اپل از M2 Pro و M2 Max رونمایی می کند: تراشه های نسل بعدی برای گردش کار در سطح بعدی

سیلیکون سیب و محیط زیست
M2 Pro و M2 Max به مک‌بوک پرو و ​​مک مینی جدید کمک می‌کنند تا استانداردهای بالای اپل را برای بهره‌وری انرژی برآورده کنند. عملکرد کم مصرف سیلیکون اپل به مک بوک پرو جدید اجازه می دهد تا به طولانی ترین عمر باتری که تا به حال در مک دیده شده است، تا 22 ساعت دست یابد. این باعث می شود زمان کمتری به برق متصل شود و انرژی کمتری در طول عمر آن مصرف شود.

اپل امروز M2 Pro و M2 Max را معرفی کرد، دو نسل بعدی SoC (سیستم های روی یک تراشه) که عملکرد پیشگامانه سیلیکون اپل را در بهره وری انرژی به اوج می رساند. M2 Pro معماری M2 را برای ارائه حداکثر CPU 12 هسته ای و تا 19 هسته GPU، همراه با حداکثر 32 گیگابایت حافظه یکپارچه سریع توسعه داده است. M2 Max بر روی قابلیت های M2 Pro، از جمله پردازنده گرافیکی 38 هسته ای، دو برابر پهنای باند حافظه یکپارچه و تا 96 گیگابایت حافظه یکپارچه ساخته شده است. عملکرد پیشرو در صنعت در هر وات آن را به قدرتمندترین و کم مصرف ترین تراشه جهان برای لپ تاپ های تجاری تبدیل می کند. هر دو تراشه همچنین دارای فناوری‌های سفارشی پیشرفته‌تر از جمله موتور عصبی 16 هسته‌ای سریع‌تر و موتور رسانه قدرتمند اپل هستند. M2 Pro برای اولین بار عملکرد حرفه‌ای را برای مک مینی به ارمغان می‌آورد، در حالی که M2 Pro و M2 Max عملکرد و قابلیت‌های 14 اینچی و 16 اینچی مک‌بوک پرو را حتی فراتر می‌برند.

قابلیت ها را با فناوری های سفارشی گسترش دهید
M2 Pro و M2 Max دارای فناوری های سفارشی به روز شده هستند:

  • هر دو مدل M2 Pro و M2 Max دارای موتور عصبی 16 هسته ای نسل بعدی اپل هستند که قادر به انجام 15.8 تریلیون عملیات در ثانیه و تا 40 درصد سریعتر از نسل قبلی است.
  • M2 Pro دارای یک موتور رسانه ای بسیار قدرتمند و کارآمد است، از جمله رمزگذاری و رمزگشایی ویدیو با شتاب سخت افزاری H.264، HEVC و ProRes، امکان پخش جریان های متعدد ویدیوی 4K و 8K ProRes را در حالی که انرژی بسیار کمی مصرف می کند. M2 Max دارای موتورهای کدگذاری ویدیوی دوگانه و موتورهای ProRes دوگانه است که تا 2 برابر سریعتر از M2 Pro کدگذاری ویدیو را به ارمغان می آورد.
  • جدیدترین پردازنده سیگنال تصویر اپل کاهش نویز بهتری را ارائه می دهد و همراه با موتور عصبی، از ویدئوهای محاسباتی برای بهبود کیفیت تصویر دوربین استفاده می کند.
  • یک محفظه امن نسل بعدی بخش مهمی از بهترین امنیت اپل است. macOS Ventura با M2 Pro و M2 Max.

macOS Ventura با M2 Pro و M2 Max

macOS برای سیلیکون اپل ساخته شده است و ترکیب macOS Ventura و تراشه‌های پیشرو در صنعت جدید، عملکرد و بهره‌وری بی‌نظیر را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. رایانه‌های مک با سیلیکون اپل به بیش از 15000 برنامه بومی و افزونه دسترسی دارند که قدرت کامل تراشه‌های سری M را آزاد می‌کنند.

macOS Ventura ویژگی‌های جدیدی از جمله Stage Manager و عملکردهای جدید را با دوربین تداومی و Handoff در FaceTime به ارمغان می‌آورد. macOS Ventura همچنین شامل به‌روزرسانی‌های قابل توجهی برای Safari، Mail، Messages، Spotlight، و غیره است که همه آنها پاسخگوتر هستند و در M2 Pro و M2 Max کارآمدتر هستند.

امروزه، اپل برای عملیات جهانی این شرکت نسبت به کربن خنثی است و تا سال 2030، برنامه‌ریزی می‌کند تا تأثیر خالص آب و هوا را در کل شرکت، از جمله زنجیره‌های تامین، تولید و تمام چرخه‌های عمر محصول، به صفر برساند. این بدان معناست که هر چیپ ایجاد شده توسط اپل، از طراحی تا ساخت، 100% کربن خنثی خواهد بود.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

M2 Max: قدرتمندترین و کارآمدترین تراشه جهان برای یک لپ تاپ حرفه ای
M2 Max با 67 میلیارد ترانزیستور، 10 میلیارد بیشتر از M1 Max و بیش از 3 برابر بیشتر از M2، عملکرد و قابلیت های سیلیکون اپل را حتی بیشتر می کند. پهنای باند حافظه یکپارچه 400 گیگابایت بر ثانیه آن دو برابر M2 Pro، 4 برابر M2 است و تا 96 گیگابایت حافظه یکپارچه سریع را پشتیبانی می کند. بنابراین فایل‌های بزرگ فوراً باز می‌شوند و کار در چندین برنامه تجاری فوق‌العاده سریع و روان است.

M2 Max دارای همان پردازنده 12 هسته ای نسل بعدی M2 Pro است. پردازنده گرافیکی با حداکثر 38 هسته حتی قدرتمندتر است و با کش L2 بزرگتر جفت می شود. سرعت گرافیک تا 30 درصد سریعتر از M1 Max بالا می رود. با 96 گیگابایت حافظه، مک بوک پرو جدید با M2 Max می تواند پروژه های گرافیکی فشرده ای را که سیستم های رقیب حتی نمی توانند اجرا کنند، انجام دهد. از تقویت جلوه‌های بصری گرفته تا آموزش مدل‌های یادگیری ماشین گرفته تا دوختن تصاویر گیگاپیکسلی، MacBook Pro با M2 Max عملکردی باورنکردنی ارائه می‌کند، چه به برق و چه با باتری کار کند. M2 Max قدرتمندترین و کارآمدترین تراشه جهان برای لپ تاپ های تجاری است.

جانی سروجی، معاون ارشد فناوری‌های سخت‌افزار اپل، گفت: «فقط اپل SoC‌هایی مانند M2 Pro و M2 Max می‌سازد. آنها عملکرد حرفه‌ای باورنکردنی و بهره‌وری انرژی پیشرو در صنعت ارائه می‌دهند. M2 Pro و M2 Max با CPU و GPU قدرتمندتر، پشتیبانی از یک سیستم حافظه یکپارچه بزرگتر و موتور چندرسانه ای پیشرفته نشان دهنده پیشرفت های خیره کننده در سیلیکون اپل هستند.

M2 Pro: عملکرد نسل بعدی برای گردش کار حرفه ای

M2 Pro که با استفاده از فناوری فرآیند 5 نانومتری نسل دوم ساخته شده است از 40 میلیارد ترانزیستور تشکیل شده است که تقریباً 20 درصد بیشتر از M1 Pro و دو برابر M2 است. این 200 گیگابایت بر ثانیه پهنای باند حافظه یکپارچه، دو برابر M2 و حداکثر 32 گیگابایت حافظه یکپارچه با تأخیر کم ارائه می دهد. نسل بعدی پردازنده‌های 10 یا 12 هسته‌ای دارای حداکثر هشت هسته با کارایی بالا و چهار هسته با کارایی بالا هستند که در نتیجه عملکرد پردازنده چند رشته‌ای تا 20 درصد سریع‌تر از پردازنده 10 هسته‌ای Pro M1 است. برنامه هایی مانند Adobe Photoshop بارهای کاری سنگین را سریعتر از همیشه اجرا می کنند و کامپایل در Xcode تا 2.5 برابر سریعتر از سریعترین مک بوک پرو اینتل است.

GPU M2 Pro را می توان با حداکثر 19 هسته پیکربندی کرد، سه هسته بیشتر از GPU M1 Pro، و شامل یک حافظه پنهان L2 بزرگتر است. سرعت گرافیک تا 30 درصد سریعتر از M1 Pro است که منجر به افزایش بسیار زیاد عملکرد پردازش تصویر و امکان اجرای بازی با کیفیت کنسول می شود.