انویدیا سفارشات ۵ نانومتری TSMC را با خروج از قطار Crypto Gravy کاهش می‌دهد، AMD می‌تواند از آن سود ببرد

با تغییر نظر NVIDIA در مورد سفارشات 5 نانومتری، در اختیار TSMC است، که این تخصیص ها را انجام داد (و اکنون با ضرر مواجه است). وظیفه انویدیا یافتن مشتری جایگزین برای حجم های 5 نانومتری است که می خواهد از آن خارج شود. Chiakokhua (معروف به مهندس بازنشسته)، مقاله DigiTimes را که در اصل به زبان چینی نوشته شده بود، تفسیر کرد که می‌گوید NVIDIA برای تخصیص 5 نانومتری خود به TSMC پیش‌پرداخت کرده است و اکنون می‌خواهد از یک بازی خارج شود. TSMC تکان نخواهد خورد – در بهترین حالت می‌تواند ارسال‌ها را تا سه ماهه اول 2023 یک چهارم به تاخیر بیاندازد و به NVIDIA اجازه دهد تا بازار را به سمت هضم موجودی پردازنده‌های گرافیکی 8 نانومتری هدایت کند. و NVIDIA مسئول یافتن مشتریان جایگزین برای تخصیص لغو شده است.

همین مقاله تصویر متفاوتی را برای AMD ترسیم می‌کند: این شرکت سفارشات گره‌های 7 و 6 نانومتری را کاهش داد. اما سفارشات 5 نانومتری آن بی‌تأثیر است. AMD پردازنده‌های گرافیکی RDNA3 نسل بعدی خود را بر روی 5 نانومتر تولید نمی‌کند، بلکه تراشه‌های CPU «Zen 4» نسل بعدی خود را نیز تولید می‌کند. هرگونه کاهش در تقاضای سیلیکون GPU به صورت داخلی با افزایش سفارشات تراشه “Zen 4” تنظیم می شود. رشد AMD به‌عنوان یک تولیدکننده پردازنده دیگر به دلیل پیشروی در فناوری مختل نمی‌شود، بلکه با افزایش حجم مواجه می‌شود. این شرکت ممکن است به چشم‌انداز تخصیص 5 نانومتری بالاتر بپردازد زیرا به آن اجازه می‌دهد تا تولید پردازنده‌های “Zen 4” را افزایش دهد تا با پردازنده‌های EPYC آتی خود، تقاضای رو به رشد برای پردازنده‌های سرور با حاشیه بالا را برآورده کند. “جنوآ” و “برگامو” “.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

طبق گزارش‌ها، NVIDIA به دنبال کاهش سفارشات ویفرهای 5 نانومتری از TSMC است زیرا پیش‌بینی می‌کند تقاضای گیمرها و استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال کاهش قابل توجهی داشته باشد. ماینرها بازار را با کارت‌های گرافیکی دست دوم سری GeForce RTX 30 پر می‌کنند که گیمرها از خرید آن‌ها بسیار خوشحال هستند و بر فروش NVIDIA در هر دو بخش بازار تأثیر می‌گذارد. قبل از سقوط ارزهای دیجیتال در سه ماهه اول 2022، انویدیا فروش قوی نسل بعدی پردازنده‌های گرافیکی GeForce خود را پیش‌بینی کرده بود و در آینده برای تخصیص ویفرهای 5 نانومتری از TSMC سفارش داده بود. این شرکت به TSMC سامسونگ بازگشته بود که پردازنده‌های گرافیکی 8 نانومتری را با سری RTX 30 می‌سازد.