آموزش تعمیر دی وی دی رایتر dvd write کامپیوتر علت باز نشدن علی نخواندن دی وی دی | techpowerup

برای اتصال دی وی دی رایتر اکسترنال به سیستم نیاز به هیچ ، آداپتور یا ترانس دیگری وجود ندارد . دی وی دی رایتر اکسترنال به طور معمول یک قطعه ی کاملا مستقل از دیگر قطعات کامپیوتر یا لپ تاپ است. این نوع رایتر ها در یک محفظه خاص قرار می گیرند و مانند سی دی پلیر با فشردن دکمه ی اپن، درب آنها باز می شود و آماده ی خوانش یا رایت انواع دی وی دی می شوند. این نوع دی وی دی رایترها در تناسب با انواع اکسترنال، بیشتر بر روی کامپیوتر و لپ تاپ ها نصب می شود .

http://asanbehbar.irسی دی ها ، اولین نسل حافظه های نوری بودند که برای کامپیوترهای شخصی ارائه شدند . اطلاعاتی که روی سی دی ها ذخیره می شدند ، غالبا فایل های موسیقی ، اطلاعات شخصی و یا اطلاعات نصب نرم افزار بودند . درایو سی دی رام ، درایوی است که صرفا قادر به خواندن اطلاعات از روی CD-DA (فایل موسیقی) ، CD-ROM (فایل اطلاعاتی) و CD-R/CD-RW می باشد . در طول پیشرفت کامپیوترها و تکنولوژی تغییر و تحولات بسیاری در قسمت سخت افزار و نرم‌ افزارهای کامپیوتری به وجود آمده است. به خاطر دارم در گذشته سخت افزار کامپیوتری مثل تعمیر دی وی دی رایتر کامپیوتر تا اندازه زیادی مورد نیاز مصرف‌کننده قرار می‌گرفت. با وجود وسایل جانبی و فایل‌های نصبی در فرمت‌های مختلف هم کماکان امروزه این نیاز وجود دارد.

  • اگر دقت کرده باشید ، سرعت خواندن / نوشتن در دی و دی یا سی دی ها با ترکیبی از یک عدد و حرف X بیان می شود .
  • برای جلوگیری از جا گذاشتن کابل اتصال این درایو می توانید آن را در جایی که در قسمت پشت درایو مختص کابل در نظر گرفته شده است قرار دهید و خیالتان از این بابت راحت گردد.
  • یکی از قطعات مهم و کارآمد هر نوعلپ تاپ یا کامپیوتری، دی وی دی رایتر است .
  • این آموزش های هرچند کوتاه ولی کلیدی رو هر جایی به رایگان دراختیار آدم نمیگذارند.
  • کارشناسان فنی نمایندگی لنوو در صورتی که تشخیص دهند تنها راه رفع مشکل کامپیوتر، تعویض دی وی دی رام است آن را با یک دی وی دی رام اصلی و فابریک تعویض می کنند.
  • دی وی دی درایو ها از طریق پورت‌های مختلفی می‌توانند به مادربرد متصل شوند، ما تفاوت این پورت ها را ذکر کرده‌ایم.
مجله خبری سخت افزار کامپیوتر حقوق این فروشگاه متعلق به پورومیکس بوده و هرگونه کپی برداری از آن ممنوع می باشد. شما می توانید محصولات خود را به صورت آنلاین مشاهده و خرید کنید وهمچنین خیلی سریع تحویل بگیرید. ویکی‌پدیا® علامتی تجاری متعلق به سازمان غیرانتفاعی بنیاد ویکی‌مدیا است. یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید. ایمیل خود را وارد کنید و از به روز رسانی های جدید، تخفیف ها و پیشنهادات ویژه ما مطلع شوید. در داخل این محفظه برای تمیز کردن از دو نوع مایع می توانید استفاده کنید پیشنهاد ما این است که از اسپری کنتاکت شور استفاده کنید اما به جای آن می توانید از الکل نیز برای پاک سازی کمک بگیرد و مشکلی پیش نخواهد آمد .

امکانات دی وی دی رایترها

سرعت ۱X برای سی دی و دی وی دی هم تفاوت دارد و در هرکدام تعریف خاص خود را دارد برای فهم بهتر این موضوع بد نیست نگاهی به جدول زیر بیندازید تا میزان سرعت ها و معیار های آن را بهتر درک کنید. اما نوع نرم افزاری آن بیشتر مربوط به ویندوز و درایور ها است که با آپدیت مشکل بیشتر اوقات رفع یمی شود برای آپدیت می توانیداز بخش تنظیمات به قسمت آپدیت ها و امنیت (Update & Security) و سپس به Check for Update بروید . برای اینکار لازم است انتهای دی وی دی رایتر را با خط کش اندازه بگیرید. در برخی مدل‌های خاص لپ تاپ، مثل DELL E6400، SONY VGN Z و SONY VPC S حتماً باید DVD درایو مخصوص دستگاه را تهیه نمایید. نوع اتصال؛ در زمان خرید درایور لپ تاپ، حتماً توجه داشته باشید که اتصال این قطعه با مادربرد شما از نوع SATA است یا IDE.

تا همین چند سال پیش دیسک های نوری بازار به ۴ شکل CD-ROM، CD-Writer، DVD-ROM، DVD-Writer موجود بودند. دراو های CD-ROM و DVD-ROM تنها قادر به خواندن اطلاعات بودند و امکان رایت نمودن سی دی یا دی وی دی را نداشتند. اما انواع CD-Writer و DVD-Writer هم قادر به خواندن اطلاعات و هم قادر به نوشتن آن بودند. اما در حال حاضر تنها نوعی که در بازار یافت می شود DVD-Writer است که قادر به نوشتن و خواندن اطلاعات از روی انواع سی دی و دی وی دی می باشد. با این کار همیشه می توانید یک دی ‌وی ‌دی رایتر یا حتی بی ‌دی رایتر اکسترنال را همراه خود داشته باشید.

خرید و قیمت دی وی دی رایتر لپ تاپ