اتحادیه اروپا مقررات جدید دستگاه های تلفن همراه را برای افزایش عمر محصول پیشنهاد می کند

علاوه بر این، کمیسیون اروپا حداقل پنج سال به روز رسانی امنیتی و سه سال “به روز رسانی ویژگی ها” را ارائه می دهد. با این حال، این به‌روزرسانی‌ها را باید به‌عنوان توسعه‌ای از به‌روزرسانی‌های فعلی سیستم‌عامل و وصله‌های امنیتی در نظر گرفت، که باید بیشتر تولیدکنندگان تلفن را مجبور کند به‌روزرسانی‌هایی را بیش از دو یا سه سالی که امروزه از سوی اکثر تولیدکنندگان دستگاه‌های اندرویدی می‌بینیم، ارائه دهند. اتحادیه اروپا در حال حاضر در حال جمع آوری نظرات در مورد پیشنهاد خود است و هر کسی می تواند تا 28 سپتامبر نظرات خود را ارسال کند. اگر کمیسیون اروپا تصمیم بگیرد این پیشنهاد را ادامه دهد، انتظار نمی رود تا سه ماهه چهارم سال جاری تصویب شود و بعید است تا قبل از پایان سال 2023 در قانون گنجانده شود.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

زمانی که صحبت از عمر باتری به میان می آید، کمیسیون اروپا قصد دارد دو گزینه را به سازندگان دستگاه ارائه دهد. اولین مورد این است که آنها باید باتری هایی را ارائه دهند که قادر به ارائه 83٪ از ظرفیت نامی خود پس از 500 چرخه شارژ هستند و به دنبال آن 80٪ ظرفیت پس از 1000 چرخه شارژ. از طرف دیگر، آن‌ها می‌توانند باتری‌های جایگزین و قاب پشتی تلفن را به مشتریان نهایی خود ارائه دهند تا زمانی که باتری‌ها دیگر شارژی را که انتظارات دارندگان را برآورده نمی‌کند، بتوانند باتری‌های خود را تعویض کنند.

برنامه قطعات یدکی به «تعمیرکنندگان حرفه ای» گره خورده است و نشان می دهد که تعمیرگاه های شخص ثالث روی میز خواهند بود. سازندگان باید قطعات کلیدی مانند باتری، صفحه نمایش، دوربین، پورت شارژ، دکمه های مکانیکی، میکروفون، بلندگوها و لولاها را برای مدت حداقل پنج سال تامین کنند. همچنین مصرف کنندگان نهایی باید حداقل به مدت هفت سال از آخرین روز فروش دستگاه به صفحه نمایش های جایگزین و همچنین سینی های سیم کارت و کارت حافظه، میکروفون، پورت های شارژ و مکانیسم های لولا دسترسی داشته باشند. این نشان می دهد که قطعات گوشی می تواند حدود هشت تا نه سال پس از معرفی یک مدل جدید در دسترس باشد.

حدود 20 سال پیش، اکثر مردم در برخی از کشورها هر سال گوشی های خود را تعویض می کردند، عمدتاً به این دلیل که اگر قرارداد خدمات تلفن همراه مناسب را امضا کنید، یک تلفن رایگان دریافت می کنید. این روزها دریافت یک دستگاه رایگان با خدمات خود چندان رایج نیست، اما باز هم، قراردادهای خدمات تلفن همراه نیز این روزها در بسیاری از کشورها هزینه بسیار کمتری دارند. به این ترتیب، مردم دستگاه های خود را برای مدت طولانی تری نگه می دارند، که چرخه ارتقاء دستگاه را حدود دو یا سه سال نشان می دهد. اکنون اتحادیه اروپا مقررات جدیدی را پیشنهاد می‌کند که سازندگان دستگاه‌های تلفن همراه را مجبور به تجدیدنظر در وضعیت فعلی می‌کند، زیرا قانون‌گذاران کمیسیون اروپا قصد دارند از سازندگان دستگاه‌های تلفن همراه بخواهند که نه تنها باتری باتری بهتری را ارائه دهند، بلکه قطعات یدکی را نیز تا زمانی که در دسترس هستند، ارائه دهند. پنج سال پس از راه اندازی یک دستگاه.