اپل از لپ تاپ های مک بوک پرو با پردازنده های M2 Pro و M2 Max رونمایی کرد


اپل امروز مک‌بوک پروهای 14 و 16 اینچی جدید با M2 Pro و M2 Max، نسل بعدی سیلیکون تجاری اپل را معرفی کرد که عملکرد و عمر باتری بسیار کمتری را برای کاربران تجاری ارائه می‌کند. MacBook Pro با M2 Pro و M2 Max، قدرتمندترین و کارآمدترین تراشه جهان برای لپ‌تاپ‌های تجاری، کارهای سختی مانند رندر کردن افکت‌ها تا 6 برابر سریع‌تر از سریع‌ترین MacBook Pro اینتل و کالیبراسیون رنگ‌ها که تا 2 برابر سریع‌تر است، انجام می‌دهد. با تکیه بر بهره وری انرژی بی سابقه سیلیکون اپل، عمر باتری مک بوک پرو اکنون به 22 ساعت رسیده است که طولانی ترین عمر باتری تا به حال در مک است. برای اتصال پیشرفته، مک بوک پرو جدید از Wi-Fi 6E که تا دو برابر سریعتر از نسل قبلی است، و همچنین HDMI پیشرفته که برای اولین بار از نمایشگرهای 8K پشتیبانی می کند، پشتیبانی می کند. با حداکثر 96 گیگابایت حافظه یکپارچه در مدل M2 Max، سازندگان می توانند روی صحنه هایی به قدری بزرگ کار کنند که لپ تاپ ها حتی نمی توانند آنها را اجرا کنند. ویژگی‌های بی‌نظیر MacBook Pro با نمایشگر Liquid Retina XDR تحسین‌برانگیز، طیف گسترده‌ای از اتصال، دوربین 1080p FaceTime HD، سیستم صوتی با شش بلندگو و میکروفون‌های درجه یک استودیو تکمیل می‌شود. وقتی با macOS Ventura ترکیب می‌شود، تجربه کاربری MacBook Pro بی‌نظیر است. مشتریان می توانند مک بوک پروهای 14 اینچی و 16 اینچی جدید را امروز سفارش دهند و از روز سه شنبه، 24 ژانویه در دسترس خواهند بود.

گرگ جوسویاک، معاون ارشد بازاریابی اپل در سراسر جهان گفت: «مک‌بوک پرو با سیلیکون اپل یک تغییر دهنده بازی بود و به حرفه‌ای‌ها اجازه می‌داد تا محدودیت‌های گردش کار خود را در حال حرکت انجام دهند و کارهایی را انجام دهند که هرگز فکر نمی‌کردند در لپ‌تاپ امکان‌پذیر باشد». “امروزه، MacBook Pro حتی بهتر است. با عملکرد سریع تر، اتصال بهبود یافته و طولانی ترین عمر باتری که تا به حال در مک دیده شده است، به علاوه بهترین نمایشگر در یک لپ تاپ، هیچ چیز دیگری مانند آن وجود ندارد.”

عملکرد بی نظیر در بهره وری انرژی با M2 Pro و M2 Max
با M2 Pro و M2 Max، MacBook Pro می‌تواند گردش‌های کاری حرفه‌ای را در طیف گسترده‌ای از رشته‌ها، از هنر گرفته تا علم و توسعه اپلیکیشن، تغییر دهد. کاربرانی که به دنبال ارتقاء از مدل‌های مک مبتنی بر اینتل هستند، پیشرفت‌های چشمگیرتری را در عملکرد، عمر باتری، اتصال و بهره‌وری کلی تجربه خواهند کرد. مک بوک پرو نیز چه کاربرانی که به برق متصل باشند یا از باتری استفاده کنند، عملکرد خود را حفظ می کند.

MacBook Pro با M2 Pro دارای یک پردازنده 10 یا 12 هسته ای با حداکثر هشت هسته با عملکرد بالا و چهار هسته با کارایی بالا است که تا 20٪ عملکرد بهتری نسبت به M1 Pro دارد. با 200 گیگابایت در ثانیه پهنای باند حافظه یکپارچه (دوبرابر M2) و حداکثر 32 گیگابایت حافظه یکپارچه، کاربران می توانند پروژه های بزرگ را انجام دهند و چندین برنامه تجاری را با سرعت فوق العاده اجرا کنند. یک GPU نسل بعدی با حداکثر 19 هسته تا 30٪ عملکرد گرافیکی بیشتری ارائه می دهد و موتور عصبی 40٪ سریعتر است و وظایف یادگیری ماشین مانند تجزیه و تحلیل ویدئو و پردازش داده را تسریع می کند. ‘تصویر. موتور رسانه قدرتمند M2 Pro همچنین محبوب‌ترین کدک‌های ویدیویی را ریپ می‌کند و سرعت پخش ویدیو و رمزگذاری را در عین استفاده از انرژی بسیار کمی افزایش می‌دهد.

با M2 Pro در مک بوک پرو:

  • رندر عناوین و انیمیشن ها در Motion تا 80 درصد سریعتر از سریعترین مک بوک پرو اینتل و تا 20 درصد سریعتر از نسل قبلی است.
  • کامپایل در Xcode تا 2.5 برابر سریعتر از سریعترین مک بوک پرو اینتل و تقریباً 25 درصد سریعتر از نسل قبلی است.
  • پردازش تصویر در Adobe Photoshop تا 80 درصد سریعتر از سریعترین مک بوک پرو اینتل و تا 40 درصد سریعتر از نسل قبلی است.

MacBook Pro با M2 Max با یک پردازنده گرافیکی بسیار بزرگتر با حداکثر 38 هسته و تا 30 درصد عملکرد گرافیکی بهتر از M1 Max، جریان کار را به حداکثر می رساند و همچنین شامل 400 گیگابایت بر ثانیه پهنای باند حافظه یکپارچه است که دو برابر M2 است. حرفه ای. . با حداکثر 96 گیگابایت حافظه یکپارچه، مک بوک پرو بار دیگر محدودیت های حافظه گرافیکی لپ تاپ را برای فعال کردن بارهای گرافیکی فشرده، مانند ایجاد صحنه هایی با هندسه سه بعدی و بافت های افراطی، یا ادغام پانورامای عظیم عکاسی، افزایش می دهد. M2 Max دارای یک پردازنده 12 هسته ای نسل بعدی با حداکثر هشت هسته با کارایی بالا و چهار هسته با کارایی بالا است که تا 20٪ عملکرد بالاتری نسبت به M1 Max ارائه می دهد و یک موتور چند رسانه ای قوی تر از M2 Pro با دو برابر ProRes. شتاب برای سرعت بخشیدن چشمگیر پخش رسانه و رمزگذاری.

با M2 Max در مک بوک پرو:

  • جلوه‌های رندر در Cinema 4D تا 6 برابر سریع‌تر از سریع‌ترین مک‌بوک پرو اینتل و تا 30 درصد سریع‌تر از نسل قبلی است.
  • درجه بندی رنگ در DaVinci Resolve تا 2 برابر سریعتر از سریعترین مک بوک پرو اینتل و تا 30 درصد سریعتر از نسل قبلی است.

اتصال بهبود یافته

MacBook Pro اکنون دارای Wi-Fi 6E3 برای اتصال بی‌سیم سریع‌تر و همچنین HDMI پیشرفته‌تر برای پشتیبانی از نمایشگرهای 8K تا 60 هرتز و نمایشگرهای 4K با حداکثر سرعت 240 هرتز است. حرفه ای، شامل سه پورت Thunderbolt 4 برای اتصال پرسرعت به تجهیزات جانبی، اسلات کارت SDXC و شارژ MagSafe 3.

macOS Ventura

MacBook Pro با macOS Ventura عملکرد و بهره وری بیشتری را ارائه می دهد. به‌روزرسانی‌های قدرتمند مانند Continuity Camera عملکرد کنفرانس ویدیویی را برای هر مکی از جمله Desk View، Center Stage، Studio Light و غیره به ارمغان می‌آورد. فوروارد در FaceTime به کاربران این امکان را می دهد که تماس FaceTime را در iPhone یا iPad خود شروع کنند و به طور یکپارچه آن را به Mac خود ارسال کنند یا بالعکس. و ابزارهایی مانند Stage Manager به طور خودکار برنامه ها و پنجره ها را سازماندهی می کنند، بنابراین کاربران می توانند روی کار در دست تمرکز کنند و همه چیز را در یک نگاه ببینند.

پیام‌ها و نامه‌ها بهتر از همیشه هستند، در حالی که Safari، سریع‌ترین مرورگر جهان در Mac، آینده‌ای بدون رمز عبور را با کلیدهای عبور به ارمغان می‌آورد. با استفاده از iCloud Shared Photo Library، کاربران اکنون می‌توانند یک کتابخانه عکس جداگانه را بین حداکثر شش عضو خانواده ایجاد و به اشتراک بگذارند، و برنامه جدید Freeform یک بوم منعطف را ارائه می‌کند که به کاربران کمک می‌کند سازنده‌تر و گویاتر باشند. اجازه دهید خودشان برنامه‌ریزی کنند یا فکر کنند. ، یا با دیگران با قدرت و محبوبیت سیلیکون اپل و ابزارهای توسعه جدید Metal 3، بازی در مک هرگز به این خوبی به نظر نمی رسید.

مک بوک پرو و ​​محیط زیست
MacBook Pro برای به حداقل رساندن تأثیر آن بر محیط زیست طراحی شده است، از جمله 100٪ مواد بازیافتی زیر: آلومینیوم در بدنه، عناصر خاکی کمیاب در همه آهنرباها، قلع در لحیم کاری برد منطقی اصلی، و طلا در آبکاری چندین مدار چاپی. تخته ها همچنین حاوی 35 درصد یا بیشتر پلاستیک بازیافتی در چندین جزء است و استانداردهای بالای اپل را برای بهره وری انرژی برآورده می کند. مک بوک پرو عاری از بسیاری از مواد مضر است و 97 درصد بسته بندی آن مبتنی بر فیبر است و اپل را به هدف خود برای حذف کامل پلاستیک از بسته بندی خود تا سال 2025 نزدیک می کند.
امروزه، اپل برای فعالیت های جهانی این شرکت نسبت به کربن خنثی است و تا سال 2030 قصد دارد در کل زنجیره تامین تولید و در تمام چرخه های عمر محصول، 100 درصد کربن خنثی باشد. این بدان معناست که هر دستگاه اپل فروخته شده، از تولید قطعات، مونتاژ، حمل و نقل، استفاده مشتری، شارژ، بازیافت و بازیابی مواد، تاثیر خالص آب و هوای صفر خواهد داشت.

قیمت و در دسترس بودن

  • مدل‌های جدید مک‌بوک پرو با M2 Pro و M2 Max از امروز، 17 ژانویه، در apple.com/store و در برنامه Apple Store در 27 کشور و منطقه، از جمله ایالات متحده، قابل سفارش هستند. آنها شروع به رسیدن به مشتریان خواهند کرد و از سه شنبه، 24 ژانویه در فروشگاه های اپل و نمایندگی های مجاز اپل خواهند بود.
  • MacBook Pro با M2 Pro و M2 Max از جمعه 3 فوریه در استرالیا، چین، هنگ کنگ، ژاپن، ماکائو، نیوزیلند و سنگاپور در دسترس خواهد بود.
  • مک بوک پرو 14 اینچی جدید با M2 Pro از 1999 دلار (ایالات متحده) و 1849 دلار (ایالات متحده) برای آموزش شروع می شود. و مک بوک پرو 16 اینچی با M2 Pro از 2499 دلار (ایالات متحده) و 2299 دلار (ایالات متحده) برای آموزش شروع می شود. مشخصات فنی اضافی، گزینه های ساخت به سفارش و لوازم جانبی در apple.com/mac موجود است.
  • هر مشتری که یک مک از اپل می‌خرد، می‌تواند از یک جلسه آنلاین شخصی رایگان با یک متخصص اپل استفاده کند، محصول خود را در فروشگاه‌های منتخب راه‌اندازی کند، از جمله کمک در انتقال داده‌ها، و مشاوره در مورد نحوه عملکرد مک جدیدش به روشی که او انجام دهد، دریافت کند. می خواهد.
  • با Apple Trade In، مشتریان می توانند با رایانه فعلی خود معامله کنند و اعتبار یک مک جدید را دریافت کنند. مشتریان می توانند برای دیدن ارزش دستگاه خود به apple.com/shop/trade-in مراجعه کنند.
  • AppleCare+ for Mac پشتیبانی فنی متخصص و پوشش سخت‌افزاری اضافی را از اپل ارائه می‌کند، از جمله حداکثر دو حادثه حفاظت از آسیب‌های تصادفی هر ۱۲ ماه، هر کدام با پرداخت هزینه.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران