعتر در Final Cut Pro.

در مقایسه با نسل قبلی Mac mini M1، Mac mini با M2 Pro ارائه می دهد:

  • عملکرد گرافیکی تا 2.5 برابر سریعتر در Affinity Photo.
  • رمزگذاری ProRes تا 4.2 برابر سریعتر در Final Cut Pro.
  • گیم پلی 2.8 برابر سریعتر در Resident Evil Village.

با M2 Pro، کاربران مک مینی می‌توانند جریان‌های کاری با کارایی بالا را اجرا کنند که قبلاً در چنین فرم فشرده غیرقابل تصور بود. نوازندگان می‌توانند بدون اتلاف وقت با افزونه‌ها و افکت‌های فوق‌العاده قدرتمند موسیقی تولید کنند، در حالی که عکاسان می‌توانند تصاویر بزرگ را در یک لحظه تنظیم کنند. سازندگان می‌توانند به صورت یکپارچه در چند دوربین با فرمت‌های دوربین متعدد، از جمله ویدیوی ProRes، کار کنند و گیمرها می‌توانند عناوین سخت‌افزاری را با کیفیت کنسول بازی کنند. عملکرد بازی تا 15 برابر سریع‌تر از سریع‌ترین مک مینی اینتل است.

مک مینی و محیط زیست
مک مینی برای به حداقل رساندن تأثیر آن بر محیط زیست طراحی شده است، از جمله 100٪ مواد بازیافتی زیر: آلومینیوم در بدنه، عناصر خاکی کمیاب در همه آهنرباها، قلع در لحیم کاری برد منطقی اصلی، و طلا در آبکاری مدارهای چندگانه. تخته ها همچنین حاوی 35 درصد یا بیشتر پلاستیک بازیافتی در چندین جزء است و استانداردهای بالای اپل را برای بهره وری انرژی برآورده می کند. عاری از بسیاری از مواد مضر است و 96 درصد بسته بندی آن بر پایه فیبر است و اپل را به هدف خود برای حذف کامل پلاستیک از بسته بندی خود تا سال 2025 نزدیک می کند.

گرگ می گوید: “مک مینی با قابلیت های باورنکردنی و طیف گسترده ای از اتصالات در طراحی جمع و جور خود، در مکان های بسیار و به روش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. امروز، ما هیجان زده ایم که با M2 و M2 Pro حتی بیشتر از این پیش برویم.” Joswiak، معاون ارشد بازاریابی اپل در سراسر جهان. “Mac mini با M2 با عملکرد بیشتر و قیمت اولیه پایین تر، ارزشی باورنکردنی است. و برای کاربرانی که به عملکرد تجاری قدرتمند نیاز دارند، Mac mini با M2 Pro شبیه هر کامپیوتر رومیزی دیگری در رده خود نیست.”

عملکرد حتی بیشتر با M2 و M2 Pro

در مقایسه با نسل قبلی مک مینی، M2 و M2 Pro نسل بعدی CPU و GPU سریع‌تر، پهنای باند حافظه بسیار بالاتر و موتور رسانه قدرتمندتر را برای Mac mini به ارمغان می‌آورند که عملکرد فوق‌العاده و پیشرفته‌تری را ارائه می‌کنند. بهره وری انرژی. هر دو مدل دارای یک سیستم حرارتی پیشرفته برای عملکرد استثنایی و پایدار هستند.

یک تجربه دسکتاپ فوق العاده با نمایشگر استودیو و لوازم جانبی جادویی
همراه با استودیو نمایشگر و لوازم جانبی مجیک، مک مینی تجربه دسکتاپ فوق العاده ای را ارائه می دهد. استودیو دیسپلی با نمایشگر بزرگ 27 اینچی رتینا 5K، دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض با مرکز استیج، آرایه میکروفون سه گانه درجه استودیو، و سیستم صوتی شش بلندگو و بلندگوهایی با صدای فضایی، تجربه کامل راه اندازی دسکتاپ مک را کامل می کند. مشتریان می توانند لوازم جانبی جادویی منطبق را اضافه کنند که طراحی براق Mac mini و Studio Display را تکمیل می کند.

امروزه، اپل برای فعالیت های جهانی این شرکت نسبت به کربن خنثی است و تا سال 2030 قصد دارد در کل زنجیره تامین تولید و در تمام چرخه های عمر محصول، 100 درصد کربن خنثی باشد. این بدان معناست که هر دستگاه اپل فروخته شده، از تولید قطعات، مونتاژ، حمل و نقل، استفاده مشتری، شارژ، بازیافت و بازیابی مواد، تاثیر خالص آب و هوای صفر خواهد داشت.

macOS Ventura
Mac mini با macOS Ventura عملکرد و بهره وری بیشتری را ارائه می دهد. به‌روزرسانی‌های قدرتمند مانند Continuity Camera عملکرد کنفرانس ویدیویی را برای هر مکی از جمله Desk View، Center Stage، Studio Light و غیره به ارمغان می‌آورد. فوروارد در FaceTime به کاربران این امکان را می دهد که تماس FaceTime را در iPhone یا iPad خود شروع کنند و به طور یکپارچه آن را به Mac خود ارسال کنند یا بالعکس. و ابزارهایی مانند Stage Manager به طور خودکار برنامه ها و پنجره ها را سازماندهی می کنند، بنابراین کاربران می توانند روی کار در دست تمرکز کنند و همه چیز را در یک نگاه ببینند.