اهداف عملکرد Apple A17 Bionic SoC را می توان کاهش داد

شایعه شده است که تیم مهندسی اپل به دلیل مشکلاتی در کارخانه ریخته گری TSMC، اهداف عملکرد تعیین شده برای نسل بعدی SoC موبایل خود – A17 Bionic – را تنظیم می کند. به گفته پیش‌بینی‌کنندگان صنعت، مدیریت فرآیند 3 نانومتری پیشرفته دشوار است توییتر. نشت ها نشان می دهد که اهداف عملکرد کلی برای A17 Bionic تا 20 درصد کاهش یافته است، در درجه اول به دلیل عدم برآورده کردن گره TSMC N3B به اهداف تولید. ظاهراً کارخانه به دلیل مشکلات مداوم با محدودیت‌های FinFET، اهداف عملکرد و زمان اجرا خود را کاهش می‌دهد.

افشاگران اخیراً امتیازهای به‌روز A17 Bionic Geekbench 6 را با عملکرد تک رشته‌ای در 3019 و چند رشته‌ای در 7860 فاش کرده‌اند. انتشارات مختلف عملکرد تک رشته‌ای SoC موبایل را مطابق با پردازنده‌های دسکتاپ اینتل تبلیغ کرده‌اند. و AMD، به‌ویژه نسل سیزدهم Core i7 و مدل‌های «رده بالا» رایزن. طبیعتا A17 Bionic از نظر عملکرد چند رشته ای نمی تواند با این پردازنده ها رقابت کند.

اپل به دلیل طراحی تراشه‌های خود شهرت فوق‌العاده‌ای دارد و بخش بزرگی از مشتریانش چندان نگران مشخصات سخت‌افزاری نیستند، بنابراین شایعات مربوط به عملکرد کمی پایین‌تر از دستگاه‌های پرچمدار در سال‌های آینده ممکن است دردسر کمتری برای مهندسین داشته باشد. تیم نسل فعلی A16 Bionic از نظر قدرت پردازشی کامل از جدیدترین اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام بهتر است و تنها با قابلیت‌های GPU خود کمی عقب‌تر است.





مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران