انتظار می رود صنعت تراشه جهانی تا سال 2024 بیش از 500 میلیارد دلار در کارخانه های جدید سرمایه گذاری کند

برای اطلاعات بیشتر یا اشتراک در پیش‌بینی جهانی فاب و سایر گزارش‌های تحقیقات بازار SEMI، لطفاً با تیم اطلاعات بازار SEMI (MIT) به آدرس mktstats@semi.org تماس بگیرید. اطلاعات بیشتر در مورد سبد داده های بازار SEMI نیز به صورت آنلاین در دسترس است.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

SEMI امروز در آخرین پیش بینی سه ماهه World Fab Forecast اعلام کرد که انتظار می رود صنعت جهانی نیمه هادی بیش از 500 میلیارد دلار در تأسیسات تولید تراشه های حجمی 84 سرمایه گذاری کند که ساخت آن از سال 2021 تا 2023 آغاز می شود، و بخش هایی مانند خودرو و محاسبات با عملکرد بالا باعث افزایش هزینه ها می شود. گزارش. رشد پیش‌بینی‌شده جهانی فاب شامل رکورد 33 تاسیسات جدید تولید نیمه‌رسانا است که ساخت آن در سال جاری آغاز می‌شود و 28 مورد دیگر در سال 2023.

SEMI World Fab Forecast داده های هفت منطقه SEMI را گزارش می دهد:

  • در قاره آمریکا، قانون چیپ و علم ایالات متحده، منطقه را به سمت رهبری جهان در هزینه‌های سرمایه جدید سوق داد، زیرا سرمایه‌گذاری دولت باعث ایجاد امکانات جدید تولید تراشه و حفظ اکوسیستم‌های فروشنده می‌شود. انتظار می رود از سال 2021 تا سال آینده، قاره آمریکا ساخت 18 تاسیسات جدید را آغاز کند.
  • انتظار می‌رود چین از نظر امکانات جدید تولید تراشه از همه مناطق دیگر پیشی بگیرد و انتظار می‌رود 20 فناوری پیشرفته پشتیبانی کنند.
  • با توجه به قانون تراشه اروپا، انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری در اروپا و خاورمیانه در تاسیسات نیمه‌رسانای جدید به بالاترین حد خود در منطقه برسد و 17 کارخانه جدید بین سال‌های 2021 تا 2023 شروع به ساخت کنند.
  • انتظار می رود تایوان ساخت 14 تاسیسات جدید را آغاز کند، در حالی که ژاپن و آسیای جنوب شرقی هر کدام ساخت 6 تاسیسات جدید را در دوره پیش بینی آغاز خواهند کرد. انتظار می رود کره ساخت سه تاسیسات اصلی را آغاز کند.

آخرین به‌روزرسانی گزارش پیش‌بینی SEMI World Fab، که در این ماه منتشر شد، بیش از 1470 نصب و خط را در سراسر جهان فهرست می‌کند، از جمله 162 نصب حجمی و خطوط با احتمال‌های مختلف که انتظار می‌رود تولید در سال 2022 یا بعد از آن آغاز شود. دانلود نمونه گزارش

آجیت منوچا، رئیس و مدیر عامل SEMI گفت: «آخرین به‌روزرسانی پیش‌بینی SEMI World Fab نشان‌دهنده اهمیت استراتژیک فزاینده نیمه‌رساناها برای کشورها و طیف گسترده‌ای از صنایع در سطح جهان است». “این گزارش بر تاثیر قابل توجه مشوق های دولت بر گسترش ظرفیت تولید و تقویت زنجیره های تامین تاکید می کند. نیمه هادی ها کلیدی برای ایجاد پایه ای برای رشد سکولار است که توسط طیف متنوعی از برنامه های در حال ظهور هدایت می شود.”

شروع ساخت تاسیسات نیمه هادی جدید به تفکیک منطقه