آگهی‌های انواع مادربرد کامپیوتر در دیوار تهران | techpowerup

مجله خبری سخت افزار کامپیوتر زیر آن نیز با برچسب PCIEX16_1، به ۱۶ لِین مجهز است و برای اتصال کارت‌هایی با پهنای باند بالا مثل کارت گرافیک به کار می‌رود. در امتداد لبه‌ی پایینی ماژول حافظه تعداد زیادی از اتصالات با روکش طلا وجود دارد؛ در این نوع حافظه در مجموع ۲۴۰ عدد از آن‌ها (در هر طرف ۱۲۰) وجوددارد. این اتصالات سیگنال‌های قدرت و داده را برای تراشه‌ها فراهم می‌کنند. اما کل آماده‌سازی توسط پین‌های موجود روی پردازنده محدود می‌شود. تقریباْ نیمی از ۱۱۵۰ پین موجود در مادربرد مورد بررسی ما برای کنترل تراشه‌های حافظه و فضای لازم برای همه‌ی اثر یا سیم‌کشی‌های برق اختصاص داده شده است. در مادربردی که در حال بررسی آن هستیم، پردازنده‌ی که روی آن سوار می‌شود دارای دو کنترل کننده‌ی حافظه است که هر کدام از آن‌ها دو حافظه را کنترل می‌کنند؛ از این رو در کل چهار سوکت وجود دارد.

مادربرد قطعات کامپیوتر

در مادربرد تعیین می‌کند که چقدر تعداد رم را می‌توانید اضافه کنید که معمولاً از دو تا هشت اسلات متفاوت است. شما می‌توانید هر بار یک ماژول رم را به سیستم خود اضافه کنید، اما این نکته را فراموش نکنید، زمانی که رم را به صورت جفت همسان نصب کنید بهترین عملکرد را خواهید داشت. یکی از مهمترین مشخصه هایی که شما باید در هنگام خرید مادربورد بدان توجه داشته باشید سوکت های پردازنده مادربرد به همراه قیمت مادربورد است که در ادامه این مقاله برای شما توضیح خواهیم داد. این سوکت دارای چند گیره است که با استفاده از آن‌ها باید سی پی یورا در جای خود ثابت کرد و سپس فن را روی آن قرار داد.

اما مادربرد سوکت LGA-1151 را می‌توانیم با توجه با قیمتش بهترین مادربرد کامپیوتر دانست. مادربردهایی کوچک و با قابلیت‌های محدود که برای مقاصدی کارهای روزمره مانند تماشای فیلم و عکس و خرید مادربرد کامپیوتر ارزان یا موارد دیگر مناسب است. محدود بودن قابلیت‌های این مادربرد به معنای داشتن کمترین قابلیت نیست. کارت گرافیک (۱۶ خط) در مقایسه با کارت صدا (یک خط) از خطوط بیشتری استفاده می‌کند. زیرا کارت صدا داده‌های کمتری دارد و به خطوط بیشتر و اضافی نیازی ندارد.

مادربرد ایسوس مدل ASUS PRIME H770-PLUS D4

محصولات این شرکت بر اساس گواهینامه های استاندارد و مطابق با تکنولوژی روز دنیا تولید شده و توانسته است در بین کشورهای گوناگون از جمله ایران به محبوبیت زیادی دست یابد. مادربرد مدل TB250 BTC PRO این برند به دلیل کیفیت خوبی که دارد جزو بهترین مادربردها برای استفاده در استخراج ارزهای دیجیتال در سال گذشته محسوب شده است. وظیفۀ اصلی مادربرد، اتصال بخش‌های مختلف سیستم و ایجاد ارتباط در میان اجزای مختلف آن است. از طرفی می‌توان مادربورد را به عنوان اصلی‌ترین قطعۀ یک سیستم کامپیوتری معرفی کرد زیرا بدون وجود آن، هیچ یک از قطعات سیستم، قادر به فعالیت نخواهند بود. به عنوان مثال برای خرید پردازنده (سی پی یو) که نقش مغز متفکر سیستم را به عهده دارد، به صورت مستقیم به مادربرد بستگی دارد. ارتباط با بخش منبع تغذیه و ارائه توان الکتریکی لازم برای بخش‌های مختلف سیستم، یکی دیگر از وظایف اصلی مادربرد محسوب می‌شود.

  • این شرکت با ارائه مدل H110M-S2PH LGA 1151 Motherboard و H310M S2H LGA 1151 Motherboard دو مدل پرفروش مادربرد گیگابایتسخت‌افزاری هستند و به راستی که عمر این مدل از مادربردهای این شرکت بالا است.
  • از نظر قیمتی، مادربردها طیف وسیعی را شامل می شوند و قیمت های بسیار متنوعی را در بر دارند.
  • شاید کار این باتری را کوچک بدانید اما همین باتری کوچک به شما در داشتن درست زمان و تاریخ و عملیات‌های وابسته به زمان کمک بزرگی می‌کند.
  • بهترین مادربرد باید دارای چیپ ست قدرتمند باشد، چیپ ست یعنی مغز مادربرد است و هر چه چیپ ست قدرتمندتر باشد، پردازش بهتر صورت می گیرد.
  • انواع برندهای لپ‌تاپ،‌ محصولات گیمینگ، گوشی موبایل،‌ هندزفری، ساعت هوشمند و دیگر کالاهای دیجیتال که رضایت مشتریان را به همراه داشته‌اند، در کالاوما عرضه می‌شود.
  • مسیرهای مسی که Traces نامیده می گردند، امکان حرکت سیگنال و ولتاژ را بر روی برد اصلی فراهم می نمایند.

حداکثر دستگاه‌های قابل پیشتیبانی ۶ دستگاه هستند؛ اما فقط ۲ عدد از پورت‌ها دارای کانکتور پرسرعت هستند. براکت فلزی نام نگهدارنده‌ی است که پردازنده‌ را روی مادربرد نگه ‌می‌دارد. وقتی براکت را از روی مادربرد برمی‌داریم با تعداد زیادی پین مشاهده می‌کنیم.

http://asanbehbar.ir