آزمایشگاه عیار اولین راه حل اپتیکال 4 ترابیت بر ثانیه صنعت را معرفی می کند و راه را برای نسل بعدی طراحی های هوش مصنوعی و مراکز داده هموار می کند.

در OFC، آزمایشگاه‌های Ayar اولین نمایش عمومی را انجام می‌دهند که راه‌حل ورودی/خروجی نوری خود را نشان می‌دهد که داده‌ها را از یک چیپلت ورودی/خروجی نوری TeraPHY به دیگری با سرعت 2.048 ترابیت بر ثانیه در هر جهت با منبع نور Super Nova انتقال می‌دهد. SuperNova 8 پیوند فیبر (با استفاده از 64 طول موج بسیار دقیق که با سرعت 32 گیگابیت بر ثانیه، برای 8 طول موج و 256 گیگابیت بر ثانیه در هر فیبر جداگانه کار می کنند) بدون خطا در زمان تاخیر کمتر از 10 ns و بدون نیاز به تصحیح توان. خطای رو به جلو (FEC). این اجازه می دهد تا کل پهنای باند 2.048 ترابیت بر ثانیه در هر جهت یا 4.096 ترابیت بر ثانیه دو طرفه را داشته باشید. مهمتر از همه، انتقال داده کمتر از 5 pJ/bit (10 وات)، سطح بالایی از راندمان انرژی، ارائه چگالی توان و عملکرد مورد نیاز برای اجرای مدل‌های هوش مصنوعی با تریلیون‌ها تنظیمات، طراحی‌های پیشرفته HPC و موارد دیگر است.

درآمد حاصل از ورودی/خروجی نوری برای محاسبات با کارایی بالا (HPC) تقریباً 5 میلیون دلار در سال 2022 بود و پیش بینی می شود در سال 2033 با نرخ رشد مرکب سالانه 74 درصد برای سال های 2022-2033 به 2.3 میلیارد دلار برسد. ) مارتین والو، تحلیلگر اصلی Photonics در Yole Intelligence، بخشی از گروه Yole توضیح می دهد. پیش‌بینی‌های رشد سریع اندازه مجموعه داده‌های آموزشی تاکید می‌کند که داده‌ها به گلوگاه اصلی برای مقیاس‌گذاری مدل‌های یادگیری ماشینی (ML) تبدیل می‌شوند که منجر به کندی بالقوه در پیشرفت‌های هوش مصنوعی (AI) می‌شود. استفاده از I/O نوری در سخت‌افزار ML می‌تواند کمک کند. بر این تنگنا غلبه کرده و می تواند محرک اصلی پذیرش آن در نسل بعدی سیستم های HPC باشد.”



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

ورودی/خروجی نوری یکپارچه به طور منحصربه‌فردی مسیرهای قدرت و عملکرد طراحی سیستم را با اجازه دادن به محاسبات، حافظه و سیلیکون شبکه برای ارتباط با کسری از توان تغییر می‌دهد و عملکرد، تأخیر و برد را در مقایسه با راه‌حل‌های ورودی/خروجی الکتریکی موجود بهبود می‌بخشد. I/O نوری که در یک چیپلت CMOS جمع‌وجور و بسته‌بندی شده ارائه می‌شود، برای نسل بعدی هوش مصنوعی، مراکز داده تفکیک‌شده، سیستم‌های مخابراتی متراکم 6G، سیستم‌های حسی چند عنصری و موارد دیگر اساسی می‌شود.

کریگ تامپسون، معاون توسعه کسب و کار برای شبکه در NVIDIA، گفت: «راه‌حل‌های ورودی/خروجی نوری تعبیه‌شده این پتانسیل را دارند که روشی را که مشتریان نیمه‌رسانا، هوش مصنوعی، HPC و هوافضا پردازش می‌کنند بارهای کاری نسل بعدی خود را تغییر دهند. پلت‌فرم محاسباتی شتاب‌دار NVIDIA با فناوری‌های پیشرفته مانند اتصالات نوری WDM فعال می‌شود تا مبتکران فردا را با عملکرد فوق‌العاده‌ای که نیاز دارند، تجهیز کند.

آزمایشگاه عیار، پیشرو در استفاده از فوتونیک سیلیکونی برای اتصال نوری تراشه به تراشه، امروز از نمایش عمومی اولین محلول مالتی پلکسی تقسیم طول موج نوری دو جهته (WDM) با سرعت 4 ترابیت بر ثانیه (Tbps) در جهان خبر داد. صنعت در کنفرانس آینده ارتباطات فیبر نوری (OFC) در سن دیگو 5 تا 9 مارس 2023. این شرکت با همکاری با شرکای تولید و عرضه پیشرفته، از جمله GlobalFoundries، Lumentum، Macom، Sivers Photonics و دیگران برای ارائه اتصالات نوری مورد نیاز برای برنامه های کاربردی داده فشرده. به طور جداگانه، این شرکت در یک اعلامیه با شریک Quantifi Photonics در یک دستگاه آزمایشی سازگار با CW-WDM برای منبع نور SuperNova خود، همچنین در OFC، معرفی شد.چارلی وویشپارد، مدیر عامل شرکت، گفت: «آزمایشگاه‌های عیار با این نمایش زنده سیلیکونی، اولین گام صنعتی در غلبه بر دیوار قدرت و عملکرد قریب‌الوقوع طراحی الکتریکی و آزاد کردن قدرت محاسبات نسل بعدی، به نشان دادن رهبری فناوری خود ادامه می‌دهد.» ، آزمایشگاه عیار. “از آنجایی که ما تمام منابع، ساخت، آزمایش و قطعات محاسباتی لازم را برای استقرار با حجم بالا جمع آوری می کنیم، امروز نیز نشان می دهیم که همچنان در خط مقدم تحقق فنی ناب هستیم.”