آشنایی با انواع دی وی دی رایتر آرکا آنلاین | techpowerup

همانطور که می‌دانید این وسیله یک درایو خارجی است که با استفاده از فناوری پرتوی لیزر، داده‌های دیسک‌های نوری را خوانده و اجرا می‌کند. همچنین می‌توان برای رایت سی دی و دی وی دی نیز از آن استفاده کرد. کاربرد این وسیله نیز در خصوص لپ‌تاپ‌ها یا کامپیوترهایی است که دی وی دی درایو ندارند و یا اینکه دی وی دی درایو آن‌ها خراب است. انواع اینترنال یا درونی این درایوها ، به وسیله اتصالات پیچی درون کیس قرار می گیرند . اما در وضعیتی که کیس دارای درایو یا دی وی دی رایتر داخلی نباشد، دی وی دی رایتر اکسترنال معمولی یا بلوری، از گزینه های اصلی برای خوانش و رایت کردن انواع دی وی دی و سی دی است . درایو های نوری عضوی کوچک است که به نسبت اندازه خود دارای ضخامت زیادی است .

http://asanbehbar.ir

راه کار آخر نیز مربوط به بایوس لپ تاپ می شود و بایستی شما وارد تنظیمات بایوس لپ تاپ شوید و در لیست دستگاه های متصل دی وی دی رایتر را پیدا کنید و ببینید که دی وی دی رایتر لیست شده و شناسایی شده است یا نه . دلیل این مشکل ، هم می تواند سخت افزاری باشد و هم نرم افزاری مشکل سخت افزاری آن مربوط به دور چرخش دیسک است زیرا در زمان رایت سی دی یا دی وی دی ، دیسک باید در سرعت مشخصی چرخش داشته باشد که راه حل آن در بخش قبلی توضیح داده شده است . دی وی دی درایو قطعه‌ای از لپ تاپ است که مادربرد متصل شده و به‌طور خاص برای خواندن DVD و CD ها استفاده می‌شود. درایور لپ تاپ با استفاده از نور لیزر یا امواج الکترومغناطیسی، اطلاعات ثبت‌شده بر روی دیسک‌ها می‌خواند. یک درایور لپ تاپ می‌تواند اطلاعات را از روی دیسک‌های فشرده بخواند یا آنکه اطلاعات را بر روی دیسک‌ها ثبت کند.

دی وی دی رایتر لپ تاپ 12.7 میلی متر فیلپس لایتون Philips Liteon Sata slim DVD-RW – 12.7mm

این مرکز که شرکت تخصصی تعمیرات و خدمات کامپیوتری پی سی بلد نام دارد با کمترین هزینه، بیشترین کیفیت را به مشتریان خود عرضه می‌کند. بیشتر از 50 تا سی دی رام و دی وی دی رام دارم که درش باز نمیشه که با تعویض تسمه هیچ تغییری نکرده. در این مقاله اطلاعاتی در مورد چگونگی عیب یابی مشکلات مربوط به CD و DVD در رایانه رومیزی یا لپ تاپ ارائه می شود. اگر درایو CD ، DVD شما قادر به خواندن یا تشخیص دیسکهایی نیست که شما در درایو قرار می دهید ، دستورالعمل های زیر به شما کمک می کند تا مشکلات را تشخیص و برطرف کنید.

  • اگر متوجه شدید که به طور ثابت این اتفاق می افتد ، باید درایو دیسک خود را تعویض کنید.
  • برای تمامی این سوالات یا معضلات در این مقاله پاسخی قانع کننده وجود دارد.
  • دی وی دی های دو لایه ، از حداکثر ظرفیت 8.5 گیگابایت برخوردارند که تقریبا دو برابر ظرفیت دی وی دی های تک لایه معمولی است .
  • حال که با دو مفهوم ” درایو نوری ” و ” درایو اکسترنال ” آشنا شدید به راحتی می‌توانید حدس بزنید که درایو نوری اکسترنال چیست.

این دستگاه به‌خاطر ابعاد مناسبیکه دارد،به راحتی در کیف لپ‌تاپ جای گرفته و حمل می‌شود. در قسمت کناری این درایو‌ اکسترنال،یک شیاربرای خروج دیسک بدون نیاز به انرژی الکترونیکی تعیبه شده که بسیار کاربردیمی‌باشد. فروشگاه اینترنتی پورومیکس وابسته به شرکت آداک آرمان پردیس در بازار کامپیوتر می باشد . شما می توانید به راحتی با زدن چند کلیک کالای خود را ثبت کرده و در سریعترین زمان ممکن محصول را درب منزل خود دریافت کنید.

دی وی دی و بلوری رایتر

پس از آن ، ببینید آیا مجله خبری سخت افزار کامپیوتر CD شما هنوز در ویندوز 10 نشان داده نمی شود یا خیر. در غیر این صورت ، این مسئله می تواند یک مسئله نرم افزاری نیز باشد. اگر کابل‌ها هیچ گونه مشکل و قطعی نداشتند، مطمئن شوید که برق به داخل دستگاه DVD PLAYER می‌رسد و سپس منبع خروجی DVD PLAYER را یک مرتبه خارج و مجدد وصل کنید.