انویدیا G-SYNC ULMB 2 را معرفی کرد: شفافیت حرکت موثر بیش از 1000 هرتز

ULMB 2 اکنون در دسترس است
برای قابلیت ULMB 2، مانیتورها باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • شفافیت حرکت موثر بیش از 1000 هرتز را ارائه می دهد
  • ULMB 2 را با نرخ تازه سازی کامل مانیتور رانندگی کنید
  • بیش از 250 نیت روشنایی را با حداقل تداخل یا تصاویر دوگانه ارائه می دهد

در حال حاضر، دو مانیتور سازگار با ULMB 2 در بازار هستند و دو نمایشگر دیگر نیز به زودی راه اندازی خواهند شد:
امروز در دسترس است:

  • Acer Predator XB273U F – 27 اینچی 1440p 360 هرتز
  • ASUS ROG Swift 360Hz PG27AQN – 27″ 1440p 360Hz

به زودی:

  • ASUS ROG Swift Pro PG248QP – 25 اینچ 1080p 540 هرتز
  • مانیتور AOC AGON AG276QSG G-SYNC – 27 اینچ 1440p 360 هرتز

برای اضافه کردن G-SYNC ULMB 2 به یک مانیتور سازگار، به سادگی به پیوندهای بالا دسترسی داشته باشید تا بروزرسانی سیستم عامل را با یک کلیک دانلود کنید. لطفا به دستورالعمل های به روز رسانی توجه ویژه ای داشته باشید.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

علاوه بر این، تصویر قبل و بعد از انتقال “نگهداری” می شود و باعث می شود سیستم بینایی انسان این دو تصویر را با هم محو کند. ترکیبی از “حفظ حرکت” و انتقال قابل مشاهده چیزی است که باعث تاری حرکت مبتنی بر نمایشگر می شود (با تنظیمات تاری حرکتی در بازی اشتباه نشود).

اما این تکنیک چالشی را ایجاد می‌کند: نور پس‌زمینه معمولاً همه پیکسل‌ها را همزمان با تغییر پیکسل‌ها در حین اسکن مداوم روشن می‌کنند. در هر زمان، بخشی از صفحه دارای تصاویر دوتایی خواهد بود (به نام تداخل).

در سال 2015، NVIDIA Ultra Low Motion Blur (ULMB) را منتشر کرد – یک تکنیک جدید مانیتور G-SYNC برای ارائه وضوح حرکت بیشتر در بازی های رقابتی. امروز ما G-SYNC Ultra Low Motion Blur 2 (ULMB 2) را با وضوح حرکت موثر بیش از 1000 هرتز برای کاهش تاری حرکتی نهایی برای گیمرهای رقابتی منتشر می کنیم. در مقایسه با نسخه اصلی، ULMB 2 نور پس‌زمینه با نرخ تازه‌سازی کامل، روشنایی نزدیک به 2 برابر بیشتر و تقاطع تقریباً صفر را ارائه می‌دهد. ULMB 2 اکنون به صورت رایگان برای نمایشگرهای G-SYNC 1440p 360Hz از طریق یک به‌روزرسانی سیستم‌افزار با یک کلیک در دسترس است!

ULMB 2 چگونه کار می کند؟
ابتدا بیایید نحوه عملکرد پنل های LCD را توضیح دهیم. پنل های LCD از دو لایه اصلی تشکیل شده اند:

  • پیکسل‌های کریستال مایع که برای تنظیم رنگ نور عبوری از آنها تغییر شیمیایی می‌دهند
  • نور پس زمینه، که نوری را تولید می کند که از طریق پیکسل ها می تابد

هنگامی که یک تصویر جدید باید روی مانیتور نمایش داده شود، یک مقدار رنگ جدید برای هر پیکسل ارسال می شود. در این مرحله، پیکسل با گذشت زمان شروع به تغییر رنگ جدید خود می کند. در طول این فرآیند، نور پس زمینه همیشه روشن است تا بازیکن به صورت بصری انتقال کامل را ببیند.G-SYNC Ultra Low Motion Blur 2 (ULMB 2) را وارد کنید
ULMB 2 نور پس‌زمینه با نرخ تازه‌سازی کامل را ارائه می‌کند و تصاویر به‌طور قابل‌توجهی روشن‌تر را ارائه می‌کند، در حالی که کیفیت تصویر بکر را حفظ می‌کند. ULMB 2 با بهبود زمان پاسخگویی پانل از طرف شرکای ما در AUO، وضوح حرکتی را به گیمرهای رقابتی می دهد که برای انجام در اوج سطوح لازم است، با نگه داشتن آنها در بازی در زمانی که کار سخت می شود.
با ULMB 2، گیمرها با این پیشرفت‌ها وضوح حرکت موثری را بیش از 1000 هرتز تجربه می‌کنند، که به صورت ضرب‌در نرخ تجدید مانیتور در طول چرخه کار محاسبه می‌شود. [Effective Motion Clarity = Refresh rate * (1 / Duty Cycle)].

برای یک نمایشگر 360 هرتزی با ULMB 2، وضوح حرکت موثر در واقع 1440 هرتز است. این بدان معنی است که برای دستیابی به همان سطح وضوح حرکت بدون ULMB 2، گیمرها به یک پنل معمولی با قابلیت 1440 هرتز نیاز دارند.
برای نشان دادن آن در عمل، ما یک پنل آزمایشی را در آزمایشگاه خود راه اندازی کرده ایم. در زیر نمونه ای از مانیتور 120 هرتزی با نور پس زمینه در مقابل مانیتور 480 هرتز بدون نور پس زمینه آورده شده است: شفافیت حرکت موثر = 480 هرتز = 120*(1/0.25).

با ULMB 2، نور پس‌زمینه تنها زمانی فعال می‌شود که هر پیکسل در مقدار رنگ صحیح خود باشد. ایده این است که پیکسل ها را در حال انتقال نشان ندهیم و آنها را فقط زمانی نشان دهیم که رنگ آنها دقیق باشد.

با overdrive وابسته عمودی، ULMB 2 کیفیت تصویر عالی را حتی در نرخ فریم بالا که پنجره بهینه برای نور پس‌زمینه کوچک است، ارائه می‌دهد.

زمانی که NVIDIA فناوری اصلی ULMB را در سال 2015 منتشر کرد، زمان پاسخ مانیتور (زمان لازم برای انتقال پیکسل به رنگ‌ها) نسبتاً کند بود و باعث ایجاد شبح و تاری قابل توجهی شد و در نتیجه وضوح حرکت ضعیف بود. وضوح حرکت به عنوان توانایی دیدن و درک واضح اجسام متحرک توصیف می شود. لبه های تیز و جزئیات محو نشده از ویژگی های بارز وضوح حرکت خوب هستند. برای بهبود وضوح حرکت، ULMB تکنیکی به نام نور پس زمینه را فعال کرده است (در یک لحظه بیشتر در مورد آن).

برای دستیابی به نور پس‌زمینه، ULMB نور پس‌زمینه را 75 درصد از مواقع خاموش می‌کند. این چرخه 25 درصدی در یک پنل حداکثر 300 نیت به این معنی است که تصاویر واضح هستند، اما روشنایی کمتری دارند. با ULMB اصلی، قبل از روشن کردن نور پس‌زمینه به دلیل کندتر شدن زمان پاسخ‌دهی پیکسل‌ها در سال 2015، باید مدت بیشتری منتظر بمانید تا پیکسل‌ها در جای مناسب عبور کنند. انتقال با توجه به این اشکالات، گیمرهای رقابتی اغلب از این ویژگی منصرف شدند زیرا نرخ تازه سازی کامل و تصویر روشن مطلوب تر بود.

راه حل این مشکل چیزی است که ULMB 2 G-SYNC را از سایر تکنیک های نور پس زمینه متمایز می کند: با G-SYNC ما می توانیم زمان پاسخ را بر اساس جایی که اسکن عمودی است، کنترل کنیم، به طوری که پیکسل های روی پانل در آن قرار دارند. سطح مناسب و دقیقاً در زمان مناسب برای چشمک زدن نور پس زمینه. ما این را “اوردرایو وابسته عمودی” می نامیم.