اپل از آیپد کاملاً بازطراحی شده در چهار رنگ پر جنب و جوش رونمایی کرد

گرگ جوسویاک، معاون ارشد بازاریابی اپل در سراسر جهان، گفت: «ما بسیار هیجان‌زده هستیم که آی‌پد کاملاً بازطراحی‌شده را به پیشرفته‌ترین مجموعه آی‌پدهای خود وارد کنیم». با صفحه نمایش بزرگ 10.9 اینچی Liquid Retina، تراشه قدرتمند A14 Bionic، اولین دوربین جلویی افقی، اتصال بی سیم سریع، USB-C و پشتیبانی از لوازم جانبی شگفت انگیز مانند Magic Keyboard Folio، آی پد جدید ارزش بیشتری را ارائه می دهد. تطبیق پذیری بیشتر، و به سادگی سرگرم کننده تر است.”

طراحی جدید تمام صفحه در چهار نمای پر جنب و جوش

آی پد جدید دارای طراحی تمام صفحه در چهار رنگ خیره کننده است: آبی، صورتی، زرد و نقره ای. صفحه نمایش خیره کننده 10.9 اینچی Liquid Retina تا لبه ها گسترش می یابد، بنابراین کاربران صفحه نمایش بیشتری برای برنامه ها، بازی ها و سرگرمی های iPad دارند که تقریباً به اندازه نسل قبلی هستند. صفحه نمایش جدید Liquid Retina با وضوح 2360 در 1640 پیکسل، نزدیک به 4 میلیون پیکسل، روشنایی 500 نیت و فناوری True Tone یک تجربه تماشای زیبا را ارائه می دهد. Touch ID به دکمه بالای iPad منتقل می‌شود و باز کردن قفل، ورود به برنامه‌ها یا استفاده از Apple Pay را آسان‌تر می‌کند.

اپل امروز آی پد جدید را با طراحی تمام صفحه با نمایشگر بزرگ 10.9 اینچی Liquid Retina معرفی کرد. آی‌پد جدید از تراشه A14 Bionic بهره می‌برد که عملکرد سریع‌تری را با بهره‌وری انرژی باورنکردنی برای کارهای سخت ارائه می‌کند و در عین حال عمر باتری تمام روز را ارائه می‌دهد. دوربین‌های به‌روزرسانی‌شده شامل یک دوربین جلوی 12 مگاپیکسلی Ultra Wide است که در امتداد لبه افقی آی‌پد برای تجربه تماس ویدیویی حتی بهتر، و یک دوربین عقب 12 مگاپیکسلی به‌روز شده برای گرفتن عکس‌ها و ویدیوهای واضح و واضح 4K قرار دارد. یک درگاه USB-C از طیف گسترده‌ای از لوازم جانبی پشتیبانی می‌کند، وای‌فای 6 حتی اتصالات سریع‌تری را ارائه می‌کند، و مدل‌های سلولی از 5G فوق‌العاده سریع بهره می‌برند تا کاربران بتوانند در حین حرکت متصل بمانند. Magic Keyboard Folio کاملاً جدید که به طور خاص برای iPad جدید طراحی شده است، تجربه تایپ باورنکردنی، پد لمسی در هر مکانی، و طراحی دو تکه همه کاره را ارائه می دهد. با iPadOS 16 و پشتیبانی از Apple Pencil (نسل اول)، iPad راه‌های بیشتری برای خلاقیت و بهره‌وری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. آی‌پد جدید از امروز برای سفارش در دسترس است و از چهارشنبه، 26 اکتبر، در فروشگاه در دسترس خواهد بود.

تجهیزات جانبی
لوازم جانبی تطبیق پذیری iPad را گسترش می دهند و حتی فرصت های بیشتری را برای خلاقیت و بهره وری باز می کنند. صفحه کلید جادویی جدید که برای iPad جدید طراحی شده است، تجربه تایپ باورنکردنی را با کلیدهای اندازه کامل، سفر 1 میلی متری، و حس پاسخگویی ارائه می دهد. برای اولین بار، آی‌پد دارای صفحه‌کلیدی با پد لمسی بزرگ و پشتیبانی از تجربه کلیک در هر مکانی و حرکات چند لمسی است که اسکرول، کشیدن انگشت، نیشگون گرفتن و حرکت مکان‌نما را حتی روان‌تر می‌کند. ردیف عملکرد جدید 14 کلیدی دسترسی آسان به میانبرها و کارهای روزمره مانند تنظیم صدا یا روشنایی صفحه را فراهم می کند. طراحی دو تکه بسیار قابل تنظیم و همه کاره شامل یک صفحه کلید قابل جدا شدن و یک پوشش محافظ پشتی است که به صورت مغناطیسی به iPad متصل می شود. صفحه کلید به صورت مغناطیسی به کانکتور هوشمند در لبه iPad متصل می شود که برق و داده را فراهم می کند. این بدان معنی است که صفحه کلید هرگز نیازی به شارژ یا جفت شدن ندارد و کاربران به راحتی می توانند صفحه کلید را پشت iPad تا کنند یا آن را به طور کامل جدا کنند. قاب پشتی دارای یک پایه قابل تنظیم برای انعطاف پذیری بیشتر در هنگام بازی، تماشای فیلم و موارد دیگر است.

دوربین های پیشرفته و صدا
برای اولین بار در هر iPad، دوربین جلو اکنون در امتداد لبه منظره قرار دارد. چه کاربران در حال برقراری تماس FaceTime یا ضبط ویدیو برای رسانه های اجتماعی باشند، آنها همیشه مستقیماً به دوربین نگاه خواهند کرد. دوربین جلوی افقی فوق عریض با سنسور 12 مگاپیکسلی و میدان دید 122 درجه، از مرکز استیج پشتیبانی می‌کند که به‌طور خودکار حرکت می‌کند و زوم می‌کند تا کاربران را در حین حرکت در معرض دید قرار دهد. دوربین عقب واید ۱۲ مگاپیکسلی ارتقا یافته در iPad عکس‌های با وضوح بالا و ویدیوهای ۴K دقیق با پشتیبانی از حرکت آهسته ۲۴۰ فریم بر ثانیه ارائه می‌کند.

iPadOS 16 ویژگی های جدید قدرتمندی را به ارمغان می آورد
iPadOS 16 ویژگی‌های بهره‌وری و همکاری جدیدی را معرفی می‌کند، بنابراین کاربران می‌توانند حتی کارهای بیشتری را در iPad انجام دهند.

  • ویژگی‌های پیام‌های جدید به کاربران اجازه می‌دهد پیام‌های ارسالی اخیر را ویرایش یا لغو کنند، پیام‌های حذف‌شده اخیر را بازیابی کنند و مکالمات را به‌عنوان خوانده‌نشده علامت‌گذاری کنند تا بتوانند بعداً به آن‌ها بازگردند. همچنین ویژگی‌های همکاری جدیدی در پیام‌ها وجود دارد که شروع و مدیریت پروژه‌های مشترک را سریع و بدون مشکل می‌سازد.
  • Freeform، یک برنامه بهره وری جدید قدرتمند که در iPadOS با یک بوم منعطف و پشتیبانی کامل از Apple Pencil ساخته شده است، به کاربران امکان دیدن، اشتراک گذاری و همکاری در یک مکان را می دهد.
  • iCloud Shared Photo Library به کاربران این امکان را می‌دهد تا به صورت یکپارچه و خودکار عکس‌ها را بین حداکثر شش عضو خانواده به اشتراک بگذارند.
  • سافاری گروه‌های برگه مشترک را برای مرور وب با دیگران اضافه می‌کند و تجربه مرور با کلیدهای عبور ایمن‌تر می‌شود.
  • در Mail، کاربران اکنون می‌توانند ایمیل‌ها را از قبل برنامه‌ریزی کنند و حتی یک لحظه فرصت دارند تا پیامی را قبل از رسیدن به صندوق ورودی گیرنده لغو کنند.
  • اپلیکیشن Weather به آی‌پد می‌آید که برای استفاده کامل از نمایشگر خیره‌کننده با انیمیشن‌های زیبا طراحی شده است و با یک ضربه ساده، کاربران می‌توانند مهم‌ترین اطلاعات آب‌وهوا را ببینند.
  • Live Text از هوش دستگاه برای تشخیص متن در تصاویر در سراسر سیستم استفاده می کند، و این ویژگی اکنون به ویدیو می آید و متن را در تصاویر ویدیویی متوقف شده کاملاً تعاملی می کند. Visual Look Up اکنون به کاربران این امکان را می‌دهد تا با حذف پس‌زمینه با یک ضربه، سوژه تصویر را بلند کنند یا سوژه را ایزوله کنند.
  • پیام‌هایی از iPadOS 16 با استفاده از Split View و Markup در iPad جدید.
  • ویژگی Freeform iPadOS 16 در iPad جدید.
  • نامه از iPadOS 16 با استفاده از Split View در iPad جدید.

آی پد و محیط زیست

مدل‌های جدید آی‌پد برای به حداقل رساندن تأثیر آن‌ها بر محیط‌زیست طراحی شده‌اند و برای اولین بار برای iPad، طلای ۱۰۰٪ بازیافتی را در آبکاری چندین تخته مدار گنجانده‌اند. آی پد جدید همچنین اولین آیپدی است که دارای مس بازیافتی است و 100% مس بازیافتی در ورق اصلی مادربرد دارد. همچنین حاوی آلومینیوم بازیافتی، قلع و عناصر خاکی کمیاب است. همه مدل‌های آی‌پد استانداردهای بهره‌وری انرژی بالای اپل را دارند و فاقد جیوه، BFR، PVC و بریلیوم هستند. بسته‌بندی بازطراحی شده بسته‌بندی بیرونی پلاستیکی را حذف می‌کند و 97 درصد بسته‌بندی مبتنی بر فیبر است و اپل را به هدف خود برای حذف کامل پلاستیک از تمام بسته‌بندی‌ها تا سال 2025 نزدیک‌تر می‌کند.

قیمت و در دسترس بودن

  • iPad جدید از امروز، 18 اکتبر، در apple.com/store و در برنامه Apple Store در 28 کشور و منطقه، از جمله ایالات متحده، قابل سفارش است و از چهارشنبه 26 اکتبر در فروشگاه ها در دسترس است.
  • مدل‌های جدید آی‌پد وای‌فای از ۴۴۹ دلار (ایالات متحده) و مدل‌های Wi-Fi + Cellular از ۵۹۹ دلار (ایالات متحده) شروع می‌شوند. آی‌پد جدید، در پیکربندی‌های 64 و 256 گیگابایتی، در رنگ‌های آبی، صورتی، زرد و نقره‌ای موجود است.
  • Apple Pencil (نسل اول) با iPad جدید سازگار است. یک آداپتور جدید USB-C به Apple Pencil برای جفت شدن و شارژ شدن لازم است و با نسخه جدید Apple Pencil (نسل اول) با قیمت 99 دلار (ایالات متحده) در جعبه موجود است.
  • برای دارندگان فعلی Apple Pencil (نسل اول)، آداپتور USB-C به Apple Pencil به صورت جداگانه با قیمت 9 دلار فروخته می شود.
  • صفحه کلید جادویی جدید طراحی شده برای آی پد جدید با قیمت 249 دلار (ایالات متحده آمریکا) و در رنگ سفید موجود است.
  • Smart Folio جدید طراحی شده برای iPad جدید با قیمت 79 دلار (آمریکا) در رنگ های سفید، آسمان، هندوانه و لیموناد در دسترس است.
  • آی‌پد (نسل نهم) در خط تولید آی‌پد باقی خواهد ماند. مدل‌های Wi-Fi iPad (نسل نهم) از 329 دلار (ایالات متحده) و مدل‌های Wi-Fi + Cellular از 459 دلار (آمریکا) در رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری شروع می‌شوند.
  • قیمت گذاری آموزش برای دانش آموزان فعلی و تازه پذیرفته شده و والدین آنها و همچنین اساتید، کارکنان و دانشجویان در تمام سطوح در دسترس است. مدل‌های جدید آی‌پد وای‌فای از ۴۱۹ دلار (آمریکا)، صفحه کلید جادویی جدید با قیمت ۲۲۹ دلار (ایالات متحده)، و اپل پنسیل (نسل اول) با قیمت ۸۹ دلار (ایالات متحده) در دسترس هستند.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

امروزه، اپل برای فعالیت های جهانی این شرکت نسبت به کربن خنثی است و تا سال 2030 قصد دارد در کل زنجیره تامین تولید و در تمام چرخه های عمر محصول، 100 درصد کربن خنثی باشد. این بدان معناست که هر دستگاه اپل فروخته شده، از تولید قطعات، مونتاژ، حمل و نقل، استفاده مشتری، شارژ، بازیافت و بازیابی مواد، تاثیر خالص آب و هوای صفر خواهد داشت.

Wi-Fi 6، 5G و USB-C برای اتصال سریعتر
کاربران می توانند حتی بیشتر در iPad با اتصال بی سیم سریعتر در حال حرکت انجام دهند. با پشتیبانی از Wi-Fi 6 جدید، اتصالات در iPad جدید 30٪ سریعتر از Wi-Fi 802.11ac پشتیبانی شده در نسل قبلی است. مدل‌های سلولی با 5G به آی‌پد اجازه می‌دهند تا در شرایط ایده‌آل به حداکثر سرعت 3.5 گیگابیت بر ثانیه دست یابد و به کاربران امکان دسترسی بی‌وقفه به فایل، ارتباط با دوستان و پخش محتوا را در هر کجا که هستند می‌دهد. همراه با پشتیبانی مداوم از Gigabit LTE، سیم‌کارت‌های فیزیکی و eSIM با فعال‌سازی روی دستگاه، iPad انعطاف‌پذیری باورنکردنی را در مورد اتصال ارائه می‌کند. درگاه USB-C از طیف گسترده‌ای از لوازم جانبی و زمان‌های شارژ سریع‌تر در صورت استفاده با آداپتورهای شارژ قوی‌تر پشتیبانی می‌کند.

A14 Bionic عملکرد بیشتری را برای iPad به ارمغان می آورد
تراشه قدرتمند A14 Bionic به آی‌پد می‌آید که 20 درصد افزایش پردازنده و 10 درصد بهبود گرافیک را نسبت به نسل قبلی ارائه می‌کند. این باعث می‌شود آی‌پد جدید تا 5 برابر سریع‌تر از پرفروش‌ترین تبلت اندرویدی باشد و برای کاربرانی که به دنبال ارتقا از دستگاهی مانند آی‌پد (نسل هفتم) هستند، تا 3 برابر عملکرد کلی بیشتری را با این تبلت جدید مشاهده خواهند کرد. آی پد عملکردهای پیشرفته یادگیری ماشین توسط یک موتور عصبی 16 هسته ای در A14 Bionic ارائه می شود که تعداد هسته های A13 را دو برابر می کند و قابلیت های یادگیری ماشین را تا 80٪ افزایش می دهد. A14 Bionic برای کارهای روزمره مانند کار بر روی یک پروژه مدرسه، ویرایش یک ویدیو با وضوح بالا، یا اجرای یک بازی گرافیکی فشرده، عملکرد و کارایی قابل توجهی ارائه می دهد.

میکروفون‌های دوتایی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هماهنگ با دوربین‌ها کار می‌کنند، صدای دوربین در حال استفاده را می‌گیرند و نویز پس‌زمینه حواس‌پرتی را به حداقل می‌رسانند. بلندگوهای استریوی افقی جدید، همراه با صفحه نمایش بزرگتر iPad، تجربه تماشای ویدیویی استثنایی را ارائه می دهند.