اپل نسل بعدی آیپد پرو را معرفی کرد که توسط تراشه M2 سوپرشارژ می شود

قیمت و در دسترس بودن

  • iPad Pro جدید از امروز، 18 اکتبر، در apple.com/store و در برنامه Apple Store در 28 کشور و منطقه، از جمله ایالات متحده، قابل سفارش است و از چهارشنبه 26 اکتبر در فروشگاه ها در دسترس است.
  • آیپد پرو جدید 11 و 12.9 اینچی در رنگ های نقره ای و خاکستری فضایی با پیکربندی های 128، 256، 512، 1 ترابایت و 2 ترابایتی در دسترس خواهد بود.
  • iPad Pro 11 اینچی از 799 دلار برای مدل Wi-Fi و 999 دلار برای مدل Wi-Fi + Cellular شروع می شود. iPad Pro 12.9 اینچی از 1099 دلار برای مدل Wi-Fi و 1299 دلار برای مدل Wi-Fi + Cellular شروع می شود.
  • Apple Pencil (نسل دوم) که برای خرید جداگانه موجود است، با iPad Pro جدید با قیمت 129 دلار (ایالات متحده آمریکا) سازگار است.
  • Magic Keyboard در رنگ‌های سیاه و سفید با قیمت 299 دلار (ایالات متحده) برای iPad Pro 11 اینچی جدید و 349 دلار (US) برای iPad Pro جدید 12.9 اینچی با طرح‌بندی به بیش از 30 زبان موجود است.
  • صفحه کلید هوشمند برای iPad Pro جدید با قیمت 179 دلار (ایالات متحده) برای iPad Pro 11 اینچی جدید و 199 دلار (US) برای iPad Pro جدید 12.9 اینچی در دسترس است.
  • اسمارت فولیو در رنگ های مشکی، سفید و آبی سرمه ای با قیمت 79 دلار (آمریکا) برای آیپد پرو 11 اینچی جدید و 99 دلار برای آیپد پرو 12.9 اینچی جدید در دسترس است.
  • قیمت گذاری آموزش برای دانش آموزان فعلی و تازه پذیرفته شده و والدین آنها و همچنین اساتید، کارکنان و دانشجویان در تمام سطوح در دسترس است. قیمت آیپد پرو 11 اینچی جدید از 749 دلار (ایالات متحده) و آیپد پرو 12.9 اینچی از 999 دلار (ایالات متحده آمریکا) شروع می شود. نسل دوم Apple Pencil با قیمت 119 دلار (ایالات متحده)، و Smart Keyboard Folio با قیمت 159 دلار (ایالات متحده) برای iPad Pro 11 اینچی و 179 دلار (US) برای iPad Pro 12.9 اینچی در دسترس است. Magic Keyboard با قیمت 279 دلار برای آیپد پرو 11 اینچی و 329 دلار برای آیپد پرو 12.9 اینچی در دسترس خواهد بود.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران عملکرد M2 حتی سخت‌ترین جریان‌های کاری را نیز افزایش می‌دهد، از عکاسانی که کتابخانه‌های عکس بزرگ را ویرایش می‌کنند و طراحانی که اشیاء پیچیده سه‌بعدی را مدیریت می‌کنند، تا متخصصان پزشکی که اندازه‌گیری‌های تصویربرداری و تجزیه و تحلیل پیشرفته انجام می‌دهند، تا گیمرهایی که از بازی‌های گرافیکی فشرده لذت می‌برند. قدرت M2 همچنین به موتور رسانه‌ای جدید و پردازشگر سیگنال تصویر نیز تعمیم می‌یابد که همراه با دوربین‌های پیشرفته به کاربران امکان می‌دهد برای اولین بار ویدیوی ProRes را ضبط کنند و فیلم ProRes را تا 3 برابر سریع‌تر رمزگذاری کنند. این بدان معناست که سازندگان محتوا می‌توانند ویدیوهای با کیفیت سینمایی را از یک دستگاه در این زمینه ضبط، ویرایش و منتشر کنند.

M2 دارای یک CPU 8 هسته‌ای، تا 15 درصد سریع‌تر از M1، با بهبود عملکرد و کارایی، و یک GPU 10 هسته‌ای است که عملکرد گرافیکی را تا 35 درصد سریع‌تر برای کاربران سخت‌گیر ارائه می‌دهد. همراه با CPU و GPU، موتور عصبی 16 هسته ای می تواند 15.8 تریلیون عملیات در ثانیه را پردازش کند، 40 درصد بیشتر از M1، و آیپد پرو را در هنگام انجام وظایف یادگیری ماشینی قدرتمندتر می کند. تراشه M2 همچنین دارای 100 گیگابایت بر ثانیه پهنای باند حافظه یکپارچه است، 50 درصد بیشتر از M1، و تا 16 گیگابایت حافظه یکپارچه سریع را پشتیبانی می کند، که چندوظیفه ای و کار با دارایی های بزرگ را حتی روان تر می کند.

گرگ جوسویاک، معاون ارشد بازاریابی جهانی از اپل می‌گوید: «نسل بعدی آی‌پد پرو، مرزهای امکان‌پذیر در آی‌پد را جابه‌جا می‌کند و تطبیق‌پذیری، قدرت و قابلیت حمل حتی بیشتر را به تجربه نهایی آی‌پد می‌آورد». آی‌پد پرو جدید با تراشه M2 عملکردی باورنکردنی و پیشرفته‌ترین فناوری‌ها را ارائه می‌کند، از جمله تجربه شناور در سطح بعدی Apple Pencil، فیلمبرداری ProRes، اتصال بی‌سیم فوق‌العاده سریع، و ویژگی‌های قدرتمند. iPadOS 16. هیچ چیز دیگری وجود ندارد. آن را دوست دارم.»

عملکرد موفقیت آمیز تراشه M2

M2، عرضه نسل بعدی تراشه‌های سری M اپل، عملکرد و قابلیت‌های مهم‌تری را با بهره‌وری انرژی پیشرو در صنعت، معماری حافظه یکپارچه و فناوری‌های سفارشی برای iPad Pro به ارمغان می‌آورد.تجربه سطح بعدی شناور اپل Pencil
با پشتیبانی از iPad Pro جدید و iPadOS 16، شناور شدن با Apple Pencil (نسل دوم) ابعاد کاملاً جدیدی را برای تعامل کاربران با صفحه نمایش خود ارائه می دهد. Apple Pencil اکنون تا 12 میلی‌متر بالای صفحه شناسایی شده است و به کاربران اجازه می‌دهد قبل از ساخت علامت خود را پیش‌نمایش کنند. همچنین به کاربران اجازه می دهد تا با دقت بیشتری ترسیم کنند و تصویرسازی کنند و هر کاری را که کاربران با Apple Pencil انجام می دهند آسان تر می کند. به عنوان مثال، با Scribble، با نزدیک شدن قلم به صفحه، فیلدهای متن به طور خودکار گسترش می‌یابند و دست‌خط حتی سریع‌تر به متن تبدیل می‌شود. برنامه‌های شخص ثالث نیز می‌توانند از این ویژگی جدید برای فعال کردن تجربه‌های کاملاً جدید علامت‌گذاری و طراحی استفاده کنند.

اتصال بی سیم فوق سریع
آی‌پد پرو جدید از سریع‌ترین اتصالات Wi-Fi با پشتیبانی از Wi-Fi 6E پشتیبانی می‌کند، بنابراین کاربرانی که به اتصالات سریع نیاز دارند، می‌توانند گردش‌های کاری سخت‌گیرانه خود را در هر کجا با خود همراه کنند. سرعت دانلود تا 2.4 گیگابیت بر ثانیه، 2 برابر سریعتر از نسل قبلی است. مدل‌های Wi-Fi + Cellular با 5G (sub-6GHz و mmWave) اکنون از شبکه‌های 5G بیشتری در سراسر جهان پشتیبانی می‌کنند، بنابراین کاربران می‌توانند در طول سفر خود به فایل‌ها دسترسی داشته باشند، با همکاران ارتباط برقرار کنند و از داده‌ها نسخه پشتیبان تهیه کنند.

اپل امروز آیپد پرو جدید را با تراشه M2 معرفی کرد که ترکیبی از قابلیت حمل، تطبیق پذیری و عملکرد باورنکردنی را ارائه می دهد. آی‌پد پرو جدید تجربه شناور شدن در سطح بعدی Apple Pencil و اتصال بی‌سیم فوق‌العاده سریع، به‌علاوه پیشرفته‌ترین نمایشگر موبایل، دوربین‌های درجه یک، Face ID، Thunderbolt و بلندگوهای سیستم صوتی چهارگانه را ارائه می‌دهد. ویژگی‌های جدید در iPadOS 16، از جمله Stage Manager، پشتیبانی کامل از نمایشگر خارجی، برنامه‌های دسکتاپ و حالت مرجع، جریان‌های کاری حرفه‌ای را در iPad حتی بیشتر می‌کند. آیپد پرو که توسط سخت افزار پیشرفته و iPadOS 16 فعال شده است، دارای اکوسیستم باورنکردنی از برنامه های تجاری قدرتمند است که شبیه هیچ دستگاه دیگری در نوع خود نیست. آی‌پد پرو جدید از امروز و از چهارشنبه، 26 اکتبر در فروشگاه‌ها قابل سفارش است.

ویژگی های بی بدیل Pro توسط iPadOS 16 فعال شده است
همراه با به‌روزرسانی‌های اصلی پیام‌ها، ابزارهای جدید در Mail و Safari، برنامه جدید آب‌وهوا، و روش‌های بیشتر برای تعامل با عکس‌ها و ویدیوها با متن زنده و جستجوی تصویری، iPadOS 16 همچنین ویژگی‌های بهره‌وری قدرتمندی را معرفی می‌کند که تجربه iPad Pro را بهبود می‌بخشد. :

  • Stage Manager یک تجربه چندوظیفه ای کاملاً جدید است که به طور خودکار برنامه ها و پنجره ها را سازماندهی می کند و جابجایی بین کارها را سریع و آسان می کند. در اواخر امسال، Stage Manager پشتیبانی کامل از نمایشگر خارجی با وضوح حداکثر 6K را باز می کند، بنابراین کاربران می توانند فضای کاری عالی را سازماندهی کنند و با حداکثر چهار برنامه در iPad و حداکثر چهار برنامه در صفحه نمایش خارجی کار کنند.
  • برنامه‌های دسک‌تاپ ویژگی‌های جدیدی را ارائه می‌کنند که برای مشاهده در iPad Pro بهینه‌سازی شده‌اند، برنامه‌ها را با عناصر و تعاملات جدید، از جمله واگرد و دوباره‌سازی مداوم، تجربه پیدا کردن و جایگزینی آنلاین دوباره طراحی شده، منوی سند جدید، نوار ابزارهای قابل تنظیم، و امکان تغییر پسوند فایل‌ها، قابلیت بیشتری دارند. ، اندازه پوشه ها را در Files مشاهده کنید و موارد دیگر.
  • حالت مرجع آی‌پد پرو ۱۲.۹ اینچی با نمایشگر Liquid Retina XDR را قادر می‌سازد تا نیازهای رنگ را در جریان‌های کاری مانند بررسی و تأیید، درجه‌بندی رنگ، و ترکیب‌بندی، که در آن رنگ‌های دقیق و کیفیت تصویر ثابت ضروری هستند، برآورده کند. این بدان معناست که کاربران حرفه‌ای، از جمله عکاسان و فیلمبرداران، می‌توانند تصاویر و ویدیوهای HDR را با تمام جزئیات واقعی در دستان خود ویرایش کنند و فیلمبرداران روی مجموعه می‌توانند محتوا را در یک نمایه رنگی پیش‌نمایش کنند که تصویر نهایی را نشان می‌دهد.

آی پد و محیط زیست

مدل‌های جدید آی‌پد برای به حداقل رساندن تأثیر آن‌ها بر محیط‌زیست طراحی شده‌اند و شامل 100% طلای بازیافتی، اولین مورد برای iPad، در آبکاری چندین تخته مدار، و همچنین آلومینیوم، قلع و عناصر خاکی کمیاب بازیافتی هستند. همه مدل‌های آی‌پد استانداردهای بهره‌وری انرژی بالای اپل را دارند و فاقد جیوه، BFR، PVC و بریلیوم هستند. بسته‌بندی بازطراحی‌شده برای آی‌پد پرو جدید، بسته‌بندی بیرونی پلاستیکی را حذف می‌کند و ۹۹ درصد بسته‌بندی مبتنی بر فیبر است و اپل را به هدف خود برای حذف کامل پلاستیک از تمام بسته‌بندی‌ها تا سال ۲۰۲۵ نزدیک‌تر می‌کند.
امروزه، اپل برای فعالیت های جهانی این شرکت نسبت به کربن خنثی است و تا سال 2030 قصد دارد در کل زنجیره تامین تولید و در تمام چرخه های عمر محصول، 100 درصد کربن خنثی باشد. این بدان معناست که هر دستگاه اپل فروخته شده، از تولید قطعات، مونتاژ، حمل و نقل، استفاده مشتری، شارژ، بازیافت و بازیابی مواد، تاثیر خالص آب و هوای صفر خواهد داشت.