انواع میکروکنترلر و پروسسور 2 | asilight

پردازده در سیستم های تک سوکته مشابه سیستم دو سوکته عمل می‌ند پس ارزش خانوادهXeon Platinum 9200 در طراحی دو سوکته مشخص شد. حتما با حرف F که در نسل اول Scalable Xeon ها دیده می‌شد آشنا هستید که نشانگر مدل‌هایی است که دارای Added OmniPath Fabric بودند اما اینتل در نسل جدید، پردازنده فابریک ارایه نداده که بیانگر میزان محبوبیت آن است. بر اساس نیاز کاربران انترپرایزی، اینتل همچنان طراحی Platinum و Gold و Silver و Bronze را برای نسل دوم ارایه می‌دهد که البته خانواده Platinum 9200 که تعداد هسته بیشتری دارد را برای پیاده سازی های High Density عرضه کرده است. با این وجود، این بدان معنا نیست که سرعت انجام یک کار توسط این پردازشگر چهار برابر بیشتر است. به علاوه، اگر برنامه ها و اپلیکیشن های کاربردی دارای کد SMT نباشند سرعت فعالیت آن چندان زیاد نخواهد بود.

دسترسی سریع

شرکت‌های تولیدکننده سی پی یو، هم در زمینه تولید محصولی که مشتری‌هایشان می‌خواهند و هم در زمینه ساخت اکوسیستمی که مشتری‌ها لازم دارند تا حجم‌های کاری خودشان را تغییر دهند، تابع نظر مشتری‌ها هستند. پردازنده‌های سری اینتل زئون Bronze برای کسب‌وکارهای کوچک و سرورهای ذخیره‌سازی ابتدایی و رده پایین، ارائه شده‌اند. ویژگی‌های دسترس‌پذیری و Serviceability در سطح سخت‌افزار طوری طراحی شده‌اند که راهکاری مناسب برای کسب‌وکارهای کوچک و سرورهای رده پایین ارائه می‌دهند. برای مثال پردازنده‌ی سری 3000 از خانواده ی Bronze حداکثر با 16 هسته (دو سوکت 8 هسته‌ای) و پشتیبانی از 1.5 ترابایت حافظه ارائه می‌شود.

H8DSP پروسسور هرتز Hertz

برای دریافت جواب بهتر و مشاوره لطفا با کارشناسان و مشاوران مجموعه تماس بگیرید. از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید. توصیه میکنیم از فیلترهای سمت راست صفحه, استفاده کنید و اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره و راهنمایی, مجموعه ای اس آی لایت با فروشگاه تماس بگیرید.

پردازنده‌های سری platinum

توان پردازنده های شرکت اینتل توسط شرکت و بر اساس نوع تکنولوژی و متغیر های آن رده بندی می شود . بسیاری از مردم تصور می کنند که عدد بیان شده بیانگر تعداد هسته های پردازنده است . در بسیاری از مواقع هرچه مقدار این اعداد بالاتر باشد بیانگر قدرت پردازش بیشتر CPU است و نشان دهنده این است که می تواند انتظار عملکرد بالاتری از سیستم خود داشته باشید. مثل اینکه یک عکس روتوش شده و دستکاری شده رو دوباره بخوایم روش فوتو شاپ کنیم قطعا کیفیت مطلوبی مثل یک عکس خام که قراره روش کار بشرو نداره. نکته دیگه این که شما اگر چند ورودی متفاوت به پروسسور وصل کرده باشید به راحتی می توانید بر روی آن ها سوییچ کنید و هر گزینه ای که میل دارید فعال کنید. از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.

انواع میکروکنترلر و پروسسور 2 | asilight پردازنده‌های سری پنتیوم و Core به صورت تکی در سیستم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند در حالیکه پردازنده‌های سری زئون به صورت گروهی در یک سرور قرار می‌گیرند. ممکن است در یک سرور فقط دو عدد پردازنده زئون ببینید و در سرور دیگر تا 32 عدد پردازنده زئون را در کنار هم مشاهده کنید که همزمان با هم در سرور کار می‌کنند. قابلیت کلیدی Multi-Threading نیز یکی دیگر از مواردی است که برای بالا بردن تاثیر گذاری و بالا بردن قدرت پردازنده ها در زئون ها استفاده شده است. پردازنده های سری زئون از مقدار CPU Cache بیشتری نسبت به پردازنده های پنتیوم و Core برخوردارند.

  • میکروکنترلر یا ریز کنترل گر یک تراشه IC است که برای کنترل دستگاه‌های دیگر برنامه ریزی شده است.می‌تواند به تنهایی ابزارهای دیگر را کنترل کند.
  • اولین نکته در مقایسه انواع پردازنده های اینتل، تفاوت در کاربری آنهاست.
  • می توان گفت که حدود 10 سال است که پردازنده های core i3 ، core i5 ، core i7 وارد بازار شده اند و امروزه مردم این مدل ها را به خوبی می شناسند .
  • با این تفاوت که یکی از پردازنده ها دارای تکنولوژی Turbo Boost یا Hyper Threading باشد .
  • در پردازنده های Intel Pentium Gold، حرف پیشوند نداریم، 4 رقم SKU و حرف پسوند داریم.