گیگابایت سرور CPU مبتنی بر بازوی سوپرشارژ را برای شتاب دهنده های پایه NVIDIA منتشر کرد

گیگابایت سرور CPU مبتنی بر بازوی سوپرشارژ را برای شتاب دهنده های پایه NVIDIA منتشر کرد

گیگابایت به دنبال پرکارترین خط سرورهای موجود در بازار برای همه بارهای کاری سازمانی خواهد بود. ساخت سرورهای مبتنی بر Arm برای گیگابایت چیز جدیدی نیست زیرا ما نزدیک به یک دهه است که در حال توسعه راه‌حل‌هایی هستیم. و پلتفرم های آینده بر اساس تقاضای بازار، از جمله راه حل های خنک کننده مایع بیشتر، ایجاد خواهند شد.

گنجاندن و انتخاب‌های پلتفرم NVIDIA HGX A100 در سرور جدید گیگابایت قابل توجه است، زیرا فناوری‌های جدید NVIDIA Magnum IO GPUDirect سرعت پردازش سریع‌تری را در حین بارگیری بارهای کاری CPU برای دستیابی به دستاوردهای عملکرد قابل‌توجه افزایش می‌دهند. پلتفرم HGX از NVIDIA GPUDirect RDMA برای تبادل مستقیم داده بین پردازنده‌های گرافیکی و دستگاه‌های شخص ثالث مانند کارت‌های شبکه یا آداپتورهای ذخیره‌سازی پشتیبانی می‌کند. و پشتیبانی از GPUDirect Storage برای یک مسیر مستقیم داده برای انتقال داده ها از حافظه به حافظه GPU در حین بارگیری CPU، که منجر به پهنای باند بالاتر و تاخیر کمتر می شود. برای اتصالات پرسرعت، چهار سرور NVIDIA A100 دارای NVIDIA NVLink هستند، در حالی که هشت سرور NVIDIA A100 از NVSwitch و NVLink برای فعال کردن ارتباطات همتا به همتای GPU با سرعت 600 گیگابیت بر ثانیه استفاده می‌کنند.

فناوری گیگابایت، پیشرو در صنعت سرورها و ایستگاه‌های کاری با کارایی بالا، امروز یک سرور جدید سوپرشارژر و مقیاس‌پذیر به نام G492-PD0 را معرفی کرد که از پردازنده Ampere Altra Max یا Altra با پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA HGX A100 Tensor Core برای بالاترین عملکرد در فضای ابری پشتیبانی می‌کند. زیر ساخت. ، HPC، AI و غیره G492-PD0 با بهره گیری از پردازنده Altra Max Ampere با تعداد هسته های بالا، تا 128 هسته Armv8.2 در هر سوکت با هسته M1 Arm، عملکرد بالایی را به طور موثر و با به حداقل رساندن هزینه کل ارائه می دهد.

مدیریت سرورهای راه دور و چندگانه:
به عنوان بخشی از ارزش پیشنهادی گیگابایت، گیگابایت کنسول مدیریت گیگابایت (GMC) را برای مدیریت سرور BMC از طریق یک پلتفرم مبتنی بر مرورگر وب ارائه می‌کند. علاوه بر این، نرم افزار مدیریت سرور (GSM) گیگابایت برای دانلود در صفحات محصول موجود است. این نرم افزار می تواند سرورهای متعدد را بدون نیاز به هزینه مجوز اضافی نظارت و مدیریت کند. GMC و GSM ارزش زیادی را ارائه می دهند و در عین حال هزینه های TCO و نگهداری مشتری را کاهش می دهند.



مرجع اخبار سخت افزار کامپیوترایران

گیگابایت G492-PD0 را در پاسخ به تقاضا برای پلتفرم های با عملکرد بالا فراتر از x86، یعنی پردازنده مبتنی بر Arm Ampere توسعه داد. این سرور جدید G492 برای کنترل عملکرد شتاب دهنده مادربرد NVIDIA بدون به خطر انداختن یا کاهش عملکرد CPU یا GPU طراحی شده است. این سرور به خط موجود سرورهای G492 گیگابایت می‌پیوندد که از برد پایه 8-GPU NVIDIA HGX A100 در AMD EPYC (G492-ZL2, G492-ZD2, G492-ZD0) و Intel Xeon Scalable (G492) -ID0 پشتیبانی می‌کنند.

خط سرور G492 از یک راه‌حل خنک‌کننده جدید استفاده می‌کند که یک محفظه خنک‌کننده را برای شتاب‌دهنده‌های NVIDIA و پردازنده‌های گرافیکی مورد استفاده در اسلات‌های توسعه شبکه اختصاص می‌دهد و از بالاترین جریان هوای ممکن برای خنک کردن اجزای با کارایی بالا اطمینان می‌دهد. بالای محفظه پردازنده گرافیکی 3U یک سرور 1U قرار دارد که پردازنده، حافظه، فضای ذخیره سازی و شکاف های توسعه جلویی را در خود جای داده است. با توجه به راندمان بالای پردازنده های Ampere، سرور باریک 1U می تواند عملکرد اوج خود را حفظ کند، از جمله پر کردن تمام محفظه های درایو Gen4 U.2 NVMe و دو اسلات توسعه اضافی در جلوی شاسی بدون هیچ گونه خطری.