اپل نتایج سه ماهه دوم را گزارش کرد

اپل امروز نتایج مالی سه ماهه دوم سال مالی 2023 منتهی به 1 آوریل 2023 را اعلام کرد. این شرکت درآمد سه ماهه 94.8 میلیارد دلاری را به ثبت رساند که نسبت به سال قبل 3 درصد کاهش داشته است. -در طول سال

تیم کوک، مدیر عامل اپل گفت: «ما خوشحالیم که با وجود محیط چالش برانگیز ماکرو، بالاترین سطح خدمات و رکورد سه ماهه مارس را برای آیفون گزارش می‌کنیم، و از اینکه پایه دستگاه‌های فعال نصب‌شده ما به بالاترین حد خود رسیده است.» ما به سرمایه‌گذاری بلندمدت ادامه می‌دهیم و در خط مقدم ارزش‌های خود، از جمله برداشتن گام‌های بزرگ در جهت ایجاد محصولات و زنجیره‌های تامین خنثی کربن تا سال ۲۰۳۰ هستیم.»

لوکا ماستری، مدیر ارشد مالی اپل گفت: «عملکرد تجاری سال به سال ما نسبت به سه ماهه دسامبر بهبود یافت و جریان نقدی عملیاتی قوی 28.6 میلیارد دلار ایجاد کردیم در حالی که در طول سه ماهه بیش از 23 میلیارد دلار به سهامداران بازگرداندیم». “با توجه به اطمینان ما به آینده اپل و ارزشی که در سهام خود می بینیم، هیئت مدیره ما 90 میلیارد دلار اضافی را برای بازخرید سهام مجاز کرده است. ما همچنین سود سه ماهه خود را برای یازدهمین سال متوالی افزایش می دهیم.”

اپل به صورت دوره ای اطلاعاتی را در وب سایت شرکتی خود، apple.com، و در وب سایت روابط سرمایه گذار خود، investor.apple.com در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد. این شامل بیانیه های مطبوعاتی و سایر اطلاعات عملکرد مالی، گزارش های ثبت شده یا ارائه شده به SEC، اطلاعات حاکمیت شرکتی، و جزئیات مربوط به مجمع سالانه سهامداران است.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

هیئت مدیره اپل سود نقدی 0.24 دلاری را به ازای هر سهم مشترک شرکت اعلام کرد که 4 درصد افزایش داشت. این سود در تاریخ 18 می 2023 به سهامداران سابقه دار در پایان معاملات در 15 می 2023 قابل پرداخت است. هیئت مدیره همچنین مجوز برنامه بازخرید اضافی تا سقف 90 میلیارد دلار از سهام عادی شرکت را صادر کرد.

اپل تماس کنفرانسی درآمد سه ماهه دوم 2023 خود را از ساعت 14:00 بعد از ظهر به وقت محلی در تاریخ 4 می 2023 در apple.com/investor/earnings-call به صورت مستقیم پخش خواهد کرد. پخش اینترنتی تقریباً دو هفته پس از آن برای پخش مجدد در دسترس خواهد بود.