آتاری استودیو نایت دایو را تصاحب کرد

آتاری اعلام کرده است که استودیو Nightdive را به قیمت 10 میلیون دلار خریداری می‌کند – متخصصان نرم‌افزار کنار گذاشته بخشی از جاه‌طلبی‌های گسترده‌تر ناشر برای تقویت تولید IP یکپارچه‌سازی با سیستم‌عامل خواهند بود. موتور KEX اختصاصی Nightdive مبنای تکنولوژیکی برای بازسازی های بعدی عناوین آتاری از آرشیو خواهد بود. هنگامی که اخبار خرید در وب منتشر شد، توییتر Nightdive یک پیام مثبت در مورد این تصاحب منتشر کرد: “این یک پیروزی بزرگ برای تیم ما است! همانطور که ما به دنبال ادامه تولید بازی های با کیفیت بالا، جدید و بازسازی شده هستیم که عدالت را برای IP اصلی انجام می دهد. ما نمی توانستیم به شریک بلندمدتی بهتر از آن فکر کنیم.”

استودیو Nightdive قبلا روی ریمستر بازی‌های کلاسیک مانند Quake، Shadowman، Turok، Powerslave و Blade Runner کار کرده است.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

استفن کیک و لری کوپرمن، مدیران Nightdive در بیانیه‌ای مشترک گفتند: «Night Dive و Atari سابقه طولانی با هم دارند و ما می‌دانیم که Atari در اشتیاق ما به بازی‌های قدیمی و هدف ما برای تولید ریمسترهای جدید و باکیفیت است که عدالت را رعایت کند. IP اصلی. همانطور که ما به دنبال رشد کسب و کار و گسترش قابلیت های خود هستیم، نمی توانیم به شریک بلندمدتی بهتر از Atari فکر کنیم.

استودیو Nightdive 100% زیرمجموعه آتاری خواهد بود، اما شرکت دوم ابتدا باید 5 میلیون دلار پول نقد برای شروع تصاحب بپردازد. نیمی دیگر از کل 10 میلیون دلار معامله در قالب سهام پس از تکمیل خرید عرضه می شود. همچنین به Nightdive پاداش تشویقی 10 میلیون دلاری اضافه می شود، اما این مبلغ به اهداف عملکرد تعیین شده توسط تیم مدیریت آتاری بستگی دارد. وید روزن، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت، گفت: “تخصص و موفقیت اثبات شده نایت دیو در ارائه IP یکپارچهسازی با سیستمعامل به بازار، به خوبی با استراتژی آتاری هماهنگ است و من مطمئن هستم که استعداد، فناوری و مجموعه IP ترکیبی آنها به موفقیت آتی آتاری کمک خواهد کرد. استودیو Nightdive در حال حاضر در مراحل پایانی ساخت نسخه بازسازی شده System Shock است، همچنین در حال ساخت یک ریمستر از System Shock 2 (1999) است. مالکیت معنوی System Shock چند سال پیش توسط Nightdive خریداری شد، اما در یک پیچ و تاب گیج کننده، سومین بازی از این سری توسط OtherSide Entertainment در حال ساخت بود. تیم سازنده System Shock 3 در سال 2019 به همکاری با استودیو Starbreeze پایان داد و حقوق بازی را خریداری کرد. به نظر می‌رسد Tencent دارنده حقوق فعلی است و از سال 2022 به طور کامل پروژه را در اختیار گرفته است. OtherSide Entertainment دیگر در هیچ ظرفیتی شرکت ندارد.