اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام استاندارد جدیدی را برای گوشی های هوشمند رده بالا ایجاد می کند

کریس پاتریک، معاون ارشد و ژنرال، گفت: “ما مشتاق هستیم که مردم را برای انجام کارهای بیشتر توانمند کنیم، به همین دلیل است که اسنپدراگون را با محوریت کاربر طراحی می کنیم. اسنپدراگون 8 نسل 2 چشم انداز گوشی های هوشمند پرچمدار را در سال 2023 متحول خواهد کرد.” مدیر موبایل گوشی‌های Qualcomm Technologies، Inc. «Snapdragon 8 Gen 2 هوش مصنوعی، اتصال بی‌نظیر و گیم‌پلی در سطح قهرمان را ارائه می‌کند و به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا هر تجربه‌ای را در مورد اعتمادترین دستگاه خود بهبود بخشند».

ارکان اصلی تجربه اسنپدراگون 8 نسل 2:

  • اسنپدراگون هوشمند: مجهز به سریع ترین و پیشرفته ترین موتور هوش مصنوعی کوالکام، اسنپدراگون 8 نسل 2 هوش مصنوعی انقلابی را در سراسر سیستم ارائه می کند. با استفاده از پردازنده Qualcomm Hexagon ارتقا یافته، کاربران می توانند پردازش زبان طبیعی سریع تری را با ترجمه چند زبانه و ویژگی های دوربین پیشرفته هوش مصنوعی تجربه کنند. پردازنده هگزاگون به‌روزرسانی‌های معماری کاملاً جدید، از جمله استنتاج میکرو تایل و شتاب‌دهنده تانسوری بزرگ‌تر برای عملکرد هوش مصنوعی تا 4.35 برابر بهتر است. همچنین این اولین پلتفرم موبایل اسنپدراگون است که از INT4، یک فرمت پیشرفته هوش مصنوعی، با بهبود عملکرد/وات 60 درصدی برای استنتاج هوش مصنوعی پایدار، پشتیبانی می‌کند. جدیدترین Qualcomm Sensing Hub که اکنون دارای دو پردازنده هوش مصنوعی است، از تجربیات بصری پشتیبانی می کند که کلمات بیدار شخصی را فعال می کند. منتظر ویژگی‌ها و ابزارهای اضافی از پشته هوش مصنوعی کوالکام باشید، از جمله استودیوی هوش مصنوعی کوالکام، تا توسعه‌دهندگان بتوانند حتی برنامه‌های هوش مصنوعی نسل بعدی بیشتری را زنده کنند.
  • Snapdragon Sight: این پلتفرم دوران جدیدی از تجربه های عکاسی حرفه ای را با اولین ISP شناختی تعریف می کند. اسنپدراگون 8 نسل 2 به طور خودکار عکس‌ها و ویدیوها را در زمان واقعی با تقسیم‌بندی معنایی بهبود می‌بخشد، که از یک شبکه عصبی هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا دوربین را به صورت متناوب از چهره‌ها، ویژگی‌های صورت، موها، لباس‌ها، آسمان و موارد دیگر آگاه کند – و آنها را به‌صورت جداگانه بهینه‌سازی کند تا هر جزئیات تنظیم تصویر حرفه ای شخصی شده را دریافت می کند. اسنپدراگون 8 نسل 2 نیز برای پشتیبانی از سنسورهای تصویر جدید تنظیم شده است. Sony Semiconductor Solutions اولین شرکتی است که فناوری HDR چهارگانه با همپوشانی دیجیتال را توسعه داده است که برای اسنپدراگون در حال اصلاح است. Samsung ISOCELL HP3، اولین حسگر تصویر 200 مگاپیکسلی که برای اسنپدراگون 8 نسل 2 بهینه شده است، عکس ها و فیلم های با کیفیت حرفه ای را ارائه می دهد. همچنین این اولین اسنپدراگون است که دارای کدک AV1 با پشتیبانی از پخش ویدئو تا 8K HDR با سرعت 60 فریم بر ثانیه است.
  • بازی Snapdragon Elite: Snapdragon 8 Gen 2 ویژگی‌های جدید Snapdragon Elite Gaming را معرفی می‌کند، از جمله ردیابی پرتو با سرعت سخت‌افزاری در زمان واقعی که نور، انعکاس‌ها و روشنایی‌های واقعی را به بازی‌های موبایل می‌آورد. پردازنده گرافیکی Qualcomm Adreno ارتقا یافته تا 25 درصد عملکرد سریع‌تری ارائه می‌کند و پردازنده Qualcomm Kryo تا 40 درصد راندمان انرژی بیشتر را امکان‌پذیر می‌کند، بنابراین کاربران می‌توانند به گیم‌پلی در سطح قهرمان با عمر باتری طولانی‌تر دست پیدا کنند. بازیکنان همچنین می‌توانند شخصیت‌های واقعی انسانی را در بازی‌های خود با اولین پشتیبانی موبایلی بهینه‌شده در جهان از Unreal Engine 5 Metahumans Framework در اسنپدراگون تجربه کنند.
  • Snapdragon Connect: Snapdragon 8 Gen 2 پیشرفته ترین پلتفرم 5G جهان است که اتصال بی نظیر 5G، Wi-Fi و بلوتوث را ارائه می دهد. اسنپدراگون 8 نسل 2 با دارا بودن سیستم مودم-RF 5G Snapdragon X70 با پردازنده هوش مصنوعی Qualcomm 5G، از قدرت هوش مصنوعی برای فعال کردن سرعت دانلود و آپلود 5G، پوشش، تأخیر و بهره وری انرژی بهره می برد. این اولین پلتفرم اسنپدراگون است که از 5G+5G/4G Dual-SIM Dual-Active پشتیبانی می‌کند، که از قدرت و انعطاف‌پذیری دو سیم‌کارت 5G به طور همزمان بهره می‌برد. این پلتفرم فوق پیشرفته همچنین شامل سیستم اتصال Qualcomm FastConnect 7800 است که کمترین تأخیر Wi-Fi 7 و اتصال بلوتوث دوگانه را برای غوطه وری پایدار ارائه می دهد. اتصال چندگانه پرسرعت همزمان حداکثر عملکرد Wi-Fi 7 را در سطح جهانی فعال می کند و اتصالات روان و پر جنب و جوش را در حین پخش جریانی، بازی و موارد دیگر امکان پذیر می کند.
  • Snapdragon Sound: Snapdragon 8 Gen 2 از فناوری Snapdragon Sound برای موسیقی، تماس ها و بازی های ممتاز و همه جانبه پشتیبانی می کند. این صدای فضایی با ردیابی سر پویا برای غوطه وری کامل صدای فراگیر ارائه می دهد و از پخش موسیقی بدون اتلاف با فرکانس 48 کیلوهرتز پشتیبانی می کند تا تمام جزئیات موسیقی به همان شکلی که هنرمند در نظر داشته به نظر برسد. گیمرها می‌توانند در لحظه با کمترین تأخیر تا کنون در 48 میلی‌ثانیه بمانند، که با یک کانال صوتی یکپارچه برای ارتباط شفاف با و از سایر گیمرها حتی بهتر شده است.
  • Snapdragon Secure: پلتفرم موبایل Snapdragon 8 Gen 2 توسط Snapdragon Secure محافظت می‌شود و جدیدترین پیشرفت‌ها را در جداسازی، رمزنگاری، مدیریت کلید، گواهی‌نامه و موارد دیگر ارائه می‌دهد که همگی برای محافظت از داده‌های کاربر و حریم خصوصی طراحی شده‌اند. این سطح عالی حفاظت، قرار گرفتن در معرض داده و بهره برداری از دستگاه های مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 2 را محدود می کند.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

در Snapdragon Summit 2022، Qualcomm Technologies، Inc. جدیدترین پلتفرم موبایل پریمیوم خود، Snapdragon 8 Gen 2 را معرفی کرد. پلتفرم موبایل Snapdragon 8 Gen 2 استاندارد جدیدی را برای محاسبات متصل تعیین خواهد کرد که به طور هوشمند با هوش مصنوعی انقلابی در تمام سطوح طراحی شده است تا تجربیات فوق العاده ای را ایجاد کند. . این پلتفرم جدید موبایل توسط OEMها و برندهای جهانی مانند جمهوری گیمرهای ایسوس، HONOR، iQOO، Motorola، nubia، OnePlus، OPPO، REDMAGIC، Redmi، SHARP، Sony Corporation، vivo، Xiaomi، XINGJI/MEIZU و ZTE، پذیرفته خواهد شد. با اولین دستگاه های تجاری که در اواخر سال 2022 انتظار می رود.